Kirjoittaja Aihe: Ihmisten piirtäminen ja oikeat mittasuhteet  (Luettu 106614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zabbo

• Jäsen
Re:Ihmisten piirtäminen
« Vastaus #15 : 09.08.2004 klo 16:34:08 »
Tähän tyylin olen ihmisiä piirtänyt. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

1. Aloitetaan piirtämällä (yllätys, yllätys) ympyrä. Hahmotellaan kädet, jalat, rinta, lantio sekä hahmon katselusuunta. Jos hahmo on liikkeessä, lisätään vielä liikesuuntaa kuvaava viiva.

2. Annetaan kaverille lihaa luidensa ympärille. Hahmotellaan ääriviivat ja vähän lihaksia.

3. Hiotaan kuvaa tarkemmaksi ja korjaillaan suurimmat mokat. Piirretään hepulle jonkilainen naamataulu.

4. (ei kuvassa) Hiotaan vielä lisää.

Siinä se noin suurinpiirtein. Minulla ongelmia tuottavat alaraajat ja ne kirotut kädet. Myös iloisten kasvojen piirtäminen aiheuttaa hammasten kiristelyä.  
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Da Verde Nuvola

• Jäsen
« Vastaus #16 : 09.08.2004 klo 18:58:24 »
Nyt vasta löysin tämmöisen tyylin jos tätä nyt tyyliksi voi sanoakaan, http://www.polykarbon.com/tutorials/basics/basics.html
Tollain on aika helppo piirtää ihmisiä. Käsiä nyt tällä hetkellä harjoittelen sekä lihaksia ja vihasta naamaa.  :)

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #17 : 09.08.2004 klo 19:57:36 »
ite kun piirtelen tollasia vähemmän realistisia kuvioita niin monasti alkuna on kolmio tai pallo  ja "liikeviiva" (siis sellanen yks viiva joka määrittää koko hahmon liikkeen. jostain oppaasta poimin.)
siihen lisää palloja ja jatkotuhrintaa.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #18 : 09.08.2004 klo 20:48:59 »
Timoro tiivisti viisaasti: Yleisestä yksityiskohtiin. Aloittelijan yleisin virhe on alkaa piirtämään ensin tarkasti kasvoja. Lopulta hän huomaa, että koko henkilö ei edes mahdu paperille, koska hän piirsi liian ison pään. Kasvot voi näyttää hyvältä mutta kokonaisuudesta ei voi sanoa samaa...

8)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #19 : 09.08.2004 klo 20:55:57 »
Lopulta hän huomaa, että koko henkilö ei edes mahdu paperille, koska hän piirsi liian ison pään. Kasvot voi näyttää hyvältä mutta kokonaisuudesta ei voi sanoa samaa...
Heh. Mä oon ratkaissut tuollaisen tilanteen aikoinani jatkamalla paperia. Eihän siihen tarvita kuin teippiä ja paperia.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Naula

• Jäsen
  • Palveluksessanne.
Ihmisen mittasuhteet
« Vastaus #20 : 06.09.2004 klo 17:27:51 »
Minulla tuli riitaa parin kaverin kanssa siitä, onko ihminen 8 vai 6 päänmittaa pitkä. Koulussa opetettiin, että se on 8, mutta jotkut sanoo, että se on 7 tai 6.
Yks sano jopa, että se on 10 päänmittaa...
Eli montako päätä ihminen on keskimäärin pitkä?
"Lenin-setä asuu Venäjällä, ja sieltä on pitkä matka Vietnamiin. Mutta minusta tuntuu, että Lenin-setä asuu yhtä lähellä kuin setä Hotsimin."

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Ihmisen mittasuhteet
« Vastaus #21 : 06.09.2004 klo 17:30:36 »
Mulle on opetettu, että se on 6-7 pään mittaa. 8 tai yli on supersankareiden mittoja.
http://www.fineart.sk/show.php?w=896
http://www.fineart.sk/show.php?w=897
Mutta tämäpä sanoo, että 7,5 tai 8:
http://www.fineart.sk/show.php?w=898
« Viimeksi muokattu: 06.09.2004 klo 17:33:16 kirjoittanut Welzu »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #22 : 06.09.2004 klo 17:35:33 »
Muistanpa jostain lukeneeni, että vaikka 8 on yleisesti hyväksytty "standardi",
oli mm. Leonardo Da Vinci tiukasti 10 päänmitan kannalla.

Epäilemättä noissa Welzun linkeissäkin näin sanotaan,
mutten laiskuuksissani jouda lukemaan.

--
Ja pitääpä vielä lisätä, että Kaltsun mukaan korrekti suhde on 2-3 päänmittaa...
« Viimeksi muokattu: 06.09.2004 klo 17:38:55 kirjoittanut Jarmo »

Naula

• Jäsen
  • Palveluksessanne.
« Vastaus #23 : 06.09.2004 klo 18:56:46 »
2-3? Aika isopäinen kaveri...
Semmoset mittasuhteet on pikkuvauvoilla.
"Lenin-setä asuu Venäjällä, ja sieltä on pitkä matka Vietnamiin. Mutta minusta tuntuu, että Lenin-setä asuu yhtä lähellä kuin setä Hotsimin."

