Äänestys

Mikä vaihtoehdoista on Sinun mielestäsi vuoden paras käännössarjakuva?

Boselli - Venturi: Tex Willer, Uudisraivaajat (suom. Renne Nikupaavola, Egmont)
26 (12.7%)
Canales & Guarnido: Blacksad Amarillo (suom. Kirsi Kinnunen, Egmont)
9 (4.4%)
Cooke & Conner: Vartijat ennen - Minuuttimiehet/Silkkiaave (Suom. Jouko Ruokosenmäki, Egmont)
5 (2.5%)
David B: Epileptikko (suom. Saara Pääkkönen, WSOY)
7 (3.4%)
Ellis - Granov: Iron Man, Extremis (suom. Petri Silas, Egmont)
2 (1%)
Emerson - Jackson: Danten Inferno (suom. Juhani Tolvanen, Arktinen Banaani)
4 (2%)
Ferri - Conrad: Asterix ja Piktit (suom. Outi Valli, Egmont)
7 (3.4%)
Gaiman: Kuolema - elämisen kallis hinta (suom. Petri Silas, Egmont)
7 (3.4%)
Gipi: Merkintöjä sotatarinaa varten (suom. Mika Lietzén, Asema)
16 (7.8%)
Lanzac & Blain: Ulkoministeriö - Diplomaattisia merkintöjä 2 (suom. Saara Pääkkönen, WSOY)
24 (11.8%)
Lee ja Romita: Hämähäkkimies - sanomalehtisarjat (suom. Rami Rautkorpi, Egmont)
9 (4.4%)
Loeb - Sale: Batman, Pitkä pyhäinpäivä (suom. Petri Silas, Egmont)
11 (5.4%)
Lust: Tänään on loppuelämäsi viimeinen päivä (suom. Hannele Richert, Like)
18 (8.8%)
Martina - Bioletto: Mikki Hiiren Inferno, Ankalliskirjallisuuden klassikot 3 (suom. Ville Keynäs ja Anu Partanen, Sanoma Magazines)
9 (4.4%)
Millar - Romita jr.: Kick-Ass (suom. Leena Hyttinen ja Antti Koivumäki, Egmont)
5 (2.5%)
Moore - O'Neill: Kerrassaan Merkillisten Herrasmiesten Liiga: Musta kansio (suom. Jouko Ruokosenmäki, Egmont)
5 (2.5%)
Morvan - Buchet: Sillage 7, Vankila (suom. Mirka Ulanto, Egmont)
9 (4.4%)
Pratt: Sertãon mies (suom. Heikki Kaukoranta, Jalava)
9 (4.4%)
Talbot: Grandville  (suom. Petri Stenman, Like)
5 (2.5%)
Tezuka: Viidakon valtias 2 (suom. Jannika Riikonen, Sangatsu)
9 (4.4%)
Toriyama: Nekomajin (suom. Heikki Valkama, Sangatsu)
0 (0%)
Vallée - Nury: Olipa kerran Ranskassa 3 (suom. Markku Salo, Apollo kustannus)
8 (3.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 181

Äänestys päättynyt: 07.01.2014 klo 13:59:42

Kirjoittaja Aihe: Valitse v. 2013 paras käännössarjakuva: äänestä Herra Koipeliini -voittajaa!  (Luettu 45539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJalonen

• Jäsen
Ahaa! "Laatusarjakuvan" ystävät on siis alkaneet taktikoimaan! Tätä mä uumoilinkin, istuu hyvin ennakkoluuloihini.

Näyttäisi kylläkin siltä, että juuri äsken vaihtui taktisesti ääni Ulkoministeriön pussiin.

Hannu

• Jäsen
Kuudestasadasta kaksisataa on jo kohtuu hyvin (30%), tuskin nuo vieraat niin kovin ahkerasti osallistuu keskusteluihin tai äänestyksiin.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
Tex on ottanut loppukirin!

Reima Mäkinen

• Jäsen
Ahaa! "Laatusarjakuvan" ystävät on siis alkaneet taktikoimaan! Tätä mä uumoilinkin, istuu hyvin ennakkoluuloihini.
En ymmärrä. Voisitko kertoa mihin tämä luulo perustuu?

