Kirjoittaja Aihe: Piirtämisessä parasta  (Luettu 14570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mara

• Jäsen
Vs: Piirtämisessä parasta
« Vastaus #30 : 15.04.2010 klo 21:45:25 »
Hmm... En voi missään nimessä sanoa, että pitäisin piirtämisestä koko ajan. On se välillä aikamoista puurtamista. Mutta hyvät hetket merkkaavat sitten enemmän. Silloin kun kuva muodostuu odotetulla tavalla. Kun se kauan etsitty viiva löytyy. Kun tietää, että ehkä tämän joku näkee ja kenties pitääkin siitä.

Ja kyllä sitä rahaakin on joskus mukava saada. Piirtäminen on kuitenkin ruton kovaa työtä. Vaikkakin joskus ihan hauskaa sellaista.

OM

• Jäsen
« Vastaus #31 : 15.04.2010 klo 22:03:38 »

Just noin se Mara menee. Täysin samaa mieltä. Piiirtäminen on usein tylsää kun jokin juttu ei ole sellainen kun pitäisi. Joskus mua potuttaa vaikeat aiheet, joita yritän karttaa niin paljon kuin voin.  Niitä ovat autot, motarit ja muut isot koneet ja vehkeet, vuoret jne.

Ja kovaa työtähän se on. Hiljattain piirsin kaksi 5 tunnin päivää peräkkäin ja lopputulos oli se, että kyllä noita vielä  täytyy muokata ja parannella ja putsata musteet ja tahrat pois.  Sitten vielä, kun on huono skanneri, mutta kun rahat ei riitä kaikkeen.

Mutta sit kun saa jotain omasta mielestä onnistunutta aikaiseksi ja jos joku siitä vielä sattuu pitämään, niin se antaa kivaa fiilistä taas tehdä jotain uutta. Mä tuotan kuvaa aika verkkaiseen tahtiin kun vertaan moniin muhin kvaakkilaisiin, joilla on useita useita sivuja kuvii. Mutta en vertaa itseäni enään muihin.
Sitten musta piirtämisessä parasta on uusien teknikoiden puuduttava opetteleminen. Nyt seuraavaksi haluan tehdä jotain hyvin hyvin yksinkertaista Moebius tyylistä sci-fististä tai surrelista juttua.
Mulle ei merkkaa  loppujen lopuksi se niin paljoo, et pitääkö joku mun kuvista vai ei, vaan sitä pidän arvossa, että perustellaan omat kommentit kuvasta ja annetaan ehdotuksii kuinka voisi sitä ja sitä parantaa. Se on parasta oppia meille kaikille, sillä voimme oppia paljon toinen toisiltamme.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2010 klo 22:05:20 kirjoittanut Orjan May »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #32 : 15.04.2010 klo 22:58:34 »
Joskus mua potuttaa vaikeat aiheet, joita yritän karttaa niin paljon kuin voin.  Niitä ovat autot, motarit ja muut isot koneet ja vehkeet, vuoret jne.
Ei niitä pidä karttaa, vaan ota ne haasteena. Etsi valokuva vaikka vuoresta, ja piirrä se niin hyvin kuin suinkin. Tulos ja mieliala valmiin työn jälkeen on luultavasti hyvä. Siinä on kuvattu luontoa niin kuin sinä piirtäjä sen näet. Vuoria ei kannata opetella piirtämään Blueberryistä (kokemusta on). Kun lopputulosta vertaa malliin, meinaa tulla itku kun katsoo miten kaukana oma työ on Giraudin viivasta. Luonnonmaisema ja valokuvat tuntuvat antavan enemmän anteeksi.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #33 : 15.04.2010 klo 23:16:19 »
Pakko sanoa, että nykyajan autot ovat pirun ärsyttäviä, koska ne ovat oikein avaruusmatoja pyörien kanssa. Jopa nää poroporvariautojenkin muotoilu on jotain ihan hirveää, oli kuinka Hampsteri tai Clarkson peesaamassa, miten kaunis joku Ferrari, Koenigsegg'n tai Lamborghini on. Onhan ne siistejä ja tietenkin käytännöllisempiä kuin jotkut laatikko-Ladat, mutta aaargh, kyllä mä mieluummin sellaisen vähän vanhemman ajan Volvon tai Mersun piirrän kuin jonkun Ford Focusin. Tietyölaitteet sun muut asia erikseen, ne ovat niin kauniin kulmikkaita insinööriluomuksia. <3

