Kirjoittaja Aihe: Pauli Kallion sarjakuvat  (Luettu 71431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
Vs: Pauli Kallion sarjakuvat
« Vastaus #150 : 22.09.2020 klo 18:42:58 »
Ostin kirjan Ammatti: Käsikirjoittaja. Olen vasta alussa lukemisessa, joten ei siitä vielä sen enempää. Mutta onhan painava kirja, samaan aikaan lopettelen viime vuonna ostamaani Ruotsalaista Pikku Rikua, joka on sata sivua paksumpi, mutta puolet kevyempi.

Haluaisiko joku muuten myydä mulle Maalaispunkin päiväkirjan, sen täydellisemmän version?

Reima Mäkinen

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #151 : 24.09.2020 klo 10:34:58 »
Olen tässä yrittänyt tsemppiä kotimaisten kanssa, kun monena vuonna se on tapahtunut jälkijättöisesti jos ollenkaan. Yritetään tehdä SarjakuvaTV:lle juttuakin. En tiedä saadaanko Paulin kirjaa mukaan, mutta se on kyllä paksuin.
Alkuun olin sitä mieltä että konsepti ei oikein toimi koska mukaan mahtuneet näytteet ovat kaikki kovin lyhyitä ja suurimmasta osasta on jo julkaistu eriliset kokoelmansa. Mutta kyllähän se hyvän kuvan antaa Kallion tuotannosta. Joskus 10 vuotta sitten ilmestyi Kurpitsalta muuten hieman vastaava (ilman piirtäjäesittelyitä) novellisarjakuvista.

Aikaa ja päättäväisyyttä kirjan lukeminen kysyy. Itse kävin ensin läpi mielestäni mielenkiintoisiimman osuuden, eli tekijöiden muistelukset, mutta sain sitten lopulta myös melkein kaikki sarjat luettua. Paulin tuotantoon, tai kotimaiseen sarjakuvaan yleisemminkin, tutustumiseen tätä voi suositella lämpimästi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #152 : 28.09.2020 klo 11:14:08 »
Viikossa olen päässyt noin puoliväliin. Ja niillä paikkeilla kerrotaan että Kramppi-albumit 4-5 julkaistaan yhteisniteenä. Siis Sami Toivosen osuus. En tiedä milloin mutta homma on kuulemma tekemistä vaille valmis. Ei taida olla ennen julkaisematonta materiaalia mukana kun ei ole Toivosen osalta tässäkään.

Ilta-Sanomien kuukauden kotimaisena ilmestyneistä Nuutisen stripeistä ei ole kaikkia mukana, ja syyksi ilmoitetaan että ne ovat huonoja. Aikaisemmin näitä ei ole tullut missään albumissa. Eipä tämä yksirivisenä kovin hyvin toiminutkaan.

Onnen lahjoja on aika paljon jotka eivät päässeet albumiin. Muistan kyllä yhden joka puuttuu tästäkin. Siinä ilmenee että Hatessa on rasistin vikaa, mutta toisaalta tässä ilmenee että Maurin kantapaikan tarjoilijassakin on. Vielä enemmän.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #153 : 30.09.2020 klo 19:24:12 »
Annan ja Oton olohuonetta seurasin TV-maailmasta tarkkaan aikoinaan. Ja siitä olisi kyllä saanut helposti omankin albuminsa, strippejä on useampi sata.

On tässä siitäkin aika monta strippiä, mutta näin usean lukemisella peräjälkeen, alan olla sitä mieltä että tämmöistä nuorenparin arjen kuvaamista ei taida jaksaa isompaa annosta kerralla.

Petteri Tikkanen piirsi ensin, mutta ilmoittaa tässäkin että kyllästyi aiheeseen. Itse sentään värväsi tilalleen Sami Vähä-ahon, jota Pauli ei koskaan tavannut.

Muistelin että lehdessä oli muutama peräkkäinen strippi jossa puhuttiin tallentavasta cd-soittimesta. Olikohan siinä jotain lainvastaista. En kyllä tunne ketään joka olisi sellaisen hankkinut vuosituhannen alussa. Itsellä kävi mielessä, juuri noiden strippien vuoksi.