Tervetuloa kvaakkiin Pauli. Mukava että tulee uusia kasvoja.
Niin. Tuosta paperista piti puhumani. En nyt kirjoita pitkästi kuten tavallisesti. Mutta huomasit jo tänne laitetun linkin. Siellä keskustellaan papereista jne. Ja tottahan toki paperin valinta on yhtä tärkeää kuin valitsisi tulevalle aviopuolisolle hääsormusta.

Paperin valintaan kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota. Hypistele, haistele, kääntele ja kokeile erilaisia paperilaatuja niin vamasti se OIKEAN löytämonen tärppää. Ja pikku vinkki (älä kerro muille)

kannattaa käydä eri kirjapainoissa Tampereella. Heillä on aina varastoissa rutkasti erivahvuisia paperilaatuja.. Pyydä muutamasta näyte kotiin. Kokeile tehdä eri työvälineillä niin näet kuinka paperi käyttäytyy. Ja sitten kun löydät omasta mielestäsi hyvän laadun omaavan, niin sovit että hei, mitä maksaa.
Paperi asioista kannattaa keskustella jo tuossa aiemmin avatussa osiossa ettei tulisi liikaa samantyyppisiä keskustelu osioita. Oikeastaan tämäkin ketju pitäisi siirtää tuohon paperiketjuun. No. Minä en ole valvoja enkä päätä sellaisista asioista.
Olen ostanut kaiken paperini ainoastaan eri kirjapainoista ja olen ollut äärettömän tyytyväinen. Fabriano merkkinen on ainoa, jota olen ostanut kirjakaupasta. Se on minusta oikein hyvälaatuista monia työvälineitä silmällä pitäen. En nyt erittele enempää tuon paperin ominaisuuksia, mutta erittäin hyvä laatuinen mutta hieman kallis se on. Alanurkassa on valmistajan leima painettu joka arkkiin.