Oletkohan sinä vieläkään ymmärtänyt, että tämä on saksalaisen tilaajan oman maun mukaan koottu? Jos hän haluaa tuollaista, niin mikä sinä tai minä olemme sanomaan, että väärin valittu? Siellä on kohderyhmä, joka haluaa lukea tuollaista eikä Leppästä. Varmaan siellä saattaa olla oma porukkansa, jotka ovat innosta soikeina Leppäsestä ja muista vastaavista mutta sen antologian kokoaminen on oma lukunsa. Ei nykymaalaustaidetta esitteleviin kirjoihinkaan laiteta Edelfeltia.
Mistä sinä Ossi päättelet, että tämä on saksalaisen tilaajan oman maun mukaan koottu kirja? Sarjakuvakeskuksen sivuilla sanotaan vain, että jukaistu yhteistyössä Suomen sarjakuva-keskuksen kanssa. Ja mikä tuo Reproduktin oikein on? Kävin juuri katsomassa heidän sivuiltaan, etten kirjoita väärää infoa. Joten mistä sinä Ossi tiedät tuon tiedon että kirja on koottu saksalaisen tilaajan oman maun mukaan? Sinulla on selviä sympatioita opusta kohtaan. Mutta vastaa kysymykseeni jos tiedät!
ps. Jos kyhätään kirja oman maun mukaan....eikö se juuri ole yksipuolinen lähestymistapa koko kenttään. MINÄ haluan koota, MINÄ tiedän mitä saksassa luetaan. Aina sekään ei ole ihan noin yksinkertainen juttu. Saksassa sarjakuva on aivan toisissa kantimissa kuin täällä sisäsiittoisessa Suomessa ..... kyllä putoaa pohja pois, jos MINUN maun mukaan kootaan kirja Suomen sarjakuvakentästä. Reproduction on vain yksi sarjakuvaa jukaiseva taho Saksassa ja onko se jotenkin liitoksissa Saksan sarjakuvaseuraan tai johonkin. Täytyypi ihan ottaa selvää mikä tuo järjestö oikein on. Joten yleistyksiä ei voida tehdä siitä, että juuri tuollaista sarjakuvaa haluttaisiin. No. Tuo firma hausi tuollaista ja se on ihan OK juttu. Joten hyvää jatkoa vaan. Jatkakaa te aiheesta isää.
Kiitos mukavasta ajatustenvaihdosta kaikille. Onnea vaan sitten tänä vuonna Saksan maalle. Pidetään peukkuja ja muita paikkoja pystyssä, että saataisiin jukaisu kanavat auki Saksaan. Meillä on potentiaalia kuitenkin kosolti ja osaamista. Tästä hyvä esimerkki pienkustantajat, joiden julkaisuja voisi myös samalla kaupata Saksaan.