Mullekaan ei taktikointi nyt ole vaihtoehto, kun nuo pari haastajaa jäivät liian tylsinä (osin johtuen esillepanosta, ei sisällöstä) kesken, saattaisi kyllä Texkin jäädä. Totta puhuen Texin suosio kyllä hieman hämmentää, toki sillä on hyvä jakelu (verrattuna kirjakauppatavaraan) ja laaja lukijakunta, mutta niin on muutamilla muillakin listan vähemmän menestyneillä haastajilla. (202 ääntä)

Kuudestasadasta kaksisataa on jo kohtuu hyvin (30%), tuskin nuo vieraat niin kovin ahkerasti osallistuu keskusteluihin tai äänestyksiin.
6000:sta se on kumminkin vain 3%
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014 klo 12:54:14 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

kaltsu

• Jäsen
Kiusaus taktikointiin ja oman äänen vaihtamiseen on ollut toki olemassa, mutta ainakin itsestä moinen venkoilu tällaisessa hupiasiassa on tuntunut lapselliselta.
Oma ääneni pysyy Sillagella eikä valu Texille.

Mä pohdiskelin myös ääneni vaihtamista Gipiltä Ulkoministeriölle mutta eipä äänestystulos loppujen lopuksi niin tärkeältä tunnu. Lisäksi mua viihdyttää kauheasti se, että Tex Willer on viemässä äänestystä. Satunnaiskävijöiden äänten kalastelu joukkospämmillä on tuottanut mielenkiintoisen lopputuloksen.

Kumma etteivät akkari-fanit ole aktivoituneet tämän kummemmin. Liekö Mikin Inferno ainoana vaihtoehtona sitten ollut liian "vaikea"? Ensi vuonna joku taskari mukaan vaihtoehtoihin?

tertsi

• Vieras
Reima:
Ennakkoluuloni laatusarjakuvaporukkaa kohtaan petustuu mm. heidän eri tiedotusvälineissä esittämiinsä mielipiteisiin (radio, lehdistö, netti yms).

Ja jos tarkoitat mistä luulen heidän muuttaneen ääniä albumilta toiselle, niin huomasin itse/olin huomaavinani Gipiltä vähentyneen äänen/ääniä ja sun omassakin viestissäs sanotaan Um:lle siirtyneen ääniä. Moista en ole huomannut Texin kohdalla. Tex on saanut lisää ääniä silloin kun äänestäjien kokonaismäärä on kasvanut. En tietenkään ole ollut koko ajan vahtimassa äänestyksen kehittymistä..

Reima Mäkinen

• Jäsen
Kumma etteivät akkari-fanit ole aktivoituneet tämän kummemmin. Liekö Mikin Inferno ainoana vaihtoehtona sitten ollut liian "vaikea"? Ensi vuonna joku taskari mukaan vaihtoehtoihin?
Tavoitteena ei nyt kuitenkaan ole ollut saada listalle vaihtoehtoa kaikille kansalaisille mihin hintaan hyvänsä. Esikarsinnassa pyritään haarukoimaan vuoden kohokohdat.

Toriyamakin on vihdoin saanut yhden äänen! Jipii!  8] Ja Iron Man toisen. (edelleen 202)

