Kirjoittaja Aihe: Ukkostuuli - Magico Vento  (Luettu 73848 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Ukkostuuli - Magico Vento
« Vastaus #150 : 27.02.2012 klo 20:09:10 »
Niille, jotka asiasta valittaa, suositellaan suurennuslaseja tai käyntiä opti-ukolla (v:ttuuks siinä valitat vammanen! Lue braillella kirjoitettuja klassikoita).

Älä hyvänen aika pahoita mieltäsi, tarkoitus ei tosiaankaan ollut loukata huonosti näkeviä. Ikävää, jos sellainen vaikutelma syntyi. Sarjakuvan asialla tässä kaikki ollaan.

Ja minä siis ihan oikeasti kävin optikolla taannoin...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #151 : 27.02.2012 klo 20:18:34 »
Demianin voi hyvin ottaa muuten vertailukohdaksi siitäkin, mitä isompi koko mahdollisesti vaikuttaisi hintaan. Demianit maksoivat 9,95 ja samaan aikaan Maxi-Tex maksoi 7,95. Tällä logiikalla suurempikokoinen PULP maksaisi todennäköisesti 10,95 tai enemmän (vrt. samaan aikaan ilmestynyt Ihmesarja, joka oli 11,95).
Ainakin omasta puolestani voisin sanoa, että itseni kaltaisilla kipuraja tämänkaltaisissa julkaisuissa menee tuossa kympissä. Alle olevia voi ostaa toisinaan heräteostoksena, mutta ylimeneviä ei, vaan vain oikeasti kiinnostavissa.
Kympin ylittävä hinta asettaisi PULPin myös muuten tekstipokkareiden suhteen epäedulliseen asemaan, sillä ne maksavat usein vähemmän kuin kympin.

Joo, olen siis niitä, jotka katsovat hyvää ohjelmaa mielummin siitä muutaman tuuman ruudulta kuin ei lainkaan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #152 : 27.02.2012 klo 20:30:52 »
Kokoko ratkaisi?

Jos kyse on pelkästään siitä, että koon pitää olla pieni (laadun kustannuksella), niin kenen intressien mukaan silloin mennään? Niille, jotka asiasta valittaa, suositellaan suurennuslaseja tai käyntiä opti-ukolla (v:ttuuks siinä valitat vammanen! Lue braillella kirjoitettuja klassikoita).

Olen samaa mieltä Lurkerin ja Tertsin ja muiden kanssa siitä, että MAHTAVAA että Ukkostuulta ylipäänsä julkaistaan. Mutta on vaikea nähdä niitä perusteita miksi sen pitää olla juuri tuossa pienennetyssä (Huom! pienennetyssä) koossa. Kuka olettaa, ja miksi, että nimenomaan tällainen pienempi koko tuo uusia ostajia (ja vie vanhoja, hah.). Mihin se pitäisi pystyä tunkemaan? Eikö tärkeintä ole lukukokemus?    

sinä ajattelet asiaa yksin lukijan ja ostajan kannalta, et myyjän.
Hyllytilavuus ratkaisee ja silloin pienempi on myyjälle valttia.
Tätä näkökohtaa on tertsi toistuvasti tuonut esiin: ennen varsinaista ostajaa tuotteen hankkii valikoimiinsa myyntitaho.
Jos hän ei hanki sitä, siitä paikasta tuotetta ei myydä.

Koko ei ollut ainoa asia, toinen oli se ettei Demianilla ollut vakiintunutta lukijakuntaa kuten vaikkapa Tex Willerillä, Blueberryllä tai jopa Ken Parkerilla.
Kvartaalimaailma ei enää salli pitkää oppimiskäyrää ja tuotteen lanseeraamista juuri ja juuri omillaan vuosien ajan.

Ukkostuulella on moinen tilanne vaikka asiaa koettavat tämän osaston väki omilla puheillaan netissä ja reaalimaailmassa niin korjata tai esim. Jerrmanin Tähtivaeltaja.

Mikäli pulpsarjan myynti on riittävää Ukkostuulen osalta mikäänhän ei estä Egmontia tekemästä samaa kuin Texin kanssa eli myöhempää Maxikoon julkaisua.

Jos myyntiä on.

