Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvalehden kuolema...  (Luettu 63400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvalehden kuolema...
« Vastaus #330 : 12.09.2025 klo 19:08:03 »
Taisin hakea sanoilla Apu-lehden sarjakuvat tjms. Ei tullu yhtäkään. Ei myöskään pelkällä "apu-lehti" yhdistelmällä. Muistaakseni.

Timo

Apu-lehden stripit

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Sarjakuvalehden kuolema...
« Vastaus #331 : tänään kello 20:46:21 »
Enpäs tätä olisi uskonut silloin kakruna 1980-1981, kun maalla luin Apun sarjakuvaliitettä, että tulee päivä, jolloin Apu-lehti olisi täysin sarjakuvaton!
Elämme surullisia aikoja.

Sinänsä loogista. Jotain nekin ulkoa ostettavat sarjatkin maksavat, ja kun koko ajan pitää säästää... Paperia ei voi enää halvempaa löytää, eikä lehteä ohentaa. Siispä liudennetaan sisältöä. Printin alamäkeähän tämä on. Just oli uutinen myös siitä että Helsinki Media sulkee Tampereen painonsa, siirtää painamisen pK-seudulle. Sanomalehtien levikit pienenee eikä painajiakaan kohta enää tarvita.

Tämä on kyllä käsittämätöntä ja jopa häpeällistä! Avulla on niin kunniakas sarjakuvaperinne, että itse en periaatteessa olisi päästänyt sitä kuolemaan. Lehden olisi pitänyt leikata jostakin muusta. Vaihtoehtoisessa todellisuudessa toimitus ymmärtäisi sarjakuvien arvon ja julkaisisi nyt jotakin vanhaa lähes unohdettua klassikkoa kuten Twin Earths...

Kannattaa siis suosia Seuraa. Siinä on sivu sarjakuvia, jotka ovat suomalaista tekoa.

Totta. Minulla silti loppui Seuran lukeminen ja itse asiassa myös tilaaminen kun Ratsupoliisi King lopetettiin siinä. Se oli iso osa lehden historiaa ja identiteettiä. Minusta jatkosarjat myös kannustaisivat tilaamaan lehteä.