Suosikkeja on monta, mutta kaksi on kolahtanut yli muiden.
Craenhalsin Pom et Teddy sarjakuvaan tutustuin kun luin 80-luvun alussa Tintin lehden vanhoja nidottuja vuosikertoja Sarjakuvaseuran arkistolla. Vanhahtavia (tehty 50-luvulla) ja hurmaavia tarinoita, joissa maailma välillä tuntuu musertavan epäoikeudenmukaiselta, mutta hyvä lopussa voittaa. Sirkuslaiset pitävät yhtä ja tapahtumapaikat ovat välillä hyvin eksoottisia. Intensiteettiä niin isolla I:llä, että Teddy saattaa pyortyä kesken isoimman tunnekuohon. Tai seikkailtuaan 10 sivua putkeen sankari nukahtaa seisaalleen kun jännitys hetkeksi herpaantuu. Vahinko, että osia 1 ja 3 lukuun ottamatta albumit ovat kiven alla. Olen ihan vakavissani miettinyt että pitäisiko sijoittaa Rijpermanin numeroituihin ja signeerattuihin usintapainoksiin (80-100 euroa / kpl!). Myos saman tekijän Ritari Ardent sarjakuvaa olen diggaillut kovasti (ikävää että nivelreuman vuoksi piirrokset muuttuivat loppua kohtia yhä huonommiksi).
Hislairen Bidouille et Violette kertoo kahden teinin haparoivasta ensirakkaudesta. Tarinoissa on "pyhän arkisuuden" lisäksi myos nuoruuden ylilyontejä, huolestuneita vanhempia (jotka eivät tietenkään ymmärrä mitään) ja saumattomia fantasiaelementtejä. Tähän sarjaan tutustuin kun sain 80-luvun puolivälissä lainaksi nipun Spirou lehtiä, joissa oli (Yann & Conradin hypersensuroidun Aventure en Jaunen lisäksi) jatkiksena "La reine des glaces". Tarinassa sankaritar näkee pitkän sadunomaisen unen, josta herättyään toteaa: "Minulla oli kuumetta mutta en ollut sairas. Avasin ikkunan ja minusta tuntui että vasta silloin uni todella alkoi". Tätä kohtausta seuraava tarinan loppunousu oli uskomaton... Sarjan 4. albumi "La ville de tous les jours" loppui niin traagisesti, että pala nousee vieläkin kurkkuun. Pettymykseni oli suunnaton kun luvattua 5. osaa ei sitten koskaan tehty. Hislaire oli jo tuossa vaiheessa siirtynyt (nimimerkillä Yslaire) piirtämään aikuisille suunnattua Sambre:a (visuaalisesti komea tarina punaisesta rakkaudesta ja mustasta kuolemasta romantiikan ajan Ranskassa).