Kirjoittaja Aihe: Luettua  (Luettu 412322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
Re: Luettua
« Vastaus #180 : 04.05.2005 klo 18:29:39 »
Laikku 03, palkittu ja juhlittu eikä suotta, jokaisesta jutusta pidin, mutta eniten tykästyin Ekebomin hieman hakeviin kuviin ja Rapin upeaan jälkeen. Varsinkin sivun 59 kerronta sykähdyttää. Sanoisinko että jokaisen kertomus on vähintään tekijöidensä summa, joissakin enemmänkin.

Engelsmannit tulevat! Nelivärisarjakuvaa suomesta kiinnostavalla historiallisella aiheella eli pakko-ostos minulle. Mikäli oikein muistan tämä albumi pistettiin kasaan melkoisella vauhdilla, mikä näkyy piirrosjäljen rentoutena, ajoittain minun makuuni liian suurena sellaisena. Eli jotkin kerronnalliset ja kuvalliset ratkaisut tuntuvat hieman hätäisiltä. Sitten taas sivujen 17-22 aikana on oikein mukavaa suuremman luokan kertomuksen tuntua. Kokonaisuutena selkeästi plussan puolella, en katso haaskanneeni rahojani.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #181 : 04.05.2005 klo 22:20:51 »
Löysin kirppikseltä 70-luvun Vampirella lehden ensimmäisen numeron kolmella eurolla. Juonessa ei ollut mitään niin omaperäistä, mutta kuvitus oli paikoitellen tosi hienoa. Tosi psykedeelisiä väriyhdistelmiäkin.

Pitääpä etsiä jostakin loputkin Vampirellat. Niitähän ilmestyi suomessa muistaakseni vain viisi kappaletta.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #182 : 16.05.2005 klo 23:49:44 »
Vihdoinkin löyty kirjastosta Lewis Trondheimin Minä Lewis Trondheim.
Ihan mukava paketti se sitten olikin. Ei niin hyvä kuin Jussi Jänikset, mutta sisällöllisesti näitä on aika vaikea vertailla. Paras elämäkerrallinen teos, mitä tänä vuonna olen lukenut (ja taitaa olla ensimmäinenkin, mutta ei se sen arvoa alenna). Semmoinen kepeä, mutta sisältää oikeasti myös sanottavaa.
Kuvituksessa ärsytti välillä kontrastin puute. Esim. yhdessä kohtauksessa oli näkymä huoneen sisällä ja huoneessa oli ikkuna, josta näkyi ulos. Kaikki samalla ohuella viivalla. Mutta sopii silti kokonaistyyliin.
Ihan suositeltava lukupaketti.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #183 : 18.05.2005 klo 16:16:40 »
Hate annual #6. Voi kampikumpi mitä soopaa. "Buddy´s new look" ei ole edes hyvää kettuilua faneille. Bat Boy -strippi on aivan ö-luokan "poliittinen satiiri".

Hellblazer-kollektio  Red Sepulchre. Haunted-jaksosta tuttuja hahmoja, mutta eipä paljon mitään erikoista uutta. Steve Dillon ei todellakaan ole piirtäjien parasta a-sarjaa. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #184 : 19.05.2005 klo 03:50:29 »
Milligan/Fegredo/Enigma

kyllähän mä tästä melkoisesti  pidin sen alkukakistelun jälkeen vaikken voi väittää että pystyisin selittämään mistä siitä kaikesta on kyse. mulla on silti iso ongelma tällaisten sarjakuvien kanssa kuin Enigma ja Invisibles:niiden kirjoittajat on liian fiksuja kirjoittamaan supersankarisarjakuvia mutta ne rakastaa niitä. sitten ne on olevinaan ironisia ja kirjoittaa näitä hybridejä. myöntäisivät pois että pitää valita joko oikeat fiksut sarjakuvat tai sitten ääliömassa joka pitää supersankareista
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #185 : 19.05.2005 klo 11:22:20 »
Onko joku lukenut Bendisin "Secret War" sarjaa? Mielipiteitä?
t.Q

tertsi

• Vieras
« Vastaus #186 : 28.05.2005 klo 11:28:04 »

Jussi Jänis: Epäonnen kivi
Trondheimin piirrokset ovat vekkuleita. Talot väärällään sinne ja tänne, mahtavia vääristyneitä perspektiivejä. Nautittavaa.
MUTTA se juoni!
Tyhjänpäiväisiä pikku tapahtumia. Tylsää...
« Viimeksi muokattu: 28.05.2005 klo 11:29:58 kirjoittanut tertsi »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #187 : 28.05.2005 klo 12:09:13 »
Minä taas ostin ja luin vihdoinkin Minä Lewis Trondheimin. Se oli pirun hyvä, jopa parempi kuin odotin. En ole juurikaan lukenut Jussi Jäniksiä tai muita Trondheimin juttuja; ei oo tullut hommattua kun kuulemani kommentit ovat olleet lähinnä vastaavia kuin Tertsin ylläoleva.

Sama juttu kävi Dubuyn ja Berberianin kanssa: Päiväkirja albumista vetosi muhun paljon enemmän kuin Herra Jeanit. No, ainakin tämmöinen päiväkirjamuoto on siis ranskalaisilla nykysarjakuvan tekijöillä hallussa.  ;D

Nämä mainitut kaksi teosta, Minä Lewis Trondheim ja Päiväkirja albumista kannattaa lukea lähekkäin. Niissä on hauskoja yhtymäkohtia toisiinsa, niinkuin Rojukin joskus totesi.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #188 : 28.05.2005 klo 13:00:53 »
Minä taas ostin ja luin vihdoinkin Minä Lewis Trondheimin. Se oli pirun hyvä,
Mäkin tykkäsin tosta päiväkirjasta. Siihen "arkipäiväisyys" sopii kuin nenä naamaan.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #189 : 29.05.2005 klo 01:04:15 »
Tulipa vietettyä lauantai-illan huumaa sarjakuvia lukemalla.

