Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvafestivaalit 2013  (Luettu 28765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Helsingin sarjakuvafestivaalit 2013
« Vastaus #75 : 09.09.2013 klo 14:34:39 »
Toki toki. Mutta ainakin Suomalaiset vierastavat kaikkea mikä poikkeaa massasta. Ulkomailla kaikki on niin erilaista ja vapaampaa. Nytkin tapetilla venäläisten homofobiat jne. Mutta se siitä. Sitten hieman vielä festari fiiliksistä.

Harmittaa vaan, etten ehtinyt tutustua paremmin pienlehti taivaan tuleviin lupauksiin, sillä usein sieltähän se kaikki alkaa.  Mutta kovasti siellä nuoria oli kun kävin tapaamassa Jouko Nuoraa pikaisesti. Heillä tuntui olevan kovin mukavaa omassa teltassaan.
Sen panin merkille, että aika vähän kuuntelijoita oli joissakin ohjelman osissa. Sunnuntain Tex osiossa oli vapaita paikkoja ainakin alussa ja pelkäsin, että täyttyykö rivit. Mutta sitten porukkaa alkoi tulla. Mutta kaikki paikat eivät täyttyneet kuitenkaan.
Kamut sarjakuvan sigrneeraus jono oli tosiaan pitkä.

Jotkut saattoivat valittaa sitä, että oliko festari alueella WC ja jos oli niin missä?Minulla ei ollut pisu hätää.  Mutta pari raflaa oli aika lähelä, ja niihin sai mennä. Toivottavasti oli oikeaa infoa.
28 000 kävijää. Se on tosi hyvin. Mikähän on kaikkien aikojen kävijä ennätys festareilla? Tuskin kukaan tietää. Onko niitä aina laskettu. En tiedä!

« Viimeksi muokattu: 09.09.2013 klo 14:39:58 kirjoittanut Orjan May »

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #76 : 09.09.2013 klo 14:36:39 »
Valokuvia löytyy täältä.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #77 : 09.09.2013 klo 14:44:37 »
Orjan: tämä oli ennätysvuosi kävijöiden suhteen. Ja ehkä paras muutenkin, ainakin järjestäjän näkökulmasta!

OM

• Jäsen
« Vastaus #78 : 09.09.2013 klo 14:55:33 »

Kävijämäärään vaikutti aivan varmasti Kamut, Tex-ohjelmanosat ja sää sekä monet vierailijat + muut mielenkiintoa herättäneet vieraat.
Viime vuonna oli kylmää ja nyt aurinko helli poskia ulkona kuin kesällä konsanaan.
Kun istuin pääteltan perällä yhdssä vaiheessa sinne tupsahti ulkomaisia matkailijoita.
Mietin siinä sitä, että miksei missään ollut englanniksi jotain kangasta, jossa olisi lukenut festivaalit englanniksi. Vai oliko sellaisia ulkona? Nimittäin ainakin kovasti turisteja kulki ohitse kohti Kampin ostoskeskusta. Englannin kielinen iskokoinen ilmoitus olisi saattanut herättää heidän kiinnostuksensa, sillä olihan siellä paljon englanninkielistäkin ohjelmaa jne.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #79 : 09.09.2013 klo 14:56:10 »
Pelkkää parhautta olivat festivaalit niin haastattelijan, shopping-maanikon kuin terassi-istujankin näkökulmista. Ihastuttavan hyväntuulisia viboja kautta linjan, ja täydellä katteella; niin paljon loistojulkaisuja ja niiden tekijöitä oli esillä ja esiintymässä.
Melkein metrin korkuisessa sarjakuvapinossa riittää purkamista pimenevien syysiltojen tullen, perkeros vieköön!

Kaikkeen ei tietenkään ehtinyt. Kouraisevia menetyksiä ja ohituksiani olivat Patrick McDonnell (joskin Kamut-näyttelyssä oli näköjään käännöksiäni ja tekstauksiani hyvin esillä), Kivi Larmolan "Timo"-jutut (siviilipohjalta ehdimme sentään istahdella – terkkuja myös suloiselle Sanna Larmolalle!) sekä Antti "DDR" Vainion retropieru-kirppis.

Todella kiitollinen olen sujuvasanaisille ja työhönsä terveesti tyytyväisille haastateltavilleni, Fabio Civitellille ja Jouko Nuoralle. He tekivät hommani helpoksi ja inspiroivaksi.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #80 : 09.09.2013 klo 15:06:44 »
Todella kiitollinen olen sujuvasanaisille ja työhönsä terveesti tyytyväisille haastateltavilleni, Fabio Civitellille ja Jouko Nuoralle. He tekivät hommani helpoksi ja inspiroivaksi.
Jossain vaiheessa tuntui, että Signor Fabio hoiti haastattelunsa ihan itse, mutta pääsithän sinäkin välillä kysäisemään jotain.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #81 : 09.09.2013 klo 15:30:56 »
Jossain vaiheessa tuntui, että Signor Fabio hoiti haastattelunsa ihan itse, mutta pääsithän sinäkin välillä kysäisemään jotain.