Ja jos tarkoitat mistä luulen heidän muuttaneen ääniä albumilta toiselle, niin huomasin itse/olin huomaavinani Gipiltä vähentyneen äänen/ääniä ja sun omassakin viestissäs sanotaan Um:lle siirtyneen ääniä. Moista en ole huomannut Texin kohdalla. Tex on saanut lisää ääniä silloin kun äänestäjien kokonaismäärä on kasvanut. En tietenkään ole ollut koko ajan vahtimassa äänestyksen kehittymistä..
Tuota minä pelkäsinkin. Kirjoitin että ehkä on vuotanut, korjasin perään että muutos tulee uusista äänistä. Samaan tapaan oikeissa vaaleissa puhutaan äänten vuotamisesta, eikä niissä vaaleissa pysty vaihtamaan ehdokasta äänestämisen jälkeen. Sitäpaitsi enhän minäkään voi tietää, kunhan ihmettelen.
Mutta joo, tietenkin ennakkoluuloille on aina helppo löytää vahvistusta, mille tahansa ennakkoluulolle mistä tahansa. Jäin myös miettimään sanamuotoasi: "laatusarjakuvan ystävät", ikään kuin olisit peitellysti puhunut "taidesarjakuvan ystävistä", mutta eihän tässä spekuloinnissa ole mitään järkeä. Kaikkihan ovat laatusarjakuvan ystäviä!  :)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014 klo 13:22:27 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Minä huomasin jossain vaiheessa Prattin äänimäärän vähentyneen. Se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita taktikointia. On ok vaihtaa mielipidettään. Varsinkin, kun noita sarjakuvia on niin paljon, että jossain vaiheessa voi hyvinkin tulla lukaisseeksi paremman sarjakuvan kuin se, jota on jo äänestänyt. Minulta taitaa nykyisestä kärkiviisikosta olla kolme lukematta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Lurker

• Valvoja
Satunnaiskävijöiden äänten kalastelu joukkospämmillä on tuottanut mielenkiintoisen lopputuloksen.

Uutiskirje näyttää aktivoineen eniten uusia jäseniä, kuten uskoakseni hyvä onkin. Vuosia sitten rekisteröityneet tuskin muistavat salasanojaankaan enää...

IMHO äänestyslistalla on pelkästään laatusarjakuvaa.

Lurker

• Valvoja
Kiitos kaikille äänestäneille!

Herra Koipeliini -palkinto meni vuodelta 2013 sarjakuvateokselle Tex Willer, Uudisraivaajat, suomentajana Renne Nikupaavola ja kustantajana Egmont. ONNITTELUT! Tekijäparille Boselli - Venturi riemuterveiset myös sinne Italiaan.

Renne Nikupaavolan elämäntyölle tämä postuumi Koipeliini-palkinto oli todella hieno tunnustus.

Hannu

• Jäsen
Tex voitti! Sopii hyvin samalla myös kunnianosoitukseksi Rennelle.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
No niin nyt on sitten koipeliini saatu päätökseen. Kyllähän jännäksi meni lopussa. Lopussa painelin ihan hulluna F5, että näkyis uusin päivitys listalla. Onneksi väki ei lopussa ruvennut antelee ylläripisteitä. Kaikista eniten olen mielissäni, siitä, ettei tullut tasapeli. En todellakaan toivo mitään jaettuja tuloksia. Näin on ihan hyvä.
Kyllähän Renne Nikupaavola sai noista Texin äänistä valtaosan. Ihan hyvä, että Texin ystävät haluaa kunnioittaa pitkäaikaista kääntäjää ja onhan tää koko Koipeliini ainakin osittain tunnustus myös kääntäjälle. Itsekin luin tuon Uudisraivaajan ja pidin siitä. Mielestäni kuitenkin "Kadonnut poliisipäälikkö" oli paras Willereistä. No nää on makukysymyksiä.
Uudisraivaajathan oli Rennen vika käännös, joten siltäkin näkökannalta arvostettu valinta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

• Valvoja
Uudisraivaajat on komeaa, eeppistä Villin lännen sarjakuvaa. Ohessa näyte
Mauro Bosellin tarinasta, kuvittajana dramaattisen varjostuksen ja kuvasommittelun taitava Andrea Venturi.

« Viimeksi muokattu: 07.01.2014 klo 14:21:17 kirjoittanut Lurker »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Mielestäni kuitenkin "Kadonnut poliisipäälikkö" oli paras Willereistä.

Samaa mieltä, mutta se oli uusintajulkaisu, joten se ei sopinut tähän äänestykseen. Kunnia sille, jolle se kuuluu: ekäköön Boselli, Venturi ja Nikupaavola!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Samaa mieltä, mutta se oli uusintajulkaisu, joten se ei sopinut tähän äänestykseen. Kunnia sille, jolle se kuuluu: ekäköön Boselli, Venturi ja Nikupaavola!
Ahaa! Joo tota on huomannut katsoa!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)