Jos.

Ja kyllä, minulla ei itselläni ole ongelmaa lukea oikealla silmälläni Ukkostuulta tässäkään koossa. Minä vaan en usko että kustannusyhtiöt ajattelevat lukukokemusta enempää kuin on laadullisesti ja myynnin takaamiseksi pakko.
En usko että Ukkostuuli on vielä niissä lukemissa että sen kanssa otettaisiin riski omillaan.
Pulpformaatti takaa kirjakaupat ja kioskit sekä lähimarketit.
Muu valikoima takaa myynnin.
Myyntitahot sanelevat koon.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 20:44:49 kirjoittanut Curtvile »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #153 : 27.02.2012 klo 20:41:11 »
Tuskin Pulp-sarjaa mitenkään kiusallaan julkaistaan noin pienessä koossa, kyllä se on harkittua toimintaa. Näin haluan ainakin uskoa.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #154 : 27.02.2012 klo 20:45:38 »
No niin, ihan raikas mukava keskustelu saatiin tästä aikaiseksi, parempi kuin pressanvaaleissa. Kiitos kaikille kortensa kekoon laittaneille minun puolestani, nyt tutimaan (oon siinä iässä), lopuksi voin vaan todeta, että minä kumminkin olin oikeassa ja te kaikki muut väärässä.  ;D

Curtvile ehti tuohon väliin vielä kommentoida, ja siihen tämän verran: Luonnollisesti ajattelen asiaa vain lukijan ja ostajan näkökulmasta, koska vain sitä olen. Uskon että tämä näkökulma on tärkeä myös jälleenmyyjälle; täytyy olla jotain järkevää mitä myydä, ei pelkästään että se mitä myydään on niin pienessä koossa että se mahtuu hyllyyn. Ostajat sanelevat menekin.

"Mulla olis täs nyt jotain tosi pientä, mahtuu vaikka mihin"
"Mikä se on? Mitä sillä voi tehdä?"
"Mitä väliä sillä on. Kato ny kuinka pieni! Näitä mahtuu hyllyyn vaikka kuinka!"
"Wau! Kyllä onkin pieni! Mä ostan sen heti! Anna kaks!"

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #155 : 27.02.2012 klo 20:46:32 »
Joo, nämä suurennuslasivittuilut ovat aika klassikkoja. :laugh:

Siltikin, omalla kohdallani suurin ongelma pienessä koossa on viivavarjostuksen umpeutuminen. Kun tuolla Barks-ketjuissa revitään pelit ja vehkeet pikku pikseleistä, niin hupaisaa, että täällä länkkärihemmot hymisevät tyytyväisyyttään julkaisusta, jossa grafiikka on paikoin pahasti tukossa. Sitähän ei paranneta edes Hubblen avaruusteleskoopilla.

Puhekuplat näen kyllä lukea, mutta itselleni sarjakuvat ovat ensisijaisesti visuaalinen nautinto. Vaikka teksti olisikin parasta nobeltasoa, niin jos kuvitus ei minua miellytä, niin en jaksa lukea. Ihan on oikeita kirjojakin riittävästi luettavana.

Ortiz on velho kuvittajana, mutta Pulp-koko korpeaa. Haluan nauttia lukemastani sarjakuvasta. Ehkä se ei ole realistista, mutta olen sitten epärealisti.   

tertsi

• Vieras
« Vastaus #156 : 27.02.2012 klo 20:51:29 »
Barksin kohdalla Sanomat lupasi parasta mahdollista laatua. Ukkostuulen ja kumpp. nurkassa lukee "pulp". Siinä on vissi ero. (sitä paitsi: eipä ole Ukkostuulessa rasteria eikä pikseliä!)

Kyllä minäkin yleensä luen sarjakuvani mieluiten isossa koossa ja skarpilla painojäljellä.
Mutta tässä sarjassa pieni, näppärä koko ja halpa hinta on liikeidea.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 20:55:48 kirjoittanut Tertsi »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #157 : 27.02.2012 klo 20:53:02 »
Uskon että tämä näkökulma on tärkeä myös jälleenmyyjälle; täytyy olla jotain järkevää mitä myydä, ei pelkästään että se mitä myydään on niin pienessä koossa että se mahtuu hyllyyn. Ostajat sanelevat menekin.

