Kirjoittaja Aihe: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?  (Luettu 36063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Re:Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?
« Vastaus #15 : 19.08.2004 klo 17:19:52 »
Ite piirrän sängyllä iso kovakantinen kirja sylissä.

Parisänky on näppärä -- saa kaikki referenssit auki ympärille ja voi piirrellä... Joskus tosin nukahtaa kaiken keskelle.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #16 : 28.08.2004 klo 17:30:46 »
Sainpahan viimeinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja kuvattua koko "komean" työpöytäni. Monella oli tietokone pöytäänsä komistamassa, mutta minulla ei. Joudunpahan raahautumaan "peräti" 6 metriä koneella säheltäessäni. Ja tuohon valoöytään laitan sellaisen pleksin palasen päälle ainakun rupean käyttämään sitä ja lampuksi on kelvannut tuo työlamppu tähän mennessä :). Lisäksi kuva on tänään otettu, mutta seinällä riippuu silti viime vuoden Rosa-kalenteri.

« Viimeksi muokattu: 02.01.2005 klo 17:52:31 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #17 : 30.08.2004 klo 12:28:59 »
Mistä ostit tuon pienen hyllykön, jossa teippisi, värisi yms. sijaitsevat  vai teitkö itse? Tuollaiselle olisi itsellänikin kovasti käyttöä.

Kyllä se on itse tehty, huomaa muunmuassa tuosta klemmariketjusta...  ;D

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #18 : 30.08.2004 klo 19:30:05 »

sehän on lähes siisti! skannerinkin melkein näkyy.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2005 klo 17:52:47 kirjoittanut Juha Kouvalainen »
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #19 : 04.09.2004 klo 22:23:21 »
Miten te ihmiset ehditte piirtää mitään , kun teillä pidetään paikat noin siisteinä ?

Näitä vanhapoikaelämän etuuksia:

Vanha skannerikalusto

Tuoreempi kone ja arkistokaappi

Virallinen tussauspöytä

Ensisijainen työpiste

« Viimeksi muokattu: 04.09.2004 klo 22:25:42 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Naula

• Jäsen
  • Palveluksessanne.
« Vastaus #20 : 06.09.2004 klo 19:29:40 »
http://www.deviantart.com/view/10398809/
Siinähän se. Tuo on semmonen sänky-pöytäyhdistelmä.
tuonne pringles-purkkiin, jossa on huopakynät, tungen myös terotusroskat... ;D

EDIT: Miks tuo ei toimi? Palvelin ei vissiin tue... pitää laittaa deviant arttiin.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2004 klo 19:42:21 kirjoittanut Naula »
"Lenin-setä asuu Venäjällä, ja sieltä on pitkä matka Vietnamiin. Mutta minusta tuntuu, että Lenin-setä asuu yhtä lähellä kuin setä Hotsimin."

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Työpöydistä taas
« Vastaus #21 : 11.09.2004 klo 18:21:46 »
Edit: Tämä kirjoitus oli tarkoitettu tuonne "työpöydät - fyysiset ja... jotain" -osioon... Mode on hyvä ja siirtänee sen tuota pikaa...  8)

Hmmm... Itseäni ihmetyttää nyt näitä kuvia katsellessani, että missä ihmeessä te niitä sarjakuvia väsäilette? Käytännössä vain Welzulla ja ehkä vielä Leolla oli varsinainen, vain sarjakuvan piirtämiselle omistettu "pyhättö", jonka tila oli kokonaan tarkoitettu sarjakuvien väsäämiselle (joskin uskon, että Leo tekee myös kotiläksynsä samalla pöydällä). Useimmilla muilla mukana oli kaikenlaista hurumykke-tilaavievää tietokonetta, skanneria, tulostinta ym. krääsää, ja niilläkin joilla oli varsinainen piirtämiseen tarkoitettu "tila" siinä vieressä, se oli kyllä niin pieni, että ihmetellä täytyy, voiko tuollaisten ääreen mitään kaatamatta ja romahduttamatta edes istuutua...

Mutta... jos sarjakuvia silti syntyy... mitäs sillä on lopulta väliä? Jokainen tekee tavallaan ja kun jotkut tarvitsevat kunnon piirtopöydän kaltevine tasoineen, toisille riittää sänky, vaatehuoneen nurkkaus, sohva, vessanpönttö tai keittiön leikkuulauta...

