Kirjoittaja Aihe: Kick ass -elokuva  (Luettu 36334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Kick ass -elokuva
« Vastaus #90 : 04.03.2011 klo 16:52:19 »
Niin elokuvaversio on komediaa, sarjakuvassa sävy on karumpi. Millar kun ei siinä säästele teinejäkään ja tarjoa onnellisia loppuja ja sarjakuvan Big daddy ei ollut hassunhauska poliisi.

tiedän pitäisi hyväksyä että sovitukset on sovituksia eihän jossain L.A. Confidentialissakaan ollut kirjasta kuin jotain 20% jäljellä (Black Dahliasta nyt puhumattakaan) mutta sävyt oli edes yritetty säilyttää elokuvaan.
Kick-ass ei ole Wanted(muistuttaa todella paljon sarjakuvaa...tai sitten ei) tai Catwoman muttei kovin kaukanakaan.

Kick-ass toki on komedia, mutta kun siitä oli sitten siivottu sarjakuvan ilkein ja sapekkain häijyily pois. Eli juuri se asia joka nosti ko. sarjakuvan yli Millarin perustuotannon.
Toki vain minun kantani.

Paremmin onnistunut versio komediallisesta mutta yhä fiksusta käsittelystä aiheesta on Defendor ja tulossa oleva SUPER vaikuttaa varovaisesti arvellen lupaavalta(en kyllä olisi heti uskonut Rainn Wilsonin ja Ellen Pagen "tähdittämästä"elokuvasta tuota sanovani)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #91 : 05.03.2011 klo 02:03:11 »
Ei se ole täysin sama. Kick-Ass on komediaa ja irvailee epärealistisille sarjakuville. Tai no onhan tuo Batman kieli poskessa tehty mutta yrittää sekään pyri olemaan täyttä komediaa.

Joo, mutta tässä ei nyt irvailtu millekään Supermanille tai Ihmenelosille, vaan ihan noille katutason sankareille. Olihan ekassa Turtles elokuvassakin ymmärretty että vaikka kyse onkin huumorista, on katutaso silti aina katutaso. Enpä ole nähnyt Daredevilillä jetpackia. Ja jos se jetpack oli vitsi, niin joku saa nyt kyllä rautalangasta vääntää minulle että mitä huvittavaa jetpackissä on.

Mooren Bond leffoihin moinen olisi ehkä sopinut ja näyttänyt jopa ihan hyvältäkin. Sitä paitsi Kick-Ass on satiiri, ja satiirin olisi jokseenkin tarkoitus irvailla oikeaa elämää. En minä ole oikeassa elämässä nähnyt poliisin kellarissa jetpackia. Konekiväärit, singot ja mitkälie vielä menee selityksen "varastin asekaupan" piikkiin. Miksi kukaan edes varastaisi/hankkisi jetpackkia taistellessaan mafioosoja vastaan?

Itseasiassa voi melkein jopa antaa anteeksi sen "En olekaan homo, vaan olen Kick-Ass" jutun. Mutta jetpack on täysin turha ja typerä juttu. Se on tämän leffan tanssiva emo-Peter Parker.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #92 : 24.03.2011 klo 02:29:39 »
Nyt kun luin sarjakuvan on pakko todeta, että leffahan oli vesitetty paska.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2011 klo 02:37:08 kirjoittanut Petteri Oja »

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #93 : 19.03.2013 klo 12:41:59 »
Lisää vesitettyä paskaa eli kakkosen traileri:

http://www.icv2.com/articles/news/25252.html

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #94 : 19.03.2013 klo 13:33:59 »
Sarjiksen lopun komea turpakäräjä on nähtävästi siirretty paljon tylsempään miljööseen ja viherkangas - efektit on (etenkin tossa lopun pakettiauto - kohtauksessa) kivuliaan huonoja, kun ottaa huomioon, että tällä oli ihan kohtuullinen budjektikin.

Yksi hyvä asia: En olisi tunnistanut Jim Carreyta Jim Carreyksi, jos en olisi tiennyt tämän olevan leffassa.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #95 : 19.03.2013 klo 14:21:35 »
Vesitetystä paskasta sarjakuvasta tehdään vesitetty paska elokuva. Eikö tällöin jatko-osa ole hyvä? Tai siis eka leffa oli paska, eka sarjakuva hyvä, toka sarjakuva paska ja toka elokuva on siis tällöin...hyvä?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

AT-Man

• Jäsen
« Vastaus #96 : 19.03.2013 klo 16:21:43 »
Näyttää hyvältä Jim Carreyta myöten!
Kaeaek!