Piirtämisestä ei tarvitse pitää silloin kun sitä tekee palkkatyönä. Ainakin se on omalla kohdalla osoittautunut sellaiseksi, että kehtaa sitten pyytää hieman enemmän rahaa kuin olis "tarve".
« Viimeksi muokattu: 15.04.2010 klo 23:18:16 kirjoittanut Empuska »

Merrot

• Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 16.04.2010 klo 09:31:45 »
Mun mielestäni piirtämisessä parasta on se luomisen ihana vapaus. Se että saa antaa mielikuvituksen laukata, ja kaikki mitä sieltä tulee vastaan on mahdollista ja luvallista. Piirtämisessä saa antaa tunteiden kuljettaa, eikä tarvitse jatkuvasti pitää kirjaa siitä ovatko ajatukset johdonmukaisia ja onko kaikki loogisesti aukotonta. Eikä tarvitse hikoilla sen kanssa että mistä nyt löytyy ratkaisu tähän tai tähän umpikujaan.

Toinen asia joka piirtämisessä on mahtavaa on itse piirtämisen akti. Onko mitään kingimpää kuin laittaa hyvää musiikkia soimaan tai hyvä leffa viereen pyörimään ja piirtää läpi päivän tai yön. Piirtää voi myös ystävän kanssa yhdessä, tai keskustella tämän kanssa samalla kun piirtää. Tällaisessa on sellaista seesteistä harmoniaa jota  ei tosiaankaan ihan joka alalta löydy.

Kati K.

• Vieras
« Vastaus #35 : 16.04.2010 klo 10:48:26 »

Ma oon Merrotin kanssa taysin samaa mielta.
 Ihania maailmoja, se vapaus, se akti...

rantakiesus

• hemaiseva
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 05.06.2010 klo 19:46:54 »
Saa tehdä kaiken niin kuin itse huvittaa, olettaen tietysti että aihe ei ole rajattu. Toisin kuin esim. koneella kirjoitettaessa, piirtäessä pääsee oma käsiala ja sitä mukaa tämä oma sielunmaisema tms. esille. Rakastan sitä tunnetta kun piirrustuksesta tai mistä lie tulee sellainen kun on tarkottanutkin tai ainakin omaa silmää miellyttävä.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2010 klo 19:48:45 kirjoittanut rantakiesus »

Etanapiirtäjä

• Vieras
« Vastaus #37 : 17.06.2010 klo 19:38:56 »
Piirtämisessä on mielestäni parasta se, että saa käyttää omaa mielikuvitusta! Rahakin tietysti on kiva asia, mutta pidän siitä kun muut kehuvat kuviani ja kyselevät: "Miten ihmeessä sä piirrät ton?" yms. Olen piirtänyt sarjakuvia ja kuvia 4 vuotta, eikä se silti ole helppoa. Tämä laji vaatii harjoittelua ja lahjakkuuta! :)

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 05.07.2010 klo 14:45:24 »
Piirtäminen, ja kuvaamataito koulussa oli se nallekarhu joka lohdutti olemalla ainoa aine, josta sain aina kympin todistukseen muiden numeroiden ollessa seiskasta alaspäin. Siksipä en kai rehkinytkään muiden numeroiden eteen. Olinhan kouluni parhaimpia jossain, se riitti hyvin. Nimim. lukion ka 6,5. Sitäpaitsi mitä iloa on olla hikipinko ekalta luokalta alkaen? Siinähän vain oma taakka kasvaa kun sitten odotetaan automaattista menestystä kaikessa.. Parempi olla aluksi luuseri ja sitten myöhemmin näyttää mistä kana pishii.

Kouluvuosista on jo muutama vuosi joten nyt parasta piirtämisessä on se oma maailmansa. Ja ne muutamat fanit. Oli uskomaton tunne kun eräs tyyppi tuli kysymään että "sinäkös se piirsit sitä sarjakuvaa siihen ----lehteen? Mä aina luin sen!"
Jumalan roolikin on ihan kiva. Voi tapattaa jonkun tai jos tulikin katumapäälle, herättää sen takaisin henkiin. Voi keksiä otuksia joita haluaisi olevan olemassa. Kaksiulotteisille työntekijöille ei tarvitse maksaa palkkaa ja ne ovat aina valmiita töihin.