Itselläni on koko touhuun varattu tästä kolmioista kokonaan oma huone, jossa on suuri ja mahtava kalteva piirustuspöytä sekä paljon hyllyjä ja laatikostoja tarvikkeille, eli oikea vanha kunnon ateljee. Tietokoneelle yms. työelektroniikalle on toisella puolella huonetta oma työpisteensä piirtotyöpisteen lisäksi. Silti sarjakuvia ei oikein tahdo syntyä...  ::) Ehkä tämä huone on vähän liiankin väljästi ja hyvin organisoitu, sillä täältä on ällistyttävän helppoa toisinaan pysyä poissakin jopa useita päiviä! Sitten kun töitä jaksan tehdä, teenkin niitä sitten ympäri vuorokauden kunnon viimetingan miehen tyyliin. Olen onnellinen niiden puolesta, jotka kykenevät tekemään sarjakuvaa äärimmäisen ahtaissa olosuhteissa (kuten tuo Kaltsun työpiste oli kyllä minulle shokeeraava järkytys...), mutta itse tulisin kyllä pian hulluksi sellaisissa oloissa. Minun työhuoneessani on esteettä päästävä konttorituolilla kruisailemaan eri pisteiden välillä niin, että renkaat vinkuu...  ;) Muuta ylimääräistä työhuoneestani ei työntekoon liittyvistä asioista oikeastaan löydykään kuin pari käärmeterraariota...  ::)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2004 klo 18:26:15 kirjoittanut Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #22 : 11.09.2004 klo 18:36:01 »
Hmmm... Itseäni ihmetyttää nyt näitä kuvia katsellessani, että missä ihmeessä te niitä sarjakuvia väsäilette? Käytännössä vain Welzulla ja ehkä vielä Leolla oli varsinainen, vain sarjakuvan piirtämiselle omistettu "pyhättö", jonka tila oli kokonaan tarkoitettu sarjakuvien väsäämiselle.

Siirrätkö mode vastaukseni samalla. Öh... Axu. Et tainnut katsastaa meikäläisen huonetta kunnolla. Kokonaan erillinen leikkihuone näet minullakin on, jossa on erikseen pöytä vain sarjakuvan ja kuvitusten tekoa varten. Mutta samapa tuo missä tekee, kunhan näyttää hyvältä.

8)

Leo

• Jäsen
« Vastaus #23 : 11.09.2004 klo 20:59:55 »
Ja oma pyhättöni on moneen muuhunkin asiaan tarkoitettu kuin sarjakuvien tekoon. Tekstit vain ehkä ohjailevat tiettyyn suuntaan ::) . Oma huone on tälläkin hetkellä sen verran täynnä tavaraa, että kaltevaa tasoa ei mahdu.

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #24 : 11.09.2004 klo 21:06:29 »
Heh, usein alkaa kyllä ahtaus ketuttaa, varsinkin kun pikkusisko yrittää vielä änkeä surffailemaan koneelle samalla kun yritän piirtää. Mutta eihän siihen piirtämiseen tarvitse kuin yhden toimivan käden ja rako josta kurkottaa paperille jostain kulmasta. :)

Suurin osa huoneestani muuten näkyy tuossa kuvassani...   8)

Oikeasti, olen kaavaillut (enemmänkin unelmoinut) kunnon kaltevan ja ison työtason hankkimista, semmoista johon saisi kaikki luonnoslappuset ja muistiinpanot esille (niinkuin Welzulla), mutta sinänsä en tarvitse minkäänlaista tasoa piirtämiseen kun piirtämispäälle satun. Minulla on sellainen klipsillä varustettu kova läpyskä joka on aina täynnä tyhjiä sekä täysiä papereita, ja jota kannan aina mukanani. Siihen piirrän sarjakuvanikin, vaikka pöydän päälläkin...

Jukka Koivusaari

• Jäsen
Re:Työpöydistä taas
« Vastaus #25 : 11.09.2004 klo 22:28:00 »
...varsinainen, vain sarjakuvan piirtämiselle omistettu "pyhättö", jonka tila oli kokonaan tarkoitettu sarjakuvien väsäämiselle

Silti sarjakuvia ei oikein tahdo syntyä...  ::)  
Ehkä tämä huone on vähän liiankin väljästi ja hyvin organisoitu, sillä täältä on ällistyttävän helppoa toisinaan pysyä poissakin jopa useita päiviä!

