Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136698 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

kaltsu

• Jäsen
Re:Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #105 : 09.03.2005 klo 09:54:15 »
Komppaan. Ihan hyviä idoita ja käsikirjoituksia löytyy vaikka kuinka pirusti (no on siellä pari huonoakin), mutta tyyli sattuu silmään vaan niin pahasti, etten mielelläni Kovácsin tuotoksia lue. Yletön repulsiivisuus ei toimi sarjakuvien eduksi on se sitten tarkoituksellista tai ei :P

Monia ei tosin tunnu häiritsevän...

Juu näin ne maut vaihtelevat. Minun mielestäni Kati piirtää lähes jumalaisesti mutta tarinoiden ja kerronnan puolella olisi vielä parannettavaa. Kati on loistava taiteilija mutta sarjakuvat eivät ehkä ole ihan hänen ominta alaansa.

T.Kokkila

• Jäsen
Re: Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #106 : 09.03.2005 klo 10:22:51 »
Velhon suhteen kallistun kyllä ehdottomasti Kaltsun kannalle. Joku vuosi sitten Egmont julkaisi Velho-alpparin Kainuun murteella... höh... mielelläni kyllä lukisin kunnon kokoelman ihan perus-suomeksikin.
Tämä tosin johtaa taas mieliaiheeseeni huumorin tekemisen ongelmista. Huumori perustuu niin tunteenomaiseen reaktioon, että siinä on vaikea pelata varman päälle. Juttu naurattaa... tai ei naurata. Mikä naurattaa yhtä, ei välttämättä naurata toista. Ja ellei naurata, "vitsiä" on ihan turha ryhtyä selittämään, se yleensä vain pahentaa asiaa.
Makuja on monia, onneksi.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #107 : 09.03.2005 klo 15:50:28 »
Huumorihan on toki vaikea laji. Ja koska tässä lajissa on niin helppo epäonnistua niin en ole strippisarjakuvasta juurikaan ollut kiinnostunut sitten Lassien ja Leevien.

Jos Velholla olisi edes niitä muutamia täysosumia niin se pääsisi luokituksessani samalla bulkkitasolle Karvisen kanssa. Mutta kun ei. Sellaista strippisarjaa en tiedäkään joka ei pääsisi vähintään joka toinen kerta tuollaista "nainen on sika" (osa 273) -tasoa korkeammalle - ei niin etteikö tuokin olisi ollut Velhoja paremmasta päästä.

Sen kyllä toki voin myöntää, että kääntäminen voi viedä osan Velhon "huumorista", mutta tämähän ei ole mikään puolustus niin kauan kuin sitä kuitenkin käännettynä julkaisevat.

Täytyypä katsoa jos noita murrealppareita saisi jostain alennuskorista. Tuollaisen polttaminen kuullostaisi tehokkaalta sielunhoidolta.

Nämähän eivät muuten ole makuasioita vaan tunneasioita, kun tässä vihaketjussa ollaan.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #108 : 09.03.2005 klo 16:21:18 »
Sanoma Oy on julkaissut kaksi albbaria (ts. liparemuotoista) Velhoista, niiltä ajoilta jolloin Idin Velho oli vielä Velho eikä vain Idioottimainen: Velho 1-2. Sanoma Osakeyhtiö 1970. Murre-ablumi on Näläkämoan noeta. Velho kaenuuksi. Egmont 2001.

Pulterikin oli 70-luvun suomennospokkareissa vielä aivan ehoton, mutta se on paljolti suomentajan ansiota, olen havainnut, kun lopulta sain alkukielisiä sarjoja luettavakseni.

Mutta onneksi ihan kauheinta jenkkisanomalehtitauhkaa ei suomexi ilmestykään, Ruususetkin (Rose is rose) jäi onneksi yhteen vihkoseen. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Coaster

• Jäsen
  • O_o
« Vastaus #109 : 12.03.2005 klo 18:20:12 »
Viivi ja Wagner, aivan kamalaa sotkua ja surkeita "vitsejä". Arghhhhh!
"I don't drink coffee I take tea my dear"

JaakkoH

• Jokuvaan
  • Uusi jäsen
  • *snip*
« Vastaus #110 : 13.03.2005 klo 17:17:00 »
Mikään sarjis ei ole niin huono,juoneton,yli lapsellinen ikäluokkaa kohden,tyhmä ja liian mainostettu kuin Digimon!!! >:(
Se oli tuollainen jo kun tulin!