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #97 : 20.03.2013 klo 00:08:19 »
Vesitetystä paskasta sarjakuvasta tehdään vesitetty paska elokuva. Eikö tällöin jatko-osa ole hyvä? Tai siis eka leffa oli paska, eka sarjakuva hyvä, toka sarjakuva paska ja toka elokuva on siis tällöin...hyvä?

Onko Kick-Ass 2 - sarjis sinusta vesitetty? Ymmärtäisin täysin, jos joku ekan osan sulattanut menisi haukkumaan sitä mauttomaksi.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #98 : 21.03.2013 klo 13:25:46 »
No siis itse en vain tykännyt Kick-Ass 2 sarjiksesta. Käsikirjoitus ei ole tarpeeksi hyvä. Siinä on minusta liikaa tavaraa. Eikä siinä oikein keskitytä itse pääpointtiin eli supertiimin luomiseen. Lisäksi Motherfucker/Red Mist on melko huono pahis, ja vaikka hänellä on resursseja ja vaikka mitä ei tunnu pärjäävän Kick-Assin porukalle hetkeäkään.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #99 : 21.03.2013 klo 20:07:44 »
Itsekkin myönnän K-A 2:n olleen tarinan edellistä heikompi, mutta pidin siitä sen sisältämän viihdearvon takia. Minusta kuitenkin Red Mist/Motherfucker oli tarkoituksella täysi luuseri. Tämä ja muut "superrikolliset" olivat pelkkiä perus matti meikäläisiä (miinus Mother Russia), jotka huomaavat nauttivansa rikollisuuden tuomasta vallantunteesta ja naamioitten suomasta turvasta. Nämä ovatkin ikään kuin peilikuva Kick-Assista ja muista "supersankareista."

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #100 : 12.05.2013 klo 21:11:02 »
Nyt kun luin sarjakuvan on pakko todeta, että leffahan oli vesitetty paska.

Yhdyn tähän kaanoniin. Luin sarjakuvan, sitten katsoin elokuvan. Alkuun rullasi mukavan uskollisena sarjikselle, vaikkakin Daven hiusten väri ja malli olivat väärät. Mutta oih ja voih mitä tapahtuikaan leffan viimeisellä neljänneksellä, lähti juna täysin väärille raiteille ja siihen vielä se jetpack. Huoh. Miten ne A) pystyy ja B) viitsii raiskata alkuperäisen teoksen noin pahasti?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #101 : 13.05.2013 klo 09:06:44 »
Miten ne A) pystyy ja B) viitsii raiskata alkuperäisen teoksen noin pahasti?

Perustelivat muutoksia sillä, että se, mikä toimii sarjakuvassa, ei toimi elokuvassa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #102 : 13.05.2013 klo 11:46:42 »
Perustelivat muutoksia sillä, että se, mikä toimii sarjakuvassa, ei toimi elokuvassa.

ymmärränkö oikein?
Sarjakuvan lentolaitteeton antisankari ei siis käy, siitä nyt puhumattakaan että sarjisnörteille ei naureskeltu ilkeästi (kutern sarjakuvassa)ja yhdestä päähahmoista(Big Daddy) ei voitu tehdä aidosti säälittävän häiriintynyttä?

Tämä selvä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #103 : 13.05.2013 klo 12:34:50 »
Olen mykistynyt. Tämäkö on se suunta, johon muut kuin Marvel Studios-Nolan-Snyder ovat meitä johtamassa? Minusta tässä seistään pahasti edistyksen tiellä. Ja minusta hupaisinta on se, että myyntiluvutkin alkavat puhumaan sen edistyksen puolesta. Uskokaa Nolan-Marvel Studios-Snyder ilmiöön. Se kannattaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #104 : 13.05.2013 klo 12:43:59 »
ymmärränkö oikein?
Sarjakuvan lentolaitteeton antisankari ei siis käy, siitä nyt puhumattakaan että sarjisnörteille ei naureskeltu ilkeästi (kutern sarjakuvassa)ja yhdestä päähahmoista(Big Daddy) ei voitu tehdä aidosti säälittävän häiriintynyttä?

Tämä selvä.

Ei ole siis minun mielipiteeni vaan leffan tekijöiden. Onko selvä?