Se siinä mainiointa oli, että hän vastasi ihan täsmälleen niihin minun kirjaamiini jatkokysymyksiin, vaikka emme olleet mitään käyneet edeltä käsin läpi. Ja täydensi ensivuodatuksen jälkeen sitten haluamani asiat. Luistavammin ei voisi mennäkään!
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Severi

• Sertifioitu Höpsisti
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 09.09.2013 klo 15:54:22 »
Festarit senkun paranoo vuosi vuodelta. Toteutunut kävijämäärä on loistava, ja sää: toivottavasti jatkossakaan ei tarvitse matkustaa jonnekin himpun Thimphuun ennenkuin vastaava Otto-wetter osuu kohdalle. 

Festarit on siis purkua vailla paketissa ja vaikka omien rientojen takia jäi perjantai ja sunnuntai hieman vajaiksi päviksi, niin nähdäkseni ohjelma oli hyvässä tasapainossa ja tunnelmat leppoisat. Ilmeisesti kuitenkin festari-oluen kanssa tapahtui jokin informaatiokatkos? Etiketti (kts. katalogin takakansi) oli ainakin suunniteltu, mutta...?

Patrick McDonnellin signeerausjonon sijoittaminen ulos oli loistava publicity-temppu. Noin 100 ihmisen signeerausjono veti taatusti useita satoja uteliaita telttoihin!

Oli myös eri hienoa keskustella Joost Swarten kera sarjakuvakeskuksen mainioissa avajaisissa.

Paistakoon aurinko sarjisfestareille jatkossakin.

Kiitos.
Eih Bennek, Eih Blavek

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #83 : 09.09.2013 klo 16:02:07 »
ennenkuin vastaava Otto-wetter osuu kohdalle. 

Ottowetter nauratti ääneen.  :laugh:
Mutta oli kyllä erinomainen tuuri säiden kanssa, eihän tuollaisia päiviä ole ollut montaa peräkkäin koko kesänä. Ja muistettakoon se edellinen kerta, kun signeerausjono vietiin ulos kadulle: Neil Gaimanin nimmarointi tapahtui sangen erilaisessa kelissä...

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #84 : 09.09.2013 klo 20:54:14 »
Minusta on hieman asiatonta arvostella jonkun ihmisen tatuointeja tai ylipäätänsä ulkonöä, olivatpa ne sitten kasvoissa, käsivarsissa tai persuuksissa. 

Ulkonäköä ei saa arvostella, mutta tatuointeja kyllä. Henkilökohtainen mielipide.

Tatuoitu Hirviö tarttui kyseiselle herralle lempinimeksi pauttiarallaa 10 vuotta sitten, kun esittelin hänet kyseisellä huudahduksella äiteelleni, kun TH käveli kaupungilla sattumalta vastaan. Äiskäni tykkäsi Hirviön tatskasta, mutta kieltää mokomat yhä minulta. Jos ujostuttaa sanoa sitä Hirviöksi, niin tottelee myös nimeä Barbaari.

Meikä muuten aikoinaan värväsi Hirviön Egmontin tapahtumamyyjäksi, koska se on hillittömän mukava ja asiallinen tyyppi, jolla on komea tatskakin. Mitäs Orjan May siihen sanot? Loppuuko asiaton loanheitto, mitä?

OM

• Jäsen
« Vastaus #85 : 09.09.2013 klo 21:04:35 »
Ulkonäköä ei saa arvostella, mutta tatuointeja kyllä. Henkilökohtainen mielipide.

Tatuoitu Hirviö tarttui kyseiselle herralle lempinimeksi pauttiarallaa 10 vuotta sitten, kun esittelin hänet kyseisellä huudahduksella äiteelleni, kun TH käveli kaupungilla sattumalta vastaan. Äiskäni tykkäsi Hirviön tatskasta, mutta kieltää mokomat yhä minulta. Jos ujostuttaa sanoa sitä Hirviöksi, niin tottelee myös nimeä Barbaari.

Meikä muuten aikoinaan värväsi Hirviön Egmontin tapahtumamyyjäksi, koska se on hillittömän mukava ja asiallinen tyyppi, jolla on komea tatskakin. Mitäs Orjan May siihen sanot? Loppuuko asiaton loanheitto, mitä?

