Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä hahmojen ja tarinoitten tasosta  (Luettu 47295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teronaattori

• Jäsen
Vs: Kysymyksiä hahmojen ja tarinoitten tasosta
« Vastaus #105 : 08.01.2012 klo 17:08:37 »
Ovatkos Garth Enniksen The Boys ja Robert Kirkmanin Invincible mistään kotoisin?

Jos sijoittaisin vain toiseen, niin kumpi olisi kannattavampi.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #106 : 08.01.2012 klo 17:13:14 »
onhan ne omassa lajissaan erinomaisia mutta mistä itse pidät? Jos Preacher on tuttu ja Pat Millsin Marshall Law maistuu Boys, mutta muuten Invincible.
Invincible on erittäin hyvä mutta koska on supersankarisarjakuvaksi laskettava eikä siten sovi kaikille.

Itse luen molempia mutta jos noista valitaan: Invincible.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #107 : 09.01.2012 klo 01:08:27 »
Minulle Boys ei ole iskenyt, mutta Invincible kyllä. Aika perinnetietoista mutta uutta supersankarisarjakuvaa joka pesee 99% Marvelin/DC matskusta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #108 : 09.01.2012 klo 06:55:20 »
Minä en ottaisi kumpaakaan. Lukisin mielummin jotain ihan muuta. Jos supersankarit ei kiinnosta niin hirveästi, niin silloinkin Boysia on yhtä helvettiä lukea, mutta myös silloinkin jos ottaa aiheen vakavasti, niin kuin minä. Ja jos ei tykkää sarjakuvista, jossa kustaan jonkun genren päälle. Sitä paitsi se piirrosjälkikin on aivan karmeaa. Mene kauppaan ja osta sitä mikä näyttää niin hyvältä, ettei sinun tarvitse kysyä onko se hyvää.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #109 : 09.01.2012 klo 12:30:22 »
Minä olen kyllä (taas) eri mieltä. Jankkaukseksi menee varmaan taas, mutta yritetään.

Siis, Invinceblesiä en ole ikinä lukenut, eli sitä en kommentoi, mutta Garth Enniksen kanssa voi harvemmin mennä vikaan. Ja sitä "genren päälle kusemista" nimitetään ammattipiireissä parodiaksi, joka on yksi niistä n. +100000 asiasta, jonka Garth Ennis hallitsee paremmin kuin kukaan.

Eihän hän tokikaan ole kaikkien kirjoittaja, joten jos olet niinkuin Riddle etkä pysty nauramaan asioille joista pidät, tai veri ja jokunen seksireferenssi saa sinut punastelemaan ja yrjöämään, on hyllyssä varmasti paljon muunkinlaista materiaalia, totta kyllä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #110 : 09.01.2012 klo 13:54:53 »
Siis, Invinceblesiä en ole ikinä lukenut, eli sitä en kommentoi, mutta Garth Enniksen kanssa voi harvemmin mennä vikaan. Ja sitä "genren päälle kusemista" nimitetään ammattipiireissä parodiaksi, joka on yksi niistä n. +100000 asiasta, jonka Garth Ennis hallitsee paremmin kuin kukaan.

Eihän hän tokikaan ole kaikkien kirjoittaja, joten jos olet niinkuin Riddle etkä pysty nauramaan asioille joista pidät, tai veri ja jokunen seksireferenssi saa sinut punastelemaan ja yrjöämään, on hyllyssä varmasti paljon muunkinlaista materiaalia, totta kyllä.

No kun ero tässä onkin se, että minusta parodiat eivät ole hauskoja. Ne ovat typeriä. Satiirin Ennis kyllä mielestäni hallitsee, kuten Preacheristä käy ilmi, ja on se Tuomarikin ihan hauska, mutta jos samaa vitsiä toistetaan läpi koko tarinan moneen kertaan, se ei ole hauskaa. Itseasiassa ylipäätään toistettu vitsi ei ole hauska. Jos se ei naurattanut ekalla kerralla, ei se naurata tokalla kerrallakaan.

Ja minulla ei ole ongelma nauraa sille mistä pidän, mutta minä pidän sen erillään fiktiosta. En minä halua lukea vitsejä, joita itsekin pystyn keksimään ja heittämään Teräsmiehestä ja kumppaneista. Sitäpaitsi liian monta huonoa vitsiä päästetään nykyään sarjakuviin/elokuviin/yms. vaan sen nojalla että ovat parodioita. Ylipäätänsä liian montaa asiaa maailmassa kutsutaan parodiaksi, vaikka ne ei sitä ole. Vittu. Lakatkaa ihmiset käyttämästä sanaa parodia joka yhteydessä, se kuulostaa aivan ****** vammaselta! Kiitos. Ja nyt takaisin aiheeseen.