Tafel

• Jäsen
« Vastaus #111 : 29.03.2005 klo 15:26:32 »
En nyt varsinaisesti vihaa mitään jos se ei suoranaisesti häiritse minua. Mutta raivostuttavan huono sarjakuva on ajoittain Lapin-Kansassakin julkaistu Retu. Requiescat in pace Alex Graham mutta en minä vain pidä siitä sarjakuvasta.
...Et maintenant, bon voyage!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #112 : 29.03.2005 klo 19:39:27 »
Olen saanut uuden vihamiehen sarjakuvamaailmassa! Kalle Kehveliä olen haukustellut Kvaakissa aiemminkin, tiedä vaikka tässä threadissakin? Kuitenkin; hollantilaisen Peter de Witin sarjakuvastrippisarja "Sigmund" on aika tasan hirveintä tavaraa, jota olen terveenä tai sairaana lukenut. Ikinä. Missään. Piirrosjälki on kamalaa, strippien ideat ovat huonompia kuin oman Pöllö-sarjakuvani.

Alla malliesimerkki Sigmundin loistokkuudesta.

"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #113 : 29.03.2005 klo 21:10:57 »
*luki topiccia ja puolet kaikista sarjisnimistä olivat ihan tuntemattomia* Olen syntynyt selkeästi väärällä aikakaudella  :D

No mutta, minulla ei vihaa yhtään sarjakuvaa kohtaan tällä hetkellä ole mutta paljon on sellaisia mitä en jaksaisi yksinkertaisesti lukea sivua tai paria enempää ja tämän kohtalon on kokenut niin moni sarjakuva etten jaksa kaikkia listata mutta useimmat luokkaa tex willer/korkeajännitys/nastamuumio/tartsan jäävät vaille mielenkiintoani. Mutta en väitä että ne olisivat mitenkään huonoja, olen vain tottunut erilaisten tyylilajien lukemiseen kuin mitä ne edustavat ^^'
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #114 : 29.03.2005 klo 23:42:43 »
Nana's Everyday Life ilmeisesti nauttii jonkinlaista suosiota otakupiireissä. Itse taidan kyllä olla lähempänä erään ystäväni kommenttia: "Minusta Nanan summaa hyvin tämä: http://manga.clone-army.org/nana/nana_life_011.jpg. Ja vastaus on, että EI. TÄMÄ EI OLE KOMEDIAA. Tekijä pitäisi tappaa.". Ko. hakemistossa on strippiä enemmän, alkua voi kätevästi(?) lukea tästä: http://www.elfenlied.net/strips.html

Myöskään Tomoyo42's Roomia en ole lukenut kuin pari strippiä, mutta taidan Vihata sitä jo valmiiksi.

http://manga.clone-army.org/t42r.php?page=68

Näitä linkkejä ei suositella naisille, lapsille eikä palvelusväellekään. Eikä oikein kenellekään muullekaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #115 : 30.03.2005 klo 10:08:47 »
Myöskään Tomoyo42's Roomia en ole lukenut kuin pari strippiä, mutta taidan Vihata sitä jo valmiiksi.

http://manga.clone-army.org/t42r.php?page=68

Näitä linkkejä ei suositella naisille, lapsille eikä palvelusväellekään. Eikä oikein kenellekään muullekaan.

Hei! Irrationaalista vihaa!

Tomoyo42's Room on yksi parhaista nettisarjakuvista ikinä! Joo, ei sitä suositella naisille, lapsille, palvelusväelle eikä oikeastaan kenellekään muullekaan, mutta jos sattuu tykkäämään semmoisesta Sexy Losers -henkisestä kummallisuudesta eikä kaihda kakaroita tahi kakkaa (tai niitä yhdessä), on mahdollisuus, että sarja maistuu mukavalta.

http://manga.clone-army.org/t42r.php?page=127 esimerkiksi. Edellä mainituin järkytysvaroituksin.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #116 : 30.03.2005 klo 11:41:03 »
Ei rankistelussa mitään vikaa, mutta tossa tomoyo42'ssa tuntuu olevan yhtä paljon ideaa kuin Terhon pilapiirroksessa oli huonona päivänä. Että yks on niinku vammanen ja muut ei otakaan sitä megeen..maailma on niinku julma! Ja isä onkin...pedofiili! Onkohan noissa stripeissä vielä pappeja jotka onkin oikeasti pervoja? Universumin vanhinta tavaraa, mutta jos se lukijakuntaansa lämmittää ni mikäs siinä.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Lurker

• Vieras
« Vastaus #117 : 30.03.2005 klo 15:33:20 »
<snip>http://manga.clone-army.org/t42r.php?page=127 esimerkiksi. Edellä mainituin järkytysvaroituksin.

Katsoin sivua. Vatsaa vääntää.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #118 : 30.03.2005 klo 17:32:37 »
http://manga.clone-army.org/t42r.php?page=127 esimerkiksi. Edellä mainituin järkytysvaroituksin.
Katsoin sivua. Vatsaa vääntää.

Niin vääntää, kun naurattaa niin pirusti! Kiitos Vesapaille päivän pelastamisesta. Sarjakuva on täysin sekopäille, siis minulle.

Lurker

• Vieras
« Vastaus #119 : 30.03.2005 klo 17:50:31 »