Kirjoittaja Aihe: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016  (Luettu 77293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #150 : 02.06.2016 klo 11:22:49 »
Jotkut sivut (ne samat jotka aukeavat huonosti) ovat aavistuksen muita pienemmiksi leikattuja, mikä voisi viitata siihen että ne on painettu ja leikattu erikseen. Ehkä. Joka tapauksessa ainakaan tuossa kappaleessa minkä tänään luin ei yksikään puhekupla jäänyt taitteeseen pimentoon joten lukukokemus ei juurikaan häiriintynyt.

Joo, kyllä se liimailu johtuu tuon painomokan korjaamisesta. Siitä on italialaisilla foorumeilla (Comicusissa täältä alkaen ja DC Leaguersissa täältä alkaen).

Korjaukseen ei olla foorumeilla tyytyväisiä. Joissakin kappaleissa pursuaa liimaa sivujen välistä ja sivut ovat tarttuneet osittain yhteen. Muutama näytekuvakin näkyy. Viesteissä sanotaan, että alkuperäisen painoksen virheenä oli tyhjät puhekuplat ja kysytään, miksi ei mieluummin ladottu uusia tekstejä vanhojen kirjojen kupliin taikka painettu ja jaettu korjattuja sivuja erikseen liitteeksi.

Itse en ole vielä nähnyt suomalaisia kirjoja. Sanoisin, että tämä ei vaikuta ”de luxelta”, mutta pelkästään poikkeavan pienet sivut eivät haittaisi minua lainkaan.

Tietääkö joku pystyykö jokin painokone irrottamaan sivut ja liimaamaan tilalle uudet, vai pitääkö tuo korjaaminen tehdä ihan käsipelillä? Hirvittävä homma, jos se on tehty käsin, mutta ilmeisesti sitten halvempaa kuin kirjan kokonaan uudestaan painaminen? En tiedä Sandmanin painosmäärästä yhtikäs mitään, mutta pakkohan sen olla vähintään tuhansia yhteensä Italiassa, Hollannissa, Tanskassa ja Suomessa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #151 : 02.06.2016 klo 15:18:52 »
Noin pahannäköisiä kirjoja en vielä Suomessa ole nähnyt. Ja toki pyrin seulomaan huonoimmat muutenkin pois asiakkaille lähtevistä. Jos silti löytyy kirja, jossa on sivut kiinni toisissaan muualta kuin selän puolelta tai joku sivu rypyssä, niin olkaa yhteydessä kauppiaaseen.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #152 : 29.06.2016 klo 21:26:27 »
Preacher 1 & 2 luettu. Huhhuh, mitä sarjakuvan ilotulitusta. Niiiiiiin koukuttavaa ja laadukasta sarjakuva, että... Olin joskus aiemmin  lukenut sen ekan osan (siis sen ohkaisen), mutta se ei ehtinyt koukuttaa, ja ajattelin jo, että taas näitä vampyyrijuttuja. Pakko kai nämä on hankkia omaan kirjahyllyyn, vaikka ovat turkasen kalliita. Meni ehdottomasti meikän koipeliini-listalle.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #153 : 30.06.2016 klo 10:13:44 »
Sarjan kierrokset todellakin nousevat ykköskirjaan verrattuna. Euroopassa on aivan eeppistä toimintaa!

Muistutettakoon, että Ennisillä on omakin ketju, josta joku myöhemmin ehkä löytää Preacher-asiaa helpommin kuin tästä ketjusta.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #154 : 30.06.2016 klo 11:41:53 »
Preacher 1 & 2 luettu. Huhhuh, mitä sarjakuvan ilotulitusta. Niiiiiiin koukuttavaa ja laadukasta sarjakuva, että... Olin joskus aiemmin  lukenut sen ekan osan (siis sen ohkaisen), mutta se ei ehtinyt koukuttaa, ja ajattelin jo, että taas näitä vampyyrijuttuja. Pakko kai nämä on hankkia omaan kirjahyllyyn, vaikka ovat turkasen kalliita. Meni ehdottomasti meikän koipeliini-listalle.

Preacher Deluxe 1 & 2 -arvio nyt myös Tähtivaeltajablogissa:

http://tahtivaeltajablogi.wordpress.com/2016/06/28/sarjakuvat-preacher-x-2/

Rokkaa, räyhää ja rulettaa!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #155 : 01.07.2016 klo 19:26:09 »
Vain neljä RW:n kirjaa on ilmestynyt suomeksi tänä vuonna ja vuosi on jo puolivälissä. Ei vaikuta lupaavalta, mutta toivotaan parempaa loppuvuotta. Hyvää tässä on se, että odottaessa on nyt aikaa ja rahaa hankkia ne aiemmin ilmestyneet RW:n kirjat, jotka haluaa hankkia. Itse tutustun lähiaikoina Batman Maa Ykköseen, jonka taide näyttää tosi nätiltä.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #156 : 01.07.2016 klo 19:38:06 »
Öööö... Italialaiset jännittävät tietenkin joukolla jalkapallon EM-kisoja eivätkä ehdi millään töitä paiskia... :laugh:

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #157 : 01.07.2016 klo 22:07:27 »
Vain neljä RW:n kirjaa on ilmestynyt suomeksi tänä vuonna ja vuosi on jo puolivälissä. Ei vaikuta lupaavalta, mutta toivotaan parempaa loppuvuotta. Hyvää tässä on se, että odottaessa on nyt aikaa ja rahaa hankkia ne aiemmin ilmestyneet RW:n kirjat, jotka haluaa hankkia. Itse tutustun lähiaikoina Batman Maa Ykköseen, jonka taide näyttää tosi nätiltä.

