Kirjoittaja Aihe: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti  (Luettu 193877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti
« Vastaus #345 : 13.11.2014 klo 22:29:15 »
Kannattaisiko laittaa liuskat 30 ja 31 samaan syssyyn ulos ja oheen selvitys sisältöjen nurinkurisuudesta?  Pienimmät taloudelliset haitat ja lukijat saisivat silti lukea tarinajatkumon.

Joo, tämäntyyppiseen ratkaisuun olen itsekin päätymässä. Jos pistää painon tekemään uusiksi, niin ollaan pian joulukuussa ennenkuin lokakuun numero on lukijoilla. Mietin myös palkata partiolaisia avaamaan niitit ja vaihtamaan kannet käsipelillä, mutta niittien paikka vaihtelee hieman lehdittäin, testasin...

Eli todennäköisesti tilaajat saavat jo ensi viikolla seuraavan Kalkkaron, joka pitää sitten lukea ennen tätä edellistä.

Virhe on näemmä tapahtunut sitomossa, tarkistin painon lähettämät vedokset ja niissä kannet ja sisältö vastasivat vielä toisiaan.

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #346 : 14.11.2014 klo 02:12:03 »
Onko korjattujen versioiden teettäminen  tarpeellista?  Vaikka  painatuksen saisi painon piikkiin, niin  kyllähän tuo toisi lisäkuluja. Miten jälleenmyyjiä kohdeltaisiin, saisivatko he veloituksetta vastaavat määrät viallisia ja ehjiä kappaleita? Lähtisin kyllä Petterinä neuvottelemaan tämän kömmähdyksen takia esim. -50% alennusta numeroiden 32 ja 33 painokustannuksista ja laittaisin nämä numerot menemään tälläisenään.

Uskoisin, että Kalkkaron tilaajat ja ostajat ymmärtävät, jos  uusia lehtiä ei tehdä näistä kahdesta numerosta. Varsinkin jos lisäkulu niiden tekemisestä/toimittamisesta olisi niin suuri, että  se vaikuttaisi tavalla tai toisella tulevien numeroiden ilmestymiseen.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 klo 02:13:44 kirjoittanut EetuT »
E.T

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #347 : 15.11.2014 klo 02:52:30 »
Olen exi_bel:in kanssa tismalleen samaa mieltä, että Petteri, Lempo kustantamoineen, tekee uraa uurtavaa työtä julkaisemalla Kalkkaroa liuskalehti -muodossa. Muistaakseni tästä olen aiemminkin maininnut ja myös kirjoittamassani arvostelussa http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1934
tämän myös toin esiin.

Tuosta sattuneesta sekaannuksesta olen tismalleen samaa mieltä Eetun kanssa, eli ei mitään syytä lähteä tekemään mitään korjauksia. Petterin lupaus, että ensi viikolla tilaajille toimitetaan se välistä jäänyt numero on varmaan aivan riittävä toimenpide (vaikka sitten lehtien numerointi menikin tällä kohtaa sekaisin). Eipä tuo ainakaan minua haittaa.

Mutta se mikä minua hieman haittaa, on se että lehtien ilmestymisajankohdista ei informoida riittävästi. Lehden takakannessa todetaan, että Kalkkaro ilmestyy joka kuukausi. Aloitin tilauksen heti ensimmäisestä numerosta, ja aluksi lehdet ilmestyivät aina kuukauden lopussa. Tästä on sittemmin hieman luistettu, ja olen sitten laittanut tänne kvaakiin kyselyä, että koskas se viime kuun numero ilmestyy? Mikä ärsytti ainakin paria kvaakin jäsentä.

Näkisin kuitenkin Kalkkaron tilaajana - ja siten toiminnan rahoittajana - että minulla on täysi oikeus tätä kysyä. Jos kerran sopimus /lupaus on että Kalkkaro ilmestyy kerran kuukaudessa, niin silloin sen pitää ilmestyä kerran kuukaudessa. Exi-bell ivallisesti totesi että marraskuun numero tuli jo etuajassa; samalla tietoisesti jättäen huomiotta että lokakuun numero on edelleen tulematta!

Tärkeintä on, että Kalkkaro ilmestyy, ja tekee sitä jatkossakin. Mutta toivomus Petterille (tästä puhuttiin puhelimessakin): informoi netissä (esim. Kvaakissa) tulevista numeroista ja niiden ilmestymisajankohdista. Näin minun ei tarvitse sitä erikseen kysellä (ja siten ärsyttää muita keskustelijoita). Uskon, että me kaikki tilaajat/lukijat/ suhtaudumme ymmärryksellä mahdollisiin viivästyksiin sekä myös tällaisiin sekaannuksiin, mitä nyt sattui.

