Author Topic: Tex Willerin kovakantiset erikoisjulkaisut  (Read 44200 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
Vs: Tex Willerin kovakantiset erikoisjulkaisut
« Reply #75 on: 21.12.2010 klo 22:29:21 »
Viallisten kappaleiden kanssa suosittelen vahvasti kääntymään suoraan Egmontin puoleen. ...pitäisi heidän periaatteessa pyytää tuo viallinen kappale takaisin ja korvata asiakkaalle postikulut.

Näin käsittääkseni on toimittu Kirjaston "traagisten" kappaleiden kanssa.
Egmontin tehtävä on sitten setviä korvaukset ja korjaukset painon kanssa. Ja lisäpainos, jos jossain luuraa vielä isompi pieti lusakappaleita.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

OM

• Jäsen
« Reply #76 on: 22.12.2010 klo 16:08:30 »

Olin tänään Akateemisessa kirjakaupassa etsimässä uutta sivellin-tussi kynää. Piipahdin samalla sarjis osastolla. Kuulin, kun Ihmiset kysyivät että onko teillä uutta Tex Willeriä nimeltä Traaginen Risti.  Myyjä sanoi, että ei ole tällä hetkellä. Olin aivan vieressä. Vaikkei asia minulle mitenkään kuulunut, niin menin itse katsomaan onko todella näin. Ei yhtään kappaletta. Etsin vastaavan myyjän ja kysyin, onko se loppu. Sanoi että on. Tiedustelin että milloin tulee lisää. Vastaus oli, ettei ole nyt tilattu lisää.  Menee uuden vuoden jälkeen.
Olen itse ollut niin onnellinen siitä, että Traagisesta risti julkaistiin ja haluan, että muutkin tajuaisivat sen sunnattoman arvon. Miksei ihmeessä Akateeminenkaan tilannut sitä ajoissa lisää kun  yhden 15 kappaleen erän joka myytiin ajat sitten loppuun?  Aivan sata varmasti kauppa olisi käynyt vilkkaana varsinkin nyt, kun on Joulu ostosten aika. Siis ei tilata tavaraa ajoissa joulu-markkinoita ajatellen lisää. Tex Willer kirjastoa kyllä oli saatavissa.....mutta Traagista Ristiä ei. En voi käsittää ja sain päänsäryn asian johdosta.  Olisin itse voinut mennä tuote esittelemään Traagista Ristiä  kirjakauppaan vapaa aikanani jos olisi tarvittu. ;D
Jotenkin tuntuu siltä, ettei kaikkeen osata aina varautua ajoissa ja se näkyy sittern myynnissä. Ties kuinka monta kirjaa olisi myyty nyt jouluna jos sitä olisi ollut hyllyssä.
« Last Edit: 22.12.2010 klo 16:10:42 by Orjan May »

*Mika*

• Jäsen
« Reply #77 on: 22.12.2010 klo 16:50:07 »
Kävelin suunnattoman vitutuksen vallassa liikkeeseen ja kävin läpi arviolta noin 30 Traagista ristiä, oikeastaan olin iloinen että löytyi vain ja ainoastaan yksi traaginen kappale! Tämä kuitenkin valitettavasti vahvisti sen, että kyse ei ole yksittäistapauksesta...
Teitiltä tilasin minäkin. Nopealla selauksella kappale ihan ok, samoin Kirjasto nro 6.

Joulun pyhinä ja vällipäivinä (lomilla) yritän lukea opukset läpi. Tuskin mitään yllätyksiä tulee. Ainakaan Traagisessa ristissä ei ollut tyhjiä sivuja.

pate

• Guest
« Reply #78 on: 22.12.2010 klo 23:27:40 »
tästä traaisesta rististä että tämähän on julkaistu vuonna 76 myös. Niin onkos tässä nyt rahastuksen makua kun kronikoissa ihan just mennään siinä kohti missä tämä alunperin julkaistu suomessa? Eli tuleeko taas ostettua kahteen kertaan jokin julkaisu?

Asko AA

• Jäsen
« Reply #79 on: 22.12.2010 klo 23:45:53 »
tästä traaisesta rististä että tämähän on julkaistu vuonna 76 myös. Niin onkos tässä nyt rahastuksen makua kun kronikoissa ihan just mennään siinä kohti missä tämä alunperin julkaistu suomessa? Eli tuleeko taas ostettua kahteen kertaan jokin julkaisu?

Rahastuksen maku on lukijan omalla kielellä.
Älä osta, jos vuoden 1976 opukset ovat hallussa.
Kronikoista seikkailu on jätetty välistä pois, niin kuin Luurankoylänkökin.

Omasta puolestani sanon vaan, että on aika hillittömän upeata saada julkaistuksi tällainen kirja, vaikka saman matskun voisi rahastaa helpommin ja ahneemminkin.
« Last Edit: 23.12.2010 klo 08:12:29 by Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos

Pat

• Jäsen
« Reply #80 on: 23.12.2010 klo 07:19:40 »
Asko puhuu asiaa.. Vain siinä tapauksessa voisi puhua rahastuksesta jos Traaginen julkaistaisiin myös kronikoissa, mutta näinhän ei tapahdu. Toisaalta itse olisin toivonut myös kronikkajulkaisua niin Luurankoylängön kuin Traagisenkin suhteen, mutta kaikkeahan ei voi saada.
Kiitos Askolle myös omasta puolestani käsittämättömän upeista Tex-julkaisuista! Kaikki on ostettu ja ostetaan.

pate

• Guest
« Reply #81 on: 23.12.2010 klo 10:47:52 »
kiitoksia selvennyksestä. en tiennyt että kronikoista jätetty pois tämä.
Ostin traagisen ristin ja onhan se hieno tarina. Nyt vaan kronikoita lisää, niin saa kerrytettyä niitäkin...

