Kirjoittaja Aihe: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016  (Luettu 77283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #135 : 20.05.2016 klo 13:45:33 »
Bonuksena Batmanissa on tekijöiden omistussivu (s. 4) tanskaksi. Taittajan moka tällä kertaa, ei painon eikä oikolukijoiden. Itse sarjakuva vaikuttaisi olevan suomeksi.

Hyvät on bonukset. Ei millään pahalla Suomen päätä kohtaan, mutta kyllähän tollanen hutilointi kaikkien muiden RW:n Italian vaikeuksien jälkeen ottaa päähän. Ja tästä pitää maksaa myös täysi hinta vai? Egmont muistaakseni veti Texit vastaavissa tapauksissa pois ja korvasi virheettömillä. Ne pienet sekoilut aiempien kirjojen takakansissa nyt vielä tuli annettua anteeksi, mutta tällaista ei olisi kiva nähdä.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2016 klo 13:47:21 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #136 : 20.05.2016 klo 15:07:19 »
Näillä mennään.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #137 : 20.05.2016 klo 18:05:50 »
Hyvät on bonukset. Ei millään pahalla Suomen päätä kohtaan, mutta kyllähän tollanen hutilointi kaikkien muiden RW:n Italian vaikeuksien jälkeen ottaa päähän. Ja tästä pitää maksaa myös täysi hinta vai? Egmont muistaakseni veti Texit vastaavissa tapauksissa pois ja korvasi virheettömillä. Ne pienet sekoilut aiempien kirjojen takakansissa nyt vielä tuli annettua anteeksi, mutta tällaista ei olisi kiva nähdä.

Nämä ovat aina erittäin ankeita asioita, mutta sentään kerromme niistä itse sitä mukaa kun niitä havaitsemme.

Tällä kertaa kyse on vain yhdestä sivusta, joka ei vaikuta mitenkään itse tarinaan ja siitä nauttimiseen.

Laitan nyt tähän vielä korvikkeeksi kuvakaappauksen oikolukutiedostosta:

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #138 : 21.05.2016 klo 20:19:07 »
Minä olen niitä änkyröitä joka äärimmäisen harvoin hankkii mitään käännettynä vaan alkukielisenä, mutta tekijäin kiitokset lienee siitä päästä virheitä mihin niiden toivookin jäävän.
Oma mutu-tuntuma olisi että oikoluettu versio on päätynyt ei-suomenkieliselle taittajalle(mene ja tiedä?) jolloin lopputulos näyttänee ihan uskottavalta mongerrukselta.

Kun (jälleen kerran ymmärtääkseni, korjatkoon paremmin tietävät kaikessa missä menee metsähallinnon puolelle) painos ei ole viime kädessä mikään valtava.
Varsinkin kun on täällä tuo korjaava oikolukuvedoskuva.

Ja kuten sanottua, vaikka itse olenkin niitä vaikeita ihmisiä jotka hommaavat mieluummin alkukielisenä mikäli ymmärtävät ja käyvät kansanopistojen tjv kursseja noista muista kielistä, on työ sinällään merkittävää.

Pitää ihan koko sarjakuvakentän elävänä vaikka painottuukin kirjakauppa/erikoiskauppamyyntiin.

RW on positiivinen henkäys sarjiskentällä, joka mielestäni estää sen että tarvitaan painelun lisäksi taustalla hyräiltynä se staying alive/another one bites the dust.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #139 : 26.05.2016 klo 11:22:39 »
Sandman nelonen saapui tänään Suomen Turkuun. Kaupoissa ensi viikolla.

Tässä kirjassa päästään vihdoin Suomessa aiemmin näkemättömiin tarinoihin!

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #140 : 26.05.2016 klo 17:29:54 »
Sandman nelonen saapui tänään Suomen Turkuun. Kaupoissa ensi viikolla.

Tässä kirjassa päästään vihdoin Suomessa aiemmin näkemättömiin tarinoihin!

Ensimmäinen kokoelma on nostalgian ansiosta se rakkain, mutta tämä kolisi teini-iässä kovasti. Seuraava, viides, oli jo liian sivistynyt opus siihen maailmanaikaan.

Jussi Tyni

• Jäsen
Vs:
« Vastaus #141 : 26.05.2016 klo 20:21:34 »
Mun Sandman -suosikit ovat juuri tältä ajalta. Seasons of Mist on koherentti tarina myyteistä ja mytologioista. Game of You kaunista fantasiaa ja sitten Brief Lives (ehkä se suurin suosikkini) hieno matka ikuisten sielunelämään.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #142 : 28.05.2016 klo 22:57:14 »
Tämä uusin Sandman on kyllä upea kirja. Harmillisesti sitä vähän varjostaa pienet liimaongelmat, joita on ilmeisesti koko painoksessa. Muutamat sivut ovat hieman kiinni toisistaan selkämyksen kohdalta. Tämä ei häiritse kuitenkaan, toisin kuin todella lukuisat kirjoitusvirheet läpi kirjan. Onkohan oikoluku jäänyt tekemättä kokonaan?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #143 : 29.05.2016 klo 01:20:18 »
Tämä ei häiritse kuitenkaan, toisin kuin todella lukuisat kirjoitusvirheet läpi kirjan. Onkohan oikoluku jäänyt tekemättä kokonaan?