Juuri tuosta syystä  ite piirrän useimmiten sängyllä samalla kun katson telkkaria.

Ja onhan mulla siihen toiseen toiseen lundiahyllyyn (se jälkimmäinen olohuoneen puolella ) paukkulangalla viritetty kalteva taso olevinaan ns "pyhättö"-  vaikka täytyy kyllä myöntää, että jos siihen huolimattomasti istuu, niin ne seläntakana matalammalla pöydällä kolmatta vuotta makaavat keskentekoinen kuplavolkkari, ju52, dioraaman pohja  ja 747 kaatuu sen toisella puolella olevan arkistokaapin päälle.
( Olis mulla olohuoneessa ruuvipenkillä varustettu askartelupöytäkin, muttei sinne porakoneen, talttojen , kolmen jousiaihion ja toissavuotisen sahanpurun sekaan enempää mahdu. :P )

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #26 : 13.09.2004 klo 11:12:58 »
Nyt seuraa kuvausta tosi professionaaleista työoloista. Minulla on kyllä pyhättö, mutta nyt se on täynnä kirjahyllyjä ja pianoa. Piirtelen nojatuolissa istuen, ainoa huono puoli siinä on että jalat tulee joskus yllättävän kipeiksi. Niin, ja paperin alareuna saattaa sössääntyä. Tussaus pitää tehdä lattialla. Arrrgh...  Vaihtoehtona olisi valloittaa keittiö ja alistua olan takaa kurkkimiseen.

Pienenä totuin käyttämään isän pöytää, hän kun oli arkkitehti. Ah sitä autuutta. Olen edelleen katkera siitä, etten perinyt kyseistä pöytää. Olinhan lapsi vain, mihinkäs minä sellaista.

Mistä ihmiset hankkii pöytänsä? Tai jos joku tietää kikkoja miten voisi tehdä kätevästi kaltevan työpinnan, niin arvostaisin suuresti. Meinaan juuri nyt ottaa kirjaimellisesti päähän tämä niskajumitus.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

tertsi

• Vieras
« Vastaus #27 : 16.09.2004 klo 00:21:09 »
Mä ostin aikoinaan Taikista. Käytetty kallistuva piirustuspöytä, iso, maksoi jopa 50 mk.

Elämäni varmaan ainoa hyvä kauppa.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #28 : 16.09.2004 klo 10:22:57 »
Oma piirustuspöytäni on ihan tavallinen kirjoituspöytä lipastonlaatikkoineen päivineen made by Sotka. Pöydän toisessa päässä on lokerikko täynnä sekalaisia laskuja, postikortteja yms., toisessa päässä on julmetusti tilaa vievä tietokoneen näyttö (olisipa jonakin kauniina päivänä varaa litteään näyttöön :-\ ) ja siinä välimaastossa piirustus/kirjoitus/opiskelutila. Pöytä on aika iso, joten tilaa riittää yleensä A4-kokoisten töiden kanssa näpertelyyn ihan hyvin. Jos käytössä on A3, silloin on paras siirtyä keittiönpöydän ääreen. Jonkunlainen lievästi kalteva piirustustaso olisi hyvä olla olemassa, jospa isäni väsäisi sellaisen kunhan ensin saa tehtyä pyytämäni alkeellisen valo"pöydän" (käytännössä pöydälle laitettavan kehikon).

Tää on muuten hauska topikki, mielenkiintoista nähdä millaisissa oloissa kvaakkilaisten sielunelämän syvimmät tunnot siirretään paperille ;)
Klik klik --> Sarjisblogini

tertsi

• Vieras
« Vastaus #29 : 20.09.2004 klo 18:03:10 »
http://img86.exs.cx/img86/2450/tyopistepoyta.jpg

http://img84.exs.cx/img84/1185/tyopistepc.jpg

Tässä ois mun työpöytä ja pc.

Tänään on tarkoitus piirtää mielikuvituseläinsarjakuvan viimeinen sivu.

Ekaks tarvii varmaan hieman siivota...
« Viimeksi muokattu: 21.09.2004 klo 08:50:43 kirjoittanut tertsi »