"Mulla olis täs nyt jotain tosi pientä, mahtuu vaikka mihin"
"Mikä se on? Mitä sillä voi tehdä?"
"Mitä väliä sillä on. Kato ny kuinka pieni! Näitä mahtuu hyllyyn vaikka kuinka!"
"Wau! Kyllä onkin pieni! Mä ostan sen heti! Anna kaks!"

" Nathan Neverin ostaisin, kiitos"
"Ei meillä ole"
"mutta ostaisin sen minulla on rahaakin"
"me ollaan ketju joka toimii formaatin mukaan, mene erikoisliikkeeseen, varmaan Helsingissä on tai saat tilattua netistä"
"Mutta mulla on rahaa tässä!"
"Tuolla on Mangat, yksi Willer ja Ankat, ostatko vai et?"

Joo, nämä suurennuslasivittuilut ovat aika klassikkoja. :laugh:

Minä en vittuile kaksisilmä.
enkä aloitakaan vielä.

Ei PULP sarjaa ole pakko hankkia.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #158 : 27.02.2012 klo 20:56:47 »
Minä en vittuile kaksisilmä.
enkä aloitakaan vielä.

Ei PULP sarjaa ole pakko hankkia.
Yksisilmä missasi hymiön. ;)

En ostakkaan. ;D

tertsi

• Vieras
« Vastaus #159 : 27.02.2012 klo 21:01:47 »
Toivottavasti Pulp-sarjan teokset saavuttavat riittävästi lukijoita ja toivottavasti egmontilaisilla riittää myöhemmin rohkeutta ja hyvää tahtoa kokeilla suosituimpia sarjoja isommassa koossa (vaikkapa omina sarjoinaan).

edit:
Eikös Aku Ankan taskukirjoistakin ole joku miniversio. Kai senkin sarjan julkaisemiseen juuri noin pienessä koossa on joku syy.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 21:04:03 kirjoittanut Tertsi »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #160 : 27.02.2012 klo 23:36:45 »
Minitaskari taisi jo loppua, kun se oli niin pieni. :)
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #161 : 28.02.2012 klo 00:13:49 »
 ... jos pulp-sarja on niin ikään liian pienikokoinen, toivoisi Ukkostuulen kuitenkin saavan jatkoa jossain muodossa, vaikkapa sitten hieman nykyistä isommassa. Ukkostuuli-sarjassa on potentiaalia.

Harmi, että Dylan Dog ei menestynyt meillä. Siinä oli aika lailla samat elementit.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #162 : 01.03.2012 klo 15:26:53 »
Minitaskari taisi jo loppua, kun se oli niin pieni. :)
Ei kai se mihinkään loppunut ole? Ainakin uusin on vielä lehtipisteissä ja palautusviikkokin on vasta 21.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #163 : 01.03.2012 klo 19:21:08 »
Voi olla, että minulla ei ole uusinta tietoa, mutta muistelisin, että tuo kipareilla oleva olisi viimeinen numero.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Nikopol

• Jäsen
« Vastaus #164 : 01.03.2012 klo 22:51:48 »
Tuntuu vähän hiipuneen tämä Pulp-sarjan esilläolo. Molemmista lähikaupoistani, joista tätä on ennen saanut ei uusimpia numeroita ole kauppoihin ilmestynyt. Tänään olisin vihdoin tuon uusimman Ukkostuulen kaupasta saanut, mutta ostamatta jäi. Kaikki kolme hyllyssä ollutta kappaletta olivat niin järkyttävässä kunnossa, ilmeisesti pakkauksen takia jälleen, etten olisi noista maksanut edes kahta euroa kappaleelta yhdestäkään. Tässäkin asiassa voitaisiin mennä vähän itseensä ja miettiä miksei kauppa sarjakuvilla enää käy entiseen malliin. Kuka nyt reuhkoista kävisi maksamaan täyttä hintaa. Jos joku nyt pitää minua nipottajana, niin voi vaikka käydä kautsomassa noita hyllyssä olevia kappaleita Turun Manhattanin K-kaupassa, mikäli täälläpäin asustelee ja siellä sattuu asioilla poikkeamaan.