Kokoko ratkaisi?
Jos kyse on pelkästään siitä, että koon pitää olla pieni (laadun kustannuksella), niin kenen intressien mukaan silloin mennään? Niille, jotka asiasta valittaa, suositellaan suurennuslaseja tai käyntiä opti-ukolla (v:ttuuks siinä valitat vammanen! Lue braillella kirjoitettuja klassikoita).
Olen samaa mieltä Lurkerin ja Tertsin ja muiden kanssa siitä, että MAHTAVAA että Ukkostuulta ylipäänsä julkaistaan. Mutta on vaikea nähdä niitä perusteita miksi sen pitää olla juuri tuossa pienennetyssä (Huom! pienennetyssä) koossa. Kuka olettaa, ja miksi, että nimenomaan tällainen pienempi koko tuo uusia ostajia (ja vie vanhoja, hah.). Mihin se pitäisi pystyä tunkemaan? Eikö tärkeintä ole lukukokemus?
sinä ajattelet asiaa yksin lukijan ja ostajan kannalta, et myyjän.
Hyllytilavuus ratkaisee ja silloin pienempi on myyjälle valttia.
Tätä näkökohtaa on tertsi toistuvasti tuonut esiin: ennen varsinaista ostajaa tuotteen hankkii valikoimiinsa myyntitaho.
Jos hän ei hanki sitä, siitä paikasta tuotetta ei myydä.
Koko ei ollut ainoa asia, toinen oli se ettei Demianilla ollut vakiintunutta lukijakuntaa kuten vaikkapa Tex Willerillä, Blueberryllä tai jopa Ken Parkerilla.
Kvartaalimaailma ei enää salli pitkää oppimiskäyrää ja tuotteen lanseeraamista juuri ja juuri omillaan vuosien ajan.
Ukkostuulella on moinen tilanne vaikka asiaa koettavat tämän osaston väki omilla puheillaan netissä ja reaalimaailmassa niin korjata tai esim. Jerrmanin Tähtivaeltaja.
Mikäli pulpsarjan myynti on riittävää Ukkostuulen osalta mikäänhän ei estä Egmontia tekemästä samaa kuin Texin kanssa eli myöhempää Maxikoon julkaisua.
Jos myyntiä on.
Jos.
Ja kyllä, minulla ei itselläni ole ongelmaa lukea oikealla silmälläni Ukkostuulta tässäkään koossa. Minä vaan en usko että kustannusyhtiöt ajattelevat lukukokemusta enempää kuin on laadullisesti ja
myynnin takaamiseksi pakko.
En usko että Ukkostuuli on vielä niissä lukemissa että sen kanssa otettaisiin riski omillaan.
Pulpformaatti takaa kirjakaupat ja kioskit sekä lähimarketit.
Muu valikoima takaa myynnin.
Myyntitahot sanelevat koon.