Dennis

• Jäsen
« Reply #82 on: 23.12.2010 klo 11:55:48 »
Ekaksi haluan kiittää AA:ta ja kumppameita loistavasta työstä sarjakuvien parissa, varisinkin Texin parissa olette tehneet loistavaa työtä!

Sitten tähän viimeiseen (?) kovakantiseen. Loistava eepos kerta kaikkiaan, tarina on hieno ja kuvitus loistavaa, painoasu hivelee silmiä. Ja kyllä tuo näyttää hyvältä klrjahyllyssäni. Fantastinen joutsenlaulu kovakantisille Tex-kirjoille.

Itse tykkään lukea sarjakuvani kokonaisuuksina, näin pääsee nauttimaan putkeen herkuista.

PS! SS Lib. on nykyään mun mielestä SE varmin ostopaikka sarjakuvalle netissä, palvelu on toiminut ja toimitukset toimineet. On sääli että isot suomalaiset kirjakauppaketjut eivät oikein nykyään hallitse sarjakuvapuoltaan, on se sitten "tiskimyyntiä" tai nettikauppaa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Reply #83 on: 23.12.2010 klo 12:46:30 »
PS! SS Lib. on nykyään mun mielestä SE varmin ostopaikka sarjakuvalle netissä, palvelu on toiminut ja toimitukset toimineet. On sääli että isot suomalaiset kirjakauppaketjut eivät oikein nykyään hallitse sarjakuvapuoltaan, on se sitten "tiskimyyntiä" tai nettikauppaa.

Jos tää olis facebook, niin antaisin tälle peukun :D

Asko AA

• Jäsen
« Reply #84 on: 23.12.2010 klo 13:04:42 »
SS Lib. on nykyään mun mielestä SE varmin ostopaikka sarjakuvalle netissä, palvelu on toiminut ja toimitukset toimineet. On sääli että isot suomalaiset kirjakauppaketjut eivät oikein nykyään hallitse sarjakuvapuoltaan, on se sitten "tiskimyyntiä" tai nettikauppaa.

Ketjuilla on aika lailla hukassa se periaate, että opusten välittämisen ohella pitäisi myös välittää opuksista.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos

Hannu

• Jäsen
« Reply #85 on: 23.12.2010 klo 13:36:57 »
SS Libriconille kehut myös täältä! Loistavaa asiakaspalvelua (ilman pesäpallomailaa)! Noutaessani muutamaa väriwilleriä ja Traagista ristiä Eetu oli vielä etukäteen tsekannut ettei mukaan lähde virheellisiä kappaleita.
Harmi vain ettei noissa ketjukaupoissa (ensisijaisesti Soomalainen Kirjakauppa) tosiaankaan oikein hyvän päälle ymmärretä (= hyvin kaupaksi käyviä tuotteita ei oteta myyntiin). Serkkupoika kertoi, että kun oli paikallisesta Soomalaisesta kysellyt väriwillereitä, niin vastaus oli ollut: "Eivät kuulu meidän tuotevalikoimaan". Aika hienoa.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Reply #86 on: 23.12.2010 klo 13:47:43 »
Jaahans,
meikäläinen häippäsee joulun viettoon! Hyvää joulua kaikille kvaakkilaisille.
JIAAAA!!

OM

• Jäsen
« Reply #87 on: 23.12.2010 klo 13:52:50 »

Tässä laitan nyt hiiren hiljaa Hyvät Joulun toivotukset kaikille kvaakkilaisille ja erikseen Texin ystäville. Myös Eetulle ja Santerille SS-Libriconiin( pesäpallo-mailan voi hävittää ensi vuonna....olemme kasvaneet taas vuodessa ihmisinä). ;) :P

Ja Asko A:lle eritoten kaikesta hyvästä Willerimäisestä viihteestä joka inspiroi mukavasti tappamaan aikaa lukemalla joulun-pyhinä.

Hannu

• Jäsen
« Reply #88 on: 23.12.2010 klo 14:23:36 »
Ja Asko A:lle eritoten kaikesta hyvästä Willerimäisestä viihteestä joka inspiroi mukavasti tappamaan aikaa lukemalla joulun-pyhinä.

Tällä ikää ei oikein enää taivu tappamaan aikaa, se kun alkaa olemaan kortilla. Alivaltiosihteerin Pasi Heikura kiteytti asian aika hienosti: "Yksi nykymaailman paradokseista on se, että niin moni yrittää kuluttaa aikaa samalla kun aika kuluttaa heitä" (Heikura (2004): Samoilla linjoilla, s. 15)
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

OM

• Jäsen
« Reply #89 on: 23.12.2010 klo 15:17:27 »

Huokaus! Aikaa emme kukaan voi pysäyttää. Lopulta me jätämme sen taaksemme ja katoamme ikuisuuteen jonnekkin, jossa aurinko toivon mukaan paistaa. :(
Lopulta aika on saanut työnsä tehtyä.