Toisaalta en ole kauhean hyvä ottamaan vastaan kritiikkiä enkä jaksaisi jokavuotisia sarjakuva-Finlandiaan liittyviä kommentteja jotka tulkitsen helposti niin että tekeleeni ovat henkisesti jälkeenjääneitä Harlekiini-sarjoja. Jos strippikokoelmia ei otettaisi mukaan tähän mittelöön, en usko että se vaikuttaisi niiden toteuttamisen laatuun millään lailla, tosissaan niitä tehdään kulloisenkin kiireen asettamissa rajoissa.
Ei varmaan toteuttamiseen mutta luulisi ehdokkuuden tai ainakin palkinnon vähän myyntiä avittavan. Itse en ainakaan muista näissä keskusteluissa kritisoidun mitään nimettyä strippisarjaa. Oma mielipiteeni liittyy lähinnä siihen että näiden kahden ilmaisun vertailu on hankalaa. Lisäksi tekijänä huomioni kiinnittyy luonnollisesti myös siihen miten eri pohjalta pitkää ja pätkää tehdään. Yksikään huono strippisarja ei lehteen edes pääse. (Huonolla tarkoitan sellaista joka ei puhuttelisi kohtuullisen kokoista yleisöä.) Sama yleisö joka on lukenut sarjoja sanoma- ja aikakauslehdistä tuntee siis ainakin nämä ehdokkaat ja se miten ne pärjäävät kisassa saattaa vaikuttaa heidän mielikuvaansa koko kilpailusta.
Novellisarjakuvien ja sarjakuvaromaanien kanssa kustantajat ottavat hieman eri tavalla (enemmän?) riskiä, samoin niiden tekijöillä saattaa olla tiukkojakin taiteellisia tavoitteita, itsenäinen teos suo tekijälle mahdollisuuden kokeilla jotakin aivan erilaista ja uutta. Erottavia tekijöitä näillä kahdella ilmaisun lajilla on paljon muitakin, mutta turha niitä on tässä listata.
tulkitsen helposti niin että tekeleeni ovat henkisesti jälkeenjääneitä Harlekiini-sarjoja.
Kun nyt näet asian tuossa kirjoitettuna niin huomaat varmasti itsekin miten tyhmältä väite kuulostaa.

Fingerpori on fiksu ja hyvin piirretty sarja, samoin Viivi ja Wagner. Tosiasiat eivät muutu miksikään, vaikka jollain foorumilla kuinka vinguttaisiin asiasta.
Sivujuoni: Yle X soitti ja kysyi olenko nyt pahoillani Nummisen valinnasta. Sanoin mm. että "nämähän ovat subjektiivisia asioita joihin ei ole lopullista totuutta", "itse en ole lukenut tarpeeksi tämän ja viime vuoden albumeita kommentoidakseni vuosikertojen paremmuutta" ja "olisihan tässä hyviä ollut, kuten Paratiisisarja". Huvittavaa on että haastattelija kuulosti pettyneelta, ja totesi jotain "Jaha, no kiitos".
Media elää rsitiriidoista ja kohusta. Tavallaan se on hienoa että sarjakuva on kunnostautumassa tälläkin saralla, mutta toisaalta median masinoimat skandalit ja julkisuuden henkilöiden pauhominen herättävät myös pahaa verta. Joidenkin mielestä se on sopiva hinta siitä että kohu kenties lisää myyntiä ja (tekijän)tunnettuutta. Arvostan sitä että et lähtenyt mukaan leikkiin.