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #348 : 15.11.2014 klo 21:30:43 »
Jep. Tilaa lehti vuodeksi, saat sen parin-kolmen vuoden sisällä.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #349 : 16.11.2014 klo 15:38:36 »
Ja minä taas hätähousu, joka haluaa kaikki heti ja nyt. Mieltäni rauhoittaisi, jos saisin tiedon, että Kalkkaro ei tulekaan silloin kun olin odottanut, vaan viikon päästä. Kyse ei ole luottamuspulasta Petteriä kohtaan, onhan esim. Itellakin voinut sählätä (erittäin tdn). Mutta en näe mitään estettä sille, etteikö ilmestymisajankohdista voisi etukäteen infota!

samsoni

• Jäsen
  • Sanat eivät riitä kertomaan kuinka gsd sgiågi gjut
« Vastaus #350 : 16.11.2014 klo 16:01:11 »
Yksi keino olisi tietenkin painattaa painoksen verran pieniä "30" ja "31" tarroja, joilla lukijat voisivat nuo virhepainamat kannesta tuunata piiloon.

Ne partiolaisethan (varmaan yksikin riittäisi) voisivat vaikka leikellä tarrat irti isommista arkeista.

Partiolaisia löytää tavallisesti suojateiden lähistöltä, avustettavia vanhuksia odotellen.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #351 : 18.11.2014 klo 12:58:23 »
Kirjapaino halusi painaa lehdet uudestaan, koska virhe oli täysin heidän. Pisteet heille suoraselkäisyydestä!

Lupasivat uuden painoksen Suomeen ensi viikolla. Lähetän silloin tilaajille sekä seuraavan numeron että edellisen numeron korjatun version. Sillä viallisella voitte heittää vesilintua. Tai laittaa patjan alla kasvamaan korkoa, joskaan sarjakuvien virhepainoksilla ei taida about koskaan olla ollut keräilyarvoa.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #352 : 18.11.2014 klo 15:59:38 »
Kirjapaino halusi painaa lehdet uudestaan, koska virhe oli täysin heidän. Pisteet heille suoraselkäisyydestä!

Lupasivat uuden painoksen Suomeen ensi viikolla. Lähetän silloin tilaajille sekä seuraavan numeron että edellisen numeron korjatun version. Sillä viallisella voitte heittää vesilintua. Tai laittaa patjan alla kasvamaan korkoa, joskaan sarjakuvien virhepainoksilla ei taida about koskaan olla ollut keräilyarvoa.
Minä en ainakaan raaski heittää pois, vaikka se ns. "viallinen" olisikin, eikä sen arvo siitä nousisi. Onpahan mukava lisä kokoelmaan :)

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #353 : 18.11.2014 klo 16:37:01 »
Hieno homma että saadaan asiat kuntoon näin nopeasti. Niin kuin mkivimaki, en minäkään raaski vesilintuja heitellä Aina hyllyssä on tilaa yhdelle Kalkkarolle.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #354 : 26.11.2014 klo 15:35:51 »
Ei mennyt uusintapainoksenkaan kanssa ihan niinkuin luvattu: piti olla eilen perillä mutta onkin vasta ensi viikon maanantaina. Eli ensi viikkoon menee ennenkuin korjatut versiot ovat tilaajilla ja jälleenmyyjillä.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #355 : 27.11.2014 klo 09:47:12 »
Ok, kiitos tiedosta!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #356 : 03.12.2014 klo 15:44:48 »
Kalkkarot saapuivat eilen. Laitan joulupukin toivomuslistalle, että jakson päätösosa saataisiin luettavaksi joulun tietämillä!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #357 : 21.12.2014 klo 20:28:57 »
Laitan joulupukin toivomuslistalle, että jakson päätösosa saataisiin luettavaksi joulun tietämillä!

Tietämillä kyllä, mutta ei harmi kyllä ennen joulua. Tilaajalahjat ovat odotelleet jo jonkin aikaa mutta joulukuun numero ei ehtinyt painosta vielä tällä viikolla.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #358 : 30.12.2014 klo 23:28:05 »
Kiitos tiedosta Petteri! Ehkäpä vuodenvaihteen tienoilla saamme uuden Kalkkaron?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #359 : 31.12.2014 klo 11:16:25 »
Vuoden viimeinen Kalkkaro tilaajalahjoineen on postin armoilla, saapunee tilaajille tänään tai perjantaina tai maanantaina.