Olen exi_bel:in kanssa tismalleen samaa mieltä, että Petteri, Lempo kustantamoineen, tekee uraa uurtavaa työtä julkaisemalla Kalkkaroa liuskalehti -muodossa. Muistaakseni tästä olen aiemminkin maininnut ja myös kirjoittamassani arvostelussa
http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1934tämän myös toin esiin.
Tuosta sattuneesta sekaannuksesta olen tismalleen samaa mieltä Eetun kanssa, eli ei mitään syytä lähteä tekemään mitään korjauksia. Petterin lupaus, että ensi viikolla tilaajille toimitetaan se välistä jäänyt numero on varmaan aivan riittävä toimenpide (vaikka sitten lehtien numerointi menikin tällä kohtaa sekaisin). Eipä tuo ainakaan minua haittaa.
Mutta se mikä minua hieman haittaa, on se että lehtien ilmestymisajankohdista ei informoida riittävästi. Lehden takakannessa todetaan, että Kalkkaro ilmestyy joka kuukausi. Aloitin tilauksen heti ensimmäisestä numerosta, ja aluksi lehdet ilmestyivät aina kuukauden lopussa. Tästä on sittemmin hieman luistettu, ja olen sitten laittanut tänne kvaakiin kyselyä, että koskas se viime kuun numero ilmestyy? Mikä ärsytti ainakin paria kvaakin jäsentä.
Näkisin kuitenkin Kalkkaron tilaajana - ja siten toiminnan rahoittajana - että minulla on täysi oikeus tätä kysyä. Jos kerran sopimus /lupaus on että Kalkkaro ilmestyy kerran kuukaudessa, niin silloin sen pitää ilmestyä kerran kuukaudessa. Exi-bell ivallisesti totesi että marraskuun numero tuli jo etuajassa; samalla tietoisesti jättäen huomiotta että lokakuun numero on edelleen tulematta!
Tärkeintä on, että Kalkkaro ilmestyy, ja tekee sitä jatkossakin. Mutta toivomus Petterille (tästä puhuttiin puhelimessakin): informoi netissä (esim. Kvaakissa) tulevista numeroista ja niiden ilmestymisajankohdista. Näin minun ei tarvitse sitä erikseen kysellä (ja siten ärsyttää muita keskustelijoita). Uskon, että me kaikki tilaajat/lukijat/ suhtaudumme ymmärryksellä mahdollisiin viivästyksiin sekä myös tällaisiin sekaannuksiin, mitä nyt sattui.