Kirjoittaja Aihe: Luettua  (Luettu 412186 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Luettua
« Vastaus #1275 : 15.04.2025 klo 12:33:30 »
Sarjakuvaa käsitteleväksi keskustelufoorumiksi, se keskustelu usein jää.
Tietysti itse olen niitä joille periaatteessa patriarkaatin pitäisi puoltaa minua, heteroa miestä. Itse kun Seksin historiasta löysin enemmän sivalluksia sovinismia ja patriarkaatin toimia kohtaan, sellaista " mutta miksi nyt ottaa huomioon puolet ihmiskunnasta?" heittoja.
Ranska ei ole koskaan ollut kehopositiivisuuden maa muutenkaan vaikka toki heidän kulttuurinsa moniäänistyy siinä missä oma korpimaamme pohjoisessa.
Eli tavallaan ymmärrän kriitiikin ja tavallaan en ollenkaan.

Minusta kun Seksin Historia  oli lähempänä Jessi Jokelaisen Femokratia albumia.  Siinä mennään kotoiseen politiikkaan ja sukupuolipolitiikkaan. Siihen miten yhä on kahdet rattaat.
Jokelainen toki on graafisesti huolitellumpaa jälkeä luonnosmaiseen BD/ ligne clairiin verrattuna ja sävynsä on anteeksipyytelemätön: nämä asiat ovat päin helvettiä ja siitä kuuluukin puhua, jollei huutaa.
Tämä tietenkin myös sulkee ison osan lukijoita pois kun ei nähdä sitä metsää puilta tai uskotaan mitä MTK asiasta on paasannut niin vasta"propagandaa" ei tartte lukea näillä lakeuksilla.
Molemmissa teoksissa ilahdutti juuri että on faktojen tarkistus tehtynä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Luettua
« Vastaus #1276 : 22.04.2025 klo 20:13:56 »
Audrey Hepburn
Michele Botton - Dorilys Giacchetto
ISBN 978-1-68112-346-2

Elokuvia katsovana piti tsekata. Kelvollinen henkilökuva vaikka tässä iso ongelma onkin.
Totta kai, tärkein osuus on Audrey Hepburn. Itsestään selvää.
Mutta tavallaan toivoisin että muutkin olisivat ns näköisiä.
Dorilys Giacchetto on ihan ok piirtäjänä, mutta kuvaavasti Humphrey Bogart, Gary Cooper ja Audreyn ekat ihastuksen ja ensimmäisen aviomiehensä ulkonäössä ei ole eroja. Fred Astaire sentään omaa eri hiustenvärin.

Ihan ok valitut palat tiivistelmä joka keskittyy vain päähenkilöönsä, mutta jos ei harrasta elokuvaa tuskin tarjoaa mitään uutta.