Mä ostan kaikennäköistä kotimaista sarjakuvaa, mitä saa käsin hypistellessä ostaa. Silti jäi Finnmanga (divarin) hyllylle, otin sen jo hyppysiini, mutta totesin, että ei vittu, ei tää VOI olla mun juttu.
Kenellekään ei varmaan tule yllätyksenä, että tohon tyyliin piirtäminen herättää syviä tunteita. Mulla on sillai tosi avoin kaikkien kukkien kasvamisen hyväksyvä suhtautuminen, mutta jos joku oikeasti ihmettelee, miksi jokin asia ei myy, niin asiallisia huomautuksia tästä varmaan hyväksytään? Kyllä mulla ainakin kytee ihan sellanen syvältä alitajunnasta kumpuava epäluulo, että nyt tehdään mangaa mangan takia eikä luettavaa sarjakuvaa. Jos joku piirtäis ihan vaan sarjakuvaa, ja se tavalla tai toisella, paljon tai vähän, näyttäis mangavaikutteiselta, olis se ihan OK, jos pointti on siinä, että tässä on sarjakuva, osta, eikä siinä, että tässä on nyt sitä mangaa, tykkäät siitä koska se on mangaa. Siis jos jo lehden nimessä on Manga, niin se olis vähän sama kuin ostaisin CD:n jossa on pelkästään Paranoid-covereita.
Enkä tässä tosiaan lähde haukkumaan kenenkään omaa juttua, vaan itseanikin huvitti tapahtumaketju - "Heei, suomalaista sarjakuvaa, ostan" ja sitten tulikin se seinä vastaan. Mummielestä se oli kauhean mielenkiintoista!