Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?  (Luettu 45309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Kantelinen

• Jäsen
  • Cabals The Card Game
Re:Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?
« Vastaus #45 : 16.08.2004 klo 14:15:04 »
Kyllä olisi tarkoitus lauantaina vääntäytyä paikalle. Olikos Kouvolasta muita lähtijöitä, voitaisiin järjestää varjotapaaminen jo junassa.

Kouvolasta menijöitä on toki, vaan saas kattoo, että minä päivänä sitä lähtee. Jaksaako mennä kuin sunnuntaiksi. Ja pääseekö autokyydillä vai pitääkö mennä junalla.

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #46 : 16.08.2004 klo 15:07:57 »
Minä ainakin tulen olemaan paikalla, kun menin lupautumaan orjak... öh... siis vapaaehtoiseksi sinne festareille pakertamaan. Lieneen olen sitten tavattavissa Info-tiskin takaa jos alustava tehtävänjako paikkaansa pitää.
Ei sillä että tämän takia teidän kaikkien kannattaisi tulla ko. tiskiä ruuhkauttamaan. En omaa kovinkaan huimaavia sosiaalisiakykyjä ja saatan vaan säikähtää ja sanoa jotain mitä ei kannattaisi.

Niin, ja jos saan aikani ja energiani riittämään, yritän saada kasaan pienen omakustanteen, jota sitten kaupustelen ystäviltä pummatun pöytätilan turvin.

Tapaamispaikaksi voisi käydä myös Super, se kun on siinä Coronan (joka noin muuten saa minun ääneni Motherin sijaan) kyljessä ja omaa vallan sopivan tunnelman, sarjakuva-baari kun on. Ainoana miinuspuolena mainittakoon paikan pienuus ja ahtaus. Vaikka eihän meitä mitään kauhean suurta joukkoa ole tulemassa? Vai onko?
Put on your big girl panties and deal with it!

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #47 : 16.08.2004 klo 15:09:49 »
(sivukommentti sivulliselta: Super on aivan perkeleen kallis ja eikös tuo aukeakin vasta 18:00?)

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #48 : 16.08.2004 klo 15:49:47 »
(sivukommentti sivulliselta: Super on aivan perkeleen kallis ja eikös tuo aukeakin vasta 18:00?)

Totta, totta.
(Minua ei Superin super kalliit hinnat haittaa, kun en ihmeemmin juo mitään teetä tai pilponaadia eksoottisempaa.)
Mutta kuten sanoin, se on myöskin super pikkuinen paikka, ja jos siellä sattuu olemaan kyseisenä aikana "oikeita" asiakkaita, niin ei sinne mahdu sisälle edes väkisin. Ellei sitten ole super pienikasvuinen, ja taitaa tämä Kvaakin väki kuitenkin olla ihan tavallista kokoluokkaa.
Put on your big girl panties and deal with it!

kitani

• Vieras
« Vastaus #49 : 16.08.2004 klo 20:44:59 »
Kovasti olisin tulossa festareille, toivotaan ettei lauantaina ole mitään luentoa koulun puolesta. Jos on Mikkelistä tulijoita,  niin voi ottaa yhteyttä festareiden alla, autolla olen näillä näkymin menossa.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #50 : 17.08.2004 klo 20:05:00 »
Juu, pienlehtitaivaaseen olisi tarkoitus tulla. Lehti on tosin vielä työn alla. Kai sen valmiiksi saa ajoissa.... kai.... Kahvia vaan ja toivotaan ettei käsi hajoo. :-\

Aktia-salista vaan en erityisemmin välitä. Vähän ahdas ja kuuma paikka. Vaan voihan olla, ettei se ole tänä vuonna yhtä paha.... (Toivossa on hyvä elää)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #51 : 18.08.2004 klo 15:52:01 »
Aktia-zalia on uudelleenorganisoitu väljemmäksi, ja kuten on jo todettu, baaritoimintaa ei siellä tällä erää ole. Toivotaan että ilmat ovat sopivan kalseat, niin ei ole liian lämmintä Aktiassakaan  ;)

Ohjelmanlisäyksenä mainittakoon, että (mahdollisesti) myös Smithin vaimo & agentti Vijaya Ijer esitelmöi amerikkalaisesta independent-kustantamisesta. Todennäköisesti tämä tapahtuu lauantaina klo 17 maissa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #52 : 18.08.2004 klo 16:01:27 »
"Uudelleenorganisoitu väljemmäksi"???