Luin itsekin kirjan tänään, mutta en huomannut mitenkään normaalisti poikkeavaa määrää kirjoitusvirheitä... paitsi tietysti Kaaoksen repliikeissä. Muutama virhe on kaikissa kirjoissa.

Veikkaanpa, että liimalla läträily liittyy tähän:

Kaikkien RW-maiden Sandman 4:n painokseen tuli kuulemma sen verran isoja vikoja, että se painetaan kokonaan uudestaan. Viat selittävät sen viivästymisen.

Jotkut sivut (ne samat jotka aukeavat huonosti) ovat aavistuksen muita pienemmiksi leikattuja, mikä voisi viitata siihen että ne on painettu ja leikattu erikseen. Ehkä. Joka tapauksessa ainakaan tuossa kappaleessa minkä tänään luin ei yksikään puhekupla jäänyt taitteeseen pimentoon joten lukukokemus ei juurikaan häiriintynyt.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #144 : 29.05.2016 klo 10:31:45 »
Luin itsekin kirjan tänään, mutta en huomannut mitenkään normaalisti poikkeavaa määrää kirjoitusvirheitä... paitsi tietysti Kaaoksen repliikeissä. Muutama virhe on kaikissa kirjoissa.

Huomasin kyllä että Kaaoksen repliikit olivat tarkoituksellisia. Mutta kyllä niitä mielestäni oli tavanomaista enemmän, puuttuvia t-kirjaimia, i-kirjaimia jne. Jollakin aukeamalla jopa useampia.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #145 : 29.05.2016 klo 15:19:34 »
Onkohan oikoluku jäänyt tekemättä kokonaan?

Voin vakuuttaa, että ei ole. Sandmanit ja muut deluxe-julkaisut oikoluetaan vielä tarkemmin kuin muut "tavalliset" tuotteet, jotka nekin oikoluetaan aika hemmetin tarkasti.

Itse en ole vielä saanut fyysisiä kappaleita hyppysiini tästä tuoreimmasta lähetyksestä, joten en osaa kommentoida kirjoitusvirheiden määrää. Palaan asiaan ensi viikolla.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #146 : 29.05.2016 klo 19:58:42 »
Veikkaanpa, että liimalla läträily liittyy tähän:

Kaikkien RW-maiden Sandman 4:n painokseen tuli kuulemma sen verran isoja vikoja, että se painetaan kokonaan uudestaan. Viat selittävät sen viivästymisen.

Jotkut sivut (ne samat jotka aukeavat huonosti) ovat aavistuksen muita pienemmiksi leikattuja, mikä voisi viitata siihen että ne on painettu ja leikattu erikseen. Ehkä. Joka tapauksessa ainakaan tuossa kappaleessa minkä tänään luin ei yksikään puhekupla jäänyt taitteeseen pimentoon joten lukukokemus ei juurikaan häiriintynyt.

Saattaa kenties liittyä. Jos mokat olivat vain yksittäisillä sivuilla, ehkä sivut tosiaan on vaihdettu liimaamalla.

Ensimmäisessä painoksessa vuoden alussa oli joitain paino- tai ladontamokia. Täällä mainittiin lyhyesti hollanniksi, että painos pitää ottaa uusiksi kaikille kielille – käänsin tuon englanniksi Google Kääntäjällä. Virheellinen painoshan ehdittiin laittaa myyntiin vain Italiassa ja se vedettiin siellä nopeasti pois.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #147 : 31.05.2016 klo 16:31:41 »
Tanskassa muuten RW:n hommia hoitaa kesäkuun alusta lähtien uusi pää, Fahrenheit-kustantamo. Zoom-kustantamo lopettaa siinä työssä oltuaan siinä puolitoista vuotta. Täällä tiedotus. Syyksi kerrotaan Zoomin oman kustannusohjelman laajentuminen, mutta enpä tiedä: ainahan näitä selitetään julkisuuteen parhain päin. RW:n toiminta tuntuu vaikealta Tanskassakin, kun ei tiedetä edes suunnilleen mitä kirjoja ilmestyy ja milloin (huono asia bisneksen kannalta) ja kun jonossa on ilmestymättä pelkästään viime vuodelta yli 20 kirjaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #148 : 31.05.2016 klo 17:42:59 »
On se ainakin yksi iso syy heillä. Zoom julkaisee pelkästään Tanskassa yli 50 nimikettä vuodessa, ja siihen päälle vielä jotain naapurimaissa.

Mutta tottakai ongelmat RW:n kanssa helpottavat tuollaisen päätöksen tekoa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #149 : 02.06.2016 klo 09:57:34 »
Toivotaan, että muutokseen on enemmän noita positiivisia syitä. Joka tapauksessa Tanskan RW:n toiminta jatkuu, ja se lienee tärkeää yhteispainatusten ja kustannusten kannalta.