Veri ja seksireferenssit eivät tietääkseni minua haittaa.
Mutta ei Ennis ole semmoista muutenkaan jota hirveästi Preacheriä jms. lukuunottamatta suosittelen kellekään. Lukekaa Preacherit, Tuomarit jms. hyvät Ennikset eka, ja lukekaa sitten vasta The Boysit. Ehkä sen ärsyttävän kuvituksenkin kestää paremmin. Toisaalta, minä itse luin The Boysin tosissaan, ja skippasin mielessäni vitsit. Toimi paremmin. Minä olen vakava mies, ja supersankarit on vakava asia. Piste.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #111 : 09.01.2012 klo 13:58:15 »

Garth Ennis on vähän niin kuin suklaa: monet tykkäävät kovasti noin periaatteessa, mutta liian iso annos ei maistu. Ennisin riettaudet ja absurdeihin mittoihin vedetty väkivalta naurattavat kyllä aikansa, mutta jossain vaiheessa hänen maneereihinsa turtuu.

smitty

• Jäsen
« Vastaus #112 : 09.01.2012 klo 14:22:29 »
Ovatkos Garth Enniksen The Boys ja Robert Kirkmanin Invincible mistään kotoisin?

Jos sijoittaisin vain toiseen, niin kumpi olisi kannattavampi.
Olen invincible-sarjakuvan kannalla. Onhan siinä pikkaisen Kirkmanin helmasyntiä eli keskustelu-keskustelua keskustelun vuoksi, mutta ei Walking deadin helmasyntiä eli "sama tapahtumakulku - eri albumi"-junnaamista. Lisäksi henkilöhahmot ovat uskottavia, nörtti-sisäpiirin silmäniskuja riittää ja tarina on loistava.

Boys taas edustaa Garth Ennisin "kaikki käyttäytyvät kuin 15-vuotiaat sokeri-addiktit, paitsi että sokerin tilalla on huumeet ja seksi, pilkun sijaan käytetään rumaa sanaa ja oikeastiko minä saan rahaa tästä?!"-kautta, jonka loppua en jaksa odottaa ainakaan lukemalla tätä sarjakuvaa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #113 : 17.02.2012 klo 21:40:24 »
Onko kukaan Kvaakkilaisista lukenut DC Universe Online Legendsiä eli onko tuo mistään kotoisin?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #114 : 18.02.2012 klo 18:33:27 »
Onko kukaan Kvaakkilaisista lukenut DC Universe Online Legendsiä eli onko tuo mistään kotoisin?

Luin yhden numeron, huokasin, ja vein divariin. Minä en pidä näistä tulevaisuus päin helvettiä jutuista. En lukenut numeroa edes kokonaan. Ei se nyt vaikuttanut aivan karmeimmalta mahdolliselta jutulta, mutta ei se minua ainakaan kiinnostanut.

Perheen pienimmille? Enpä nyt tiedä. Liian monimutkaista heille.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #115 : 18.02.2012 klo 21:44:35 »
Perheen pienimmille.

No tuskin kun Luthor tappoi Teriksen ekassa numerossa ja Brainiac alkoi valloittamaan maata ja kansikuvien perusteella turpaan vaan ja lisää turpaan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #116 : 20.02.2012 klo 21:04:22 »
Turpasaunastahan pikkupojat juuri tykkäävätkin.

Juu mutta tappamiset saattavat olla liikaa.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #117 : 04.07.2012 klo 23:06:11 »
Book of Doom. Jokaisen hahmon fanin pakkohankinta vaiko Doomin nimen, jopa elokuvia pahemmin raiskaava sontakasa?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #118 : 04.07.2012 klo 23:09:58 »
tarkoitatko Brubaker- Raimondi  Fantastic Four:Books of Doomia?
ei kumpikaan noista. Kelvollinen tarina muttei elämää suurempi saati pakkohankinta. Kaukana myös nimeä lokaan vetävästä sontakasasta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #119 : 04.07.2012 klo 23:23:44 »
Jos nyt puhutaan Ed Brubakerista, niin en kyllä ikinä usko että mikään muu kuin crime, toiminta yms. olisi hänen ominta alaa. En vain osaa kuvitella hänen kirjoittavan Sci-Fimpää jne. supersankaria. X-Menit ja Secret Avengersin alku oli vähän sci-fimpää, eikä toiminut ollenkaan. Hän on enempi parempi kirjoittamaan juuri jotain Kapteeni Amerikkaa jossa ollaan kuitenkin suht maanpinnalla. Toki hän on myös hyvä hahmonkirjoittaja. Eli voisi siltä kannalta olla hyvä...

Täytyy itse lukea ja katsoa mistä on kyse. Ellen sitten ole sittenkin lukenut tuota joskus ja unohtanut...