Kukaan ei ole heittänyt mitään lokaa. Herrajee mähän vain puolustin kun luulin että joku näki vaivaa  sen tatskoista ja ulkonäöstä tai jotain. Mistä minä tiesin et sen kaverin nimi oikeesti on tuo Tatuoitu hirviö  ja et se on sun kamus.  Sori vaan nyt väärin ymmärrykseni.  Kaveris oli tosi mukava tyyppi ja tiesi sarjakuvista kovin. Auttoi mua erään asiankin kanssa, mikä liittyi Civitellin käyttämiin originaalin suojiin.
Mä tosiaan luulin, että joku nimitteli häntä ilkeyttään tatuoidux hirviös. Joten homma selvä.

Tea Tauriainen

• Pullakeisari
  • Jäsen
  • Ettäs kehtasi
« Vastaus #86 : 09.09.2013 klo 21:05:22 »
Olipa mukavat ja hikiset festarit. Hesassa paistoi kesäinen aurinko eikä tämmöinen Lahen ilmastoon tottunut osannut varautua oikeanlaisilla vaatteilla. Mukaan tarttui hyviä alppareita. Pienlehtipuolelta en tänä vuonna saanut ostettua mitään, kun en ehtinyt kunnolla tutustua tarjontaan, pahus. Onneksi puoliso sai hommattua muutamat oikein mainiot tekeleet sieltä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #87 : 09.09.2013 klo 21:17:25 »

Kautta aikojen ihminen on koristellut itseään eri tavoin. Mun mielestä on ihan sama kuinka sen tekee, kunhan ei haise paskalle. Musta tämä aivan mahtavan kasvotatuoinnin omaava herrasmies oli ihan asiallinen kaveri, kun keskustelimme miksi Tex Willerin kalenterissa ei löydy nimiä.
Ainahan joku uusia asia on kohahduttanut muita ihmisiä. 70-luvulla esimerkiksi Punk-kulttuuri, nykyisin kai Hiphopparit jne.
Minusta on rohkeata pistää kasvoihin tatuointi, kylläkin harvinaista vielä nykyisin. Itse en kyllä uskalla kasvoihin tatuoida itseäni, koska pelkään, että vanhana ja ryppyisenä nyt hienon näköinen kuvio voisi ihon rupsahtamisen myötä näyttää ihan toiselta mitä tällä hetkellä on tarkoittanut. Itselläni ei vielä ole tatuointia, mutta kyllä mä semmoisen jossain vaiheessa hankin käsivarteeni.
Aivan mahtava tatuointi olisi vasemmassa leuassa komeileva pieni pääkallo-tatuointi. Voisin sitten sanoa, että nuorena olin hyvin tuhma ja Mustanaamio löi mua ja jätti pääkallo-tatuoinnin leukaani.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

OM

• Jäsen
« Vastaus #88 : 09.09.2013 klo 21:27:47 »
Minustakin oli upeat tatuoinnit. En rohjennut kysyä missä hän oli nuo tatskat ottanut ja paljonko pulitit niistä euroja, sillä ne olivat tosi makeat.
Noin yleisesti tatuoinnin ottaminen kasvoihin on minustakin rohkeaa. Mutta jos se on kaunis eikä liian häiritsevä, niin se puoltaa olemassa oloaan.
Mutta Suomi on niin vanhoillinen maa, et pelätään kaikkea. Näin monella tyypillä festareilla hienoja tatuointeja. Pien lehti taivaassakin parilla typyllä oli tosi hienot ja oikein värikkäät Manga-aiheiset molemmissa käsivarsissa.
Minä olen piirtänyt tatuointeja. Siis en niitä itse tehnyt vaan suunnitellut kuvia. Laitan joku päivä galleriani täytteeksi jotain kun kaivan ne esiin.

Hieman haikeana katselin tänään, kun Sarjakuvafestivaalien telttoja purettiin. Oli tosi mukava tavata tuttuja ja tuntemattomia ja nauttia lännenaiheisesta ja muusta ohjelmasta. Mikä minusta parasta teki tosiaan joitakin sarjakuva löytöjä. Pieni budjetti suuri ilo. Löysin Kari Leppäsen Wiggen albumin edullisesti.
Kukahan osti sen Fabio Civitellin hienon Delux mustan kirjan joka olikin myynnissä hänellä. Kukaan ei varmasti tajunnut kysyä, että onko se kirja myynnissä. Joku kysyi Sunnuntaina ja kirja meni jonkun harrastajan hyvään kotiin.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2013 klo 21:58:17 kirjoittanut Orjan May »

Dwight

• Jäsen
« Vastaus #89 : 09.09.2013 klo 22:11:29 »
Kysyin n 11.40 mutta sain ilmoituksen ettei myynnissä ??
 N.Y.T kypsyttää jos sittenkin oli !!! (Pääkalloja ...räjähdyksiä ...tanssivia pikkupiruja puhekuplassa !!!!!!)

D