Poistettu seinät?  ;D

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #53 : 18.08.2004 klo 16:13:13 »
Sehän tuo jo tilaa, kun baarille varattu sali saadaan myyntipöydille. Mutta toivottavasti se Makedonian piste siirretään sivummalle. Entisellään se on yleensä melkoinen tuke ulko-oven edustalla, kun se kuitenkin vetää paljon porukkaa. Siinä on hankala tulla sisään/mennä ulos ja myös tutkia Makedonian aarteita, kun porukkaa velloo koko ajan sinne tänne.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Esa

• Jäsen
« Vastaus #54 : 20.08.2004 klo 14:21:31 »
En olekaan tulossa.  :'( Lauantaina en olisi päässyt kun ei ole minkäänlaista kulkuvälinettä ja junalla en viitsi mennä kun olen hyvä eksymään Helsingissä. Sunnuntaina taas jouduin turnaushommiin. No saapa nukkua aamulla vähän myöhempään. Ja ensi vuonna on sitten enemmän näkemistä kun ei ole vuoteen käynyt.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #55 : 20.08.2004 klo 14:29:11 »
En olekaan tulossa.  :'( Lauantaina en olisi päässyt kun ei ole minkäänlaista kulkuvälinettä ja junalla en viitsi mennä kun olen hyvä eksymään Helsingissä.

Junalla tuonne tullessa ei pysty eksymään. Ja kartat on keksitty. Paikalle vaan rohkeasti.  :)

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #56 : 20.08.2004 klo 15:07:02 »
Junalla tuonne tullessa ei pysty eksymään. Ja kartat on keksitty. Paikalle vaan rohkeasti.  :)

Timo
Öhöm. Ekaa kertaa kun festarit oli Aktiasalissa kierrettiin sitä rakennusta pitkään, ennen kuin löydettiin oikea ovi. Totta on, että ei oikeastaan oltu eksyksissä, sillä oikeaa rakennusta koko ajan kierrettiin, mutta... Syynä tähän oli sekin, että lähdettiin kiertämään väärään suuntaan. Toiseen suuntaan olis ollut lyhempi matka.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
« Vastaus #57 : 20.08.2004 klo 15:25:01 »
Aseman pääovesta ulos, se jossa on ne palloja kannattelevat ukot.

Käänny oikealle, kävele kaisaniemenkatua ohi sokoksen.

Ylitä mannerheimintie.

Kävele eteenpäin ylämäkeä, katso vasemmalle, Kun näet ravintola Hullun Kukon, käänny seuraavasta kadunkulmasta vasemmalle. Siinä on Yrjönkatu.

Aktia-sali on noin 40 metrin päässä edessäsi kadun vasemmalla puolella.

I  I
             I  I
Yrjön-    I
Katu .....I
.............
 FORUM I  I
             I  I
             I  I           Lasipalatsi
.............    ....................................... ....................
   MANNERHEIMINTIE
..............     ....................................... ..       ...............
                                                          .      .
              I  I    SOKOS-                      .    .
              I  I     tavaratalo                .    .
              I  I                                  .     .
         KAISANIE-                          .    .
            MEN-                            .     .
            KATU                          .     .
              I  I .........................
              I                                  .
              I   .............................
              I  I.......................
              I  I     RAUTATIE-   ....................................... .
              I  I     ASEMA.        ..................................
              I  I.....................
              I  I
« Viimeksi muokattu: 20.08.2004 klo 19:40:00 kirjoittanut tertsi »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 20.08.2004 klo 15:42:50 »
Navigointirajoitteisille on pääkaupunkiseudulla suureksi avuksi YTV:n reittiopas. Sen avulla voi etsiä julkisen liikenteen reittejä, mutta myös pelkän kävelyreitin etsiminen onnistuu. Esimerkiksi rautatieasemalta Aktia-saliin, osoitteessa Yrjönkatu 31. "Näytä reitti", ja zoomataan lähelle, niin saadaan kätevä opaskartta.

"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #59 : 24.08.2004 klo 00:54:03 »
Öhöm. Ekaa kertaa kun festarit oli Aktiasalissa kierrettiin sitä rakennusta pitkään, ennen kuin löydettiin oikea ovi. Totta on, että ei oikeastaan oltu eksyksissä, sillä oikeaa rakennusta koko ajan kierrettiin, mutta... Syynä tähän oli sekin, että lähdettiin kiertämään väärään suuntaan. Toiseen suuntaan olis ollut lyhempi matka.

LOL

Toi oli hyvä...  ;D

Ite olin kokonaan unohtanu koko festarit, mut nyt kun kalenteria oikein katsoo, niin saavunpa juuri sopivasti päivää ennen Kreikasta, joten eiköhän siellä minun ruskettuneen ja eksoottisen adonishabitukseni bongaa, jos ei nyt ihan sokeaksi ole tullut.

Jos jolla kulla on vaikeuksia suunnistaa Helsingissä ja aikoo tulla esim. bussilla tai junalla Helsinkiin, niin minä voin kyllä opastaa nämä huuhailijat ja palloilijat oikeaan osoitteeseen, vaikka henkilökohtaisesti. En kovin sidottu paikkaan kuitenkaan ole, koska en ole mikään varsinainen tekijäfanittaja, jonka pitäisi jatkuvasti istua kuuntelemassa haastatteluja, vaan tykkään enemmänkin siitä yleisestä festaritunnelmasta ja fiiliksestä. Saatanpa jopa käydä välillä kotona syömässäkin...  :o

Ja mitä tulee vaikka lauantai-pämppäilyyn, minä olen mukana. Mahdolliset muutkin tapaamiset käy aivan hyvin...   ;)