Mulla oli pieni budjetti, kun menin sarjisfestarille. Aikeissa oli ostaa Valerian:Surullinen Planeetta. Pöh...se tuleekin vasta lokakuussa. Sitten olin aikeissa ostaa Integraali: Punaparran...eikä sitäkään vielä voinut ostaa.
No sitten näin Pakanat kirjan ja yritin tiedustella, että oliskos 2. osaa jo saatavilla. Eipä sitäkään.
Yksi hyvä juttu sentään löytyi...sain vihdoinkin selailla Parabellum-kirjaa. Yritin saada kyseistä opusta luettavaksi sarjakuva-finlandian aikoihin. Sitähän ei löytynyt mistään silloin.
Tuntui kuin kaikki mulle tärkeet uudet sarjakuvat tulee vasta kirjamessuille. Siis mitä helvettiä...nythän ne pitäis julkaista. Toivoisin, että ainakin nää suomalaiset piirtäjät ensi vuonna yrittäisivät saada opuksensa sarjakuvafestareille...siellä ne potentiaalliset kuluttajat on.
No en kyllä hirveesti aikonut ostella noita uusia sarjiksia...ne saa paljon halvemmalla muutaman vuoden kuluttua divareista. Suunnistinkin matkani seuraavaksi SS Libriconin laarien ääreen. Ostin lopulta 3 kpl Non-Stop sarjiksia, muutaman Blueberryn (Zoom) ja sitten kävin katsastamassa siellä itse kaupassa, josta ostin Teräsnyrkki-kirjan. Lauantaina ostin enää Tintti (Yksisarvisen salaisuus) albumin. Mulla oli jo toi Tintti 2. painoksena, mutta halusin saada siitä 1. painoksen kirjan. Yhteensä kulutin 55 € koko festareille...pääsin siis erittäin halvalla ja sehän oli tarkoituskin.
Ensi vuonna saadaankin varmaan telttailla jossain uudessa paikassa. Toi Amos Anderssonin museo taitaa oikeesti toteutua siihen Lasipalatsiin. No onhan toi Amosin museo parempi ratkaisu kuin joku hiton Guggeinheim. Tässä on vuosi aikaa etsiä uutta paikkaa festarille. Kun nyt löytyis yhtä hyvä paikka kuin toi Lasipalatsin takapiha.