Mitäs sieltä Italian maalta kuuluu? Meili kuitenkin viuhuu niin vähän oudoksuttaa että mitään ei kuulu tai näy.

Yritän rajoittaa utelut kertaan kuussa.

Mäkin olen aivan unohtanut mun kuukausittaiset utelut, edellisestä on jo yli kaksi kuukautta aikaa. Eli mitä sieltä Italiasta nyt on kuulunut ja olisiko aika kysellä perään?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #158 : 02.07.2016 klo 12:51:18 »
Italiassa on nyt ilmestynyt monta kirjaa, joiden on määrä tulla tänä vuonna suomeksikin. Ainakin Batman: Arkham City, Batman & Robin 3, Batman & Robin 4, Detective Comics 4, Superman 3, Superman 4, Action Comics 4, Suicide Squad 1 ja Harley Quinn 1 löytyvät RW:n italiankieliseltä sivulta. Jotkin ovat olleet myynnissä jo monta kuukautta. Niiden viipyminen tänne on sikäli merkillistä kun kirjojen pitäisi olla kansainvälisiä yhteispainatuksia.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #159 : 02.07.2016 klo 15:07:40 »
Näyttäisi noita jo Italiassa ilmestyneitä kirjoja olevan pari muutakin, jos tämän ketjun aikaisempiin viesteihin on luottamista...

Vertigo Library 22 – Suiciders Vol. 1

Grandi Opere Vertigo – Swamp Thing 06

Jepulis, löytyvät ne edelleen RW:n italialaisilta sivuiltakin! :(

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #160 : 02.07.2016 klo 19:49:21 »
Totta, tosin en hakenut kaikkia nimikkeitä ja siksi kirjoitin "ainakin". Myös Oikeuden Puolustajat 4 on ilmestynyt italiaksi. Tavaraa ilmestyy Italiassa, mutta ei paineta taikka tuoda ulkomaille jostain syystä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #161 : 02.07.2016 klo 21:06:24 »
Italiassa on nyt ilmestynyt monta kirjaa, joiden on määrä tulla tänä vuonna suomeksikin. Ainakin Batman: Arkham City, Batman & Robin 3, Batman & Robin 4, Detective Comics 4, Superman 3, Superman 4, Action Comics 4, Suicide Squad 1 ja Harley Quinn 1 löytyvät RW:n italiankieliseltä sivulta. Jotkin ovat olleet myynnissä jo monta kuukautta. Niiden viipyminen tänne on sikäli merkillistä kun kirjojen pitäisi olla kansainvälisiä yhteispainatuksia.
Totta, tosin en hakenut kaikkia nimikkeitä ja siksi kirjoitin "ainakin". Myös Oikeuden Puolustajat 4 on ilmestynyt italiaksi. Tavaraa ilmestyy Italiassa, mutta ei paineta taikka tuoda ulkomaille jostain syystä.

Suomen pää ei näköjään kommentoi asiaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Spunkmeyer

• Jäsen
« Vastaus #162 : 02.07.2016 klo 23:52:17 »
Suomen pää on tainnut sanoa täällä kahdeksan kertaa, että tiedottavat sitten kun saavat tietää. Jos olisin Suomen pää, mulla voisi olla just nyt jotain parempaa tekemistä kuin sanoa yhdeksännen kerran, että tiedotetaan sitten kun saadaan tietää.

Hehheh, en kyllä huijaa ketään. Ei mulla olisi parempaa tekemistä! Onneksi en ole Suomen pää.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #163 : 03.07.2016 klo 09:22:57 »
Suomen pää on tainnut sanoa täällä kahdeksan kertaa, että tiedottavat sitten kun saavat tietää.

Amen. Tiedotetaan heti kun on jotain tiedotettavaa.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #164 : 03.07.2016 klo 13:36:25 »
Suomen pää ei näköjään kommentoi asiaa.

No jooh, anteeksi kun olin pari päivää poissa enkä tsekkaillut Kvaakin keskusteluita.

Petteri ehtikin jo jälleen kerran julistamaan, että kerromme heti mitä tiedämme, kunhan tieto on varmaa.

Mainittakoon tässä nyt kuitenkin, että viimeisimmät painovalmiit tuotteet ovat Sandman Deluxe 5, Suicide Squad 1 ja Batman Evolution (Greg Rucka). Plus kaikki vanhemmat nimikkeet, kuten vaikkapa Preacher Deluxe 3 ja 4.

Ikävä kyllä faktatietoa ei ole siitä, milloin nämä oikeasti painetaan ilmoille ja rahdataan Suomeen.