Kadun tätä varmasti mutta kuitenkin. Ku muutki ni miksen mäki? Hyppään myös kaivoon jos joku näyttää mallia.
Anyway. Nimi on Salo. Juho Salo. Kirjoitin muutamia kuukausia sitten ylioppilaaksi (toisin kun tekstistä kuuluu, en ole kolmetoista. Ja nyt ei ole tarkoitus morkata kolmetoistavuotiaita). Olen 19, mutta jonain päivänä 100. Olen sekatyöläinen, ja tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan. Heti ku keksin mitä.
Löysin tänne Racin avulla. Lueskelin erään foorumin sarjakuvathreadia ja hän iski sinne vähän väliä viittauksia tänne. Rekisteröidyin. About siinä.
Viimeisen vuoden aikana olen lukenut hirveän kasan mangaa ja katellut animea. Tämä oli ennