Kirjoittaja Aihe: Kalleimmat ja/tai halutuimmat kohteet  (Luettu 145481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kreegah Bundolo

• Jäsen
Vs: Kalleimmat ja halutuimmat kohteet
« Vastaus #120 : 26.01.2010 klo 14:46:58 »

Bubbling under: kymmenkunta Kylmä Metalli -lehteä 171 €.

Olisi mielenkiintoista tietää miten ison osan huutosummasta muodosti ensimmäinen numero. Sitä ei pahemmin liiku missään koskaan. Tuskin olen edes pidellyt moista hyppysissäni.

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #121 : 26.01.2010 klo 15:30:47 »
Olisi mielenkiintoista tietää miten ison osan huutosummasta muodosti ensimmäinen numero. Sitä ei pahemmin liiku missään koskaan. Tuskin olen edes pidellyt moista hyppysissäni.

Ostajan kokoelmien maineen tuntien sanoisin 100%.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #122 : 26.01.2010 klo 15:39:05 »

Se oli muutaman kymmenen kappaleen omakustanne, joten ei ihme, ettei ole näppeihin sattunut.

Jos innostusta riittää, Kylmästä Metallista voi keskustella täällä.

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #123 : 26.01.2010 klo 20:18:45 »
Ostajan kokoelmien maineen tuntien sanoisin 100%.

Palautteista päätellen kerää suurinpiirtein kaikkia suomenkielisiä sarjakuvia. Ei kai sentään se ole tavoitteena?
Ilmeisesti kovemman luokan keräilijä, monesti huutanut samoja kohteita vaikka itse kerään vain rajoitetusti tiettyjä sarjoja/tekijöitä.
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Nikopol

• Jäsen
Vs: Kalleimmat ja/tai halutuimmat kohteet
« Vastaus #124 : 27.01.2010 klo 23:08:17 »
Taskareiden keräily on kansanhuvia...

YLE: Aku Ankan taskukirjan ensimmäisestä numerosta 300 euroa

- Kyllä sisäänostohinta antikvariaattiin on varmasti kolminumeroinen luku, sanoo jyväskyläläisen antikvariaatti Päijänteen omistaja Jouko Ylönen. 150 euroa voisi olla tarkempi arvio.
Jos kyseessä on täysin virheetön yksilö, on sellaisen myyntihinta 150 - 300 euroa.
- Ensimmäiset painokset ovat yleensä tarkasti luettuja ja lasten käsissä kolhiintuneita, joten todella priimakuntoisia ei saa varmasti enää mistään, kertoo Jouko Ylönen.
Ensimmäisiä Aku Ankan taskukirjoja on edelleen liikkeellä.
- Minullakin on niitä ollut useampiakin myynnissä, mutta kirjapainokuntoista ei kertaakaan.
Alkuaikojen taskukirjat ovat nykyään irtolehtipainoksia. Silloinen liimaus ei kestänyt alkuunkaan. Kirjoissa käytetty liima alkoi nopeasti murentua ja sivut irtoilivat.
- Taskukirja numero 13 (Ritari Peloton) on tunnettu siitä, että siinä oli vielä keskimääräistä huonompi liimaus. Se on ehjänä vähintään yhtä arvokas kuin numero 1.

Eivät nuo Ritari Pelottomat nyt ihan tuhottoman korkealle ole hinnoissa nousseet. Melko hyväkuntoiset maksimissaan 80 euroa Huudon sulkeutuneissa kohteissa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #125 : 25.03.2010 klo 19:31:44 »
Salaperäistä Vekkulikissaakin näyttää liikkuneen huuto.netissä.

Vekkulikissa 1955/2 hintaan 26.00 €.

Jännä formaatti, epätasainen kansikuvaa mukaileva ulkoreuna. Ilmeisesti enemmän satukirja kuin sarjakuvalehti, mutta sisälsi kaiketi sarjakuviakin. Löysin mainoksen vanhasta Ajan Sävelestä vuodelta -55.

Tästä lehdestä taisi joskus olla juttuakin Kvaakissa. Tai siis olihan siitä.

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #126 : 27.03.2010 klo 18:14:41 »
Nytpä nähdään.
Mulla on ollut käsitys, että jos tuosta priima löytyisi, olisi se luokkaa 500 €. Aika lähelle mennään nytkin, vaikka hyvä keräilykappale kyseessä onkin, niin priimasta ollaan kaukana.
http://salattu.huuto.net/kohteet/tintti-1-seikkailu-punaisella-merella-1painos-1970-ei-hvta/124801436

Itselläni oli tuo muistaakseni jonain 7. painos (?) mutta myin kaverille. Itseä ei Tintti kiinnostanut ja hän oli itse hyvinkin innostunut.

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #127 : 27.03.2010 klo 20:26:11 »
Ekapainos on aina ihan omissa luvuissaan. Seitsemännen painoksen arvo on 3-5 euroa jos on uudenveroinen.
Sen takia myin halvalla. tais olla muutama euro.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #128 : 31.03.2010 klo 10:16:49 »
Huutoja näyttää tulevan taas vähän paremmin.

Cortoja näyttää menevän viidellä kympillä, Samarkandi vähän kalliimmalla.

Corto Maltese Samarkandissa 79.10 €

Heh, tämmöinen lipare... samaa sarjaa on mennyt enemmänkin hyviin hintoihin.
Muumi ja taide 31.00 €

Taidesarjakuvaa vaativaan makuun:
Enki Bilal: Hirviön uni 39.00 €

Yoko Tsunotkin alkavat olla hinnoissa...
« Viimeksi muokattu: 31.03.2010 klo 10:27:17 kirjoittanut Lurker »

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #130 : 17.05.2010 klo 20:01:08 »
Yoko Tsunotkin alkavat olla hinnoissa...

Yllättävän kova hinta tuolla Supertykillä.
Eikä ollut edes virheetön.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #131 : 17.05.2010 klo 20:08:36 »
Huh sentään, sarjakuvia ei ole kohta enää varaa olla ostamatta uutena, kun niiden hinnat vanhetessaan kapuavat korkeuksiin.

Mielenkiinnolla odotan, minkä hintatason saavuttavat neljännesvuosisadan päästä tämän päivän kovakantiset, jos sarjakvuan arvostus näkyy tällaisena hintakehityksenä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #132 : 17.05.2010 klo 21:38:20 »
Mielenkiinnolla odotan, minkä hintatason saavuttavat neljännesvuosisadan päästä tämän päivän kovakantiset, jos sarjakvuan arvostus näkyy tällaisena hintakehityksenä.

Nykypäivän sarjiksilla taitaa olla isomat painokset kuin noilla vanhemmilla. Toki olisi mukavaa jos vaikka Battiksen Loppu olisi myöhemmin erittäin arvokas.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #133 : 17.05.2010 klo 21:40:00 »
Sarjakuvien painokset ovat pienentyneet.

Noviisi

• Vieras
« Vastaus #134 : 22.05.2010 klo 18:10:16 »
No niin, päivän hinta Ihmesarja 45:lle.

http://salattu.huuto.net/kohteet/ihmesarja-45-1969-kuvajulkaisut-hammastyttava-hamahakki/137833541

Samalla hinnoitellaan "pikku 45" eli 29.
http://salattu.huuto.net/kohteet/ihmesarja-29--1968-kuvajulkaisut-hammastyttava-hamahakki/137831205

Oliko tuo odotettu lopputulos (tonni 45:lle, neljäsataa 29:lle ja suunnilleen sataeuroa muut myydyt numerot per kappale)? Sama myyjä myi näköjään neljä muutakin lehteä samalla kerralla.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2010 klo 18:12:43 kirjoittanut Noviisi »