Luin XIII, osat  I ja 2.
Hyvää viihdettähän nuo albumit edustavat. Mielenkiintoinen, jokseenkin kliseinen juoni, mutta albumit on julkaistu 80-luvun puolivälissä, tämäkin voi vaikuttaa asiaan.

Tarina etenee vauhdikkaasti, mikä on virkistävää vaihtelua moneen nykysarjakuvaan, joissa tuijotellaan ja tylsistellään ruutukaupalla.

Vance piirtää ammattimiehen ottein ja huolella eli ruuduissa riittää tutkimista vielä toisellakin lukukerralla, olettaisin.

Panee vain mietityttämään, että kauanko näiitä uusia ja taas uusia arvoituksia ilmaantuu päähenkilön ratkottavaksi. Jossain vaiheessa pitäisi ruveta löytymään myös vastauksia. Mutta kyllä minä ostan ainakin nuo kaksi takakannessa luvattua jaksoa. Ja jopa odotan, että milloinkas ne ilmestyvät  kirjakauppaan.

Voihan tämä XIII olla tämmöinen Blueberry-tyyppinen sarja, jossa sankarin eteen kasataan vastuksia toisensa perään ja tämä epäonnistuu aina vaan. Se pitää vain tehdä taidolla ja en näe mitään syytä miksei sellainen  juonikuvio tämänkin sarjan kohdalla toimisi. Mutta aika näyttää ja toivottavasti ihmiset ostavat albbua, jotta sarja ei lopahtaisi ennen aikojaan.

« Viimeksi muokattu: 29.05.2005 klo 01:11:43 kirjoittanut tertsi »

Holle

• Jäsen
« Vastaus #190 : 25.06.2005 klo 14:43:55 »
Juhannusaattona:
Doug Allen, Steven, Egmont
Tästä en tiennyt ennen lukemista mitään. Lainasin kirjastosta kannen perusteella.
Hieno opus. Tuon luettuani tuli hillitön hinku piirtää sarjakuvia?
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

lasse

• Jäsen
« Vastaus #191 : 25.06.2005 klo 17:50:04 »
Luin tänään loppuun Torstaina ostamani Jatko-sodan korkkarin. Ihan hyvää luettavaahan se oli. Tähtiä jos pitäis antaa, niin antasin varmaan 3.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #192 : 25.06.2005 klo 23:30:38 »
Ensimmäiset 15 numeroa Fablesia tuli kelattua läpi. Hyvää kamaahan se on. Suosittelen tyypeille jotka lukisivat supersankarisarjakuvia mutta lateksipuvut ottavat päähän. Fablesissahan on kyse siis satuolennoista jotka ovat joutuneet evakkoon maapallolle ja siitä kuinka he yrittävät järjestää oman hallintonsa ja pysyä ihmisiltä piilossa. Pääosassa mm. poliisin hommia hoitava (ihmismuotoinen) iso paha susi, playboyelämää harrastava Prince Charming ja pahiksena asehullu ja muutenkin vähän vinksahtanut Kultakutri. Jos eläisimme hyvässä maailmassa niin tätä julkaistaisiin suomeksi.

Muuhun kesäkuun luettuihin kuuluu Minä Lewis Trondheim. Sitä kehuttiin täällä Kvaakissa niin paljon etukäteen että pikkuisen tuli ehkä pettymys, vaikka positiivinen kokemushan se ehdottomasti oli. Ei ehkä paras Trondheim kuitenkaan, sen verran tykkäsin Blacktownista.

Tänään luin Pahkasian vuodelta 92. Siinä oli aika paljon kakkahuumoria. Ihan jees.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #193 : 06.07.2005 klo 22:22:02 »
Asterix Intiassa (Asterix-kirjasto):
Dialogissa pyritään lähes joka repliikissä heittämään joku nokkeluus, tämä tuhoaa dialogin täysin. Todella piinallista luettavaa.
Tarina on peruskivaa seikkailua lapsille ja "lapsenmielisille". Sinänsä sujuvaa kuvakerrontaa, mutta Goscinnyn nokkeluus ja tarinankuljetustaito  loistavat poissaolollaan. Nyanssit puuttuvat tai ovat epätarkoituksenmukaisia.

Uderzon vaatima Asterix-fontti ei istu suomenkielen sanoihin. Puhekuplat hyökkäävät silmille, koska fontti on liian paksua ja puhekuplien reunoilla on liian vähän ilmaa. Vanhoissa Asterixeissa on todella laadukasta ja kielemme rakenteisiin istuvaa tekstausta.

Kirjassa olevat Uderzon luonnokset ovat kiinnostavia.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #194 : 07.07.2005 klo 11:41:47 »
Tuossa eilen illalla(lue=yöllä) luin loppuun ihmesarja kutosen, ja mielestäni se oli aivan L-O-I-S-T-A-V-A! Tykkäsin tosi paljon Kirbyn tyylistä piirtää, ja Leen tyylistä kertoa. Toivottavasti näitä varhaisia Ihmenelosia saadaan jatkossa lisää Ihmesarjassa.