Kaiken kaikkiaan se, että omaa lahjan asetella viivoja siten että ne muodostavat parhaimmillaan ihania elämyksiä itselle ja muille, tuottaa eniten iloa piirtämisessä.
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 05.07.2010 klo 14:57:37 »
Sitäpaitsi mitä iloa on olla hikipinko ekalta luokalta alkaen?-Samaa olen miettinyt,mä tein jo ala-asteella koulunlehden 3/4 kuvituksista.+Luokkani piti tehdä toinen ajankohtais lehti koululaisten näkökulmasta ja työni valittiin äänestyksellä siihen kanneksi.Tätä Lehti- vol2 ei koskaan saatu tehtyä.
Olin silloin jo varma että haluan tehdä sarjakuvia elääkseni, koska mielestäni piirtämisessä se on parasta että voi käyttää omaa mielikuvitustaan ja luoda outoja tai vähän erikoisempi ajattelu tapoja.  Että harrastajat (toivon mukaan.) voivat samaistua omana boheemina itsenään hahmoihini.
Kello- viiden- tee.

Jokeri 99

• Vieras
« Vastaus #40 : 21.10.2010 klo 10:54:45 »
Piirtämisessä parasta on se että voit luoda oman mailmasi, jossa kaikki on juuri niin kuin haluat.

judea

• Vieras
« Vastaus #41 : 22.11.2010 klo 20:03:21 »
piirtämisessä on parasta kahiseva...  >:D >:D >:D :angel: 8]

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #42 : 27.11.2010 klo 18:48:08 »
piirtämisessä on parasta kahiseva...  >:D >:D >:D :angel: 8]

Hmm. Kahiseehan se paperi..?  :-\  ;)

Kyllä piirtäminen itsessään on ihan parasta vielä nytkin kun se on ollut mulle täyttä työtä jolla maksetaan vuokrat, ruuat, laskut (...ja kitarat ja Chevyn bensat) jo yli 25 vuotta. Muistikirjat ja mikä tahansa paperi täyttyy nopeasti aina jos hetkenkin saa istua aloillaan kädet vapaana ja signeeraustilanteisiin saa kivaa haastetta kun antaa kirjan saajan itse keksiä mitä omistukseen piirretään (ei onnistu aina, joskus käsi kramppaa sen verran että on parasta tyytyä standardipiirrokseen). Eläimiä, ihmisiä, Leonardo-pastisseja, tunnetiloja tai maisemia. Aina löytyy tapa toteuttaa kuva niin että se on mahdollinen piirtää, ja se tunne joka syntyy kun kuva muuttuu eläväksi: sen muistaa aina. Muistan kuinka upeaa oli kun lapsena keksin kuinka piirtää haukotus niin että se tarttuu itseenkin, ja miltä nuorena tuntui lääkitä ikävöintiä piirtämällä kaipaamansa ihminen. Musta tussi avaa paperin pintaan raon josta voi kurkistaa avaruuteen ja jos olisi uskovainen voisi ehkä nähdä siellä Jumalan.

Kuten vanha viisaus kuuluu: piirtäminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa. Ja on siitä lääkkeeksi sittenkin.
 ;D

Kivi
« Viimeksi muokattu: 27.11.2010 klo 18:54:09 kirjoittanut [kivi] »

Nirpi

• Jäsen
« Vastaus #43 : 02.12.2010 klo 19:06:02 »
Silloin kun onnistuu piirtämään itseään miellyttävän kuvan, näkee ajatuksensa ja palasen itseään paperilla. Ja kun tekee pieniä maailmoja ja luo hahmoja, jotka elävät. Kaikesta saa päättää itse, ja taitojen kehittyessä mikään ei voi enää rajoittaa tätä kaikkea...

Eli siis, piirtäminen on yksinkertaisesti kivaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #44 : 02.12.2010 klo 19:07:43 »
piirtämisessä on parasta kahiseva...  >:D >:D >:D :angel: 8]
Tuulipuku?    ???