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #24 : 07.09.2004 klo 10:20:36 »
2-3? Aika isopäinen kaveri...
Semmoset mittasuhteet on pikkuvauvoilla.

Ja Tenavilla!

8)

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #25 : 07.09.2004 klo 16:08:04 »
Meikäläisellä on tässä jo ihan omia (aika hyvin päteviä) sääntöjä. Loppuruumis on mulle sen 6-7 päätä. Toinen hartia+kaula on n. kallelleen kaadetun pään pituus. tämä auttaa oikenakokoisen pään sommittelussa huomattavasti :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
Re: Ihmisten piirtäminen ja oikeat mittasuhteet
« Vastaus #26 : 06.04.2005 klo 16:35:23 »
 Löysin n. 4 viikkoa sitten Suomalaisesta kirjakaupasta hyvän kirjan mistä voi kattoo mikä on oikeasti ihmisen mitta suhde. Kirjassa kerrotaan jokaisen ihmisen osan mitta suhde ja kuinka se piirretään. Itse käytän sitä apuna kun pitää piirtää realistinen figuuri. Kirjassa kerrotaan myös miten luu on ihon sisällä ja miten se näkyy ihon pinnassa.  Sama juttu lihakset päästä jalkoihin.

Menin katsomaan suomalaisesta ja vieläkin iso kirja pino makaa ALE- hyllyssä. Kirjastossakin on.      Jeno Barcsay ANATOMIA opas taiteilijalle    vähä yli 20 eur.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

Daiz

• wannabe-manga-artisti
  • Uusi jäsen
  • Sen pitäisi esittää minua, tai sitten ei
« Vastaus #27 : 09.04.2005 klo 16:54:25 »
Jaa'a, itse aloitan piirtämällä tikku-ukkofiguurin kevyesti, jolla haen liikkeen ja eleen, seuraavaksi yleensä teen joko tukan tai silmät. Seuraavaksi yleensä teen sen jonka jätin ensiksi tekemättä, sitten teen nenän. Sitten piirrän leuan ja kaulan ja sitten suun. Loppu ihmisestä syntyy sen jälkeen ylhäältä alas, edestä taakse.
Pohtimista:
Lentävä banjokauppias
Kävelevä kenkäkauppias
Sukeltava moottorisahamurhaaja Mitä yhteistä näillä on?

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #28 : 10.04.2005 klo 21:15:47 »
Menin katsomaan suomalaisesta ja vieläkin iso kirja pino makaa ALE- hyllyssä. Kirjastossakin on.      Jeno Barcsay ANATOMIA opas taiteilijalle    vähä yli 20 eur.

Itsellä on sama kirja hyllyssä. Oikein kattava opus, mutta pirun ärsyttävä kun haluaisi vaan kokonaiskuvan esim. ihmisen lihaksistosta. Kyllähän se sieltä jostain löytyy, mutta ensimmäisenä silmille hyppää tarkka lyijykynäpiirros selkärangan kuudennen nikaman takaosasta. Eli siis hiukan vähemmän tarkkoja oppaita käytän tuon ohella :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Tetchan

• Vieras
« Vastaus #29 : 06.05.2005 klo 13:01:02 »
Minua kiinnostaisi tietää miten ihmiset piirtävät ihmisiä. Kuinka paljon käytetään erilaisia tikku-ukko tai pallomalleja? Onko ihmisillä joitakin rutiineja esimerkiksi kasvojen teossa? Mitä apukeinoja käytetään kun pitää piirtää ihminen vaikeassa asennossa? Kuinka paljon ihmiset ovat päässeet piirtämään elävästä mallista?

Hmm.. minä ainakin touta.. mitens sen nyt sitten tuottaa ulos ^^ Mutta piirtelen siis sarjakuvia, mangaa.. Kaytän apuna how to draw manga oppaita ja kehittelen niistä sitten ihan omaani ^^ Naamaan teen yleensä ensin pallon, sitten siihen keskelle viivan ja lopuksi sitten muotoan naaman.. teen yleensä aina samanlaisen, viistottain. siis hahmottelen xD En ole piirtänyt varmaan mitään tikku-ukko hahmotelmia auttamaan hahmon elätymisatä asentoon, käytän vaan sellasia ihmeen
ns. palleroita ^^ mallikappale, piirretty vuonna yks ja kaks kello puoli yks.. << tuo on sitten ihan kusoo-onna.. Yleensä jos iminen piirretään vaikeamman puoleiseen asentoon, siis JOS piirrän ihmisiä vaikeissa asennopissa. Käytän niihin mallikuvia; lehdistä, netistä ja kaikesta mahdollisesta joka vaan on painettu paperille. Elävästä mallista en ole sen pahemmin piirtänyt kuin pikkuveljeni jotenkin irvistämässä kun se maksoi minulle siitä n_n

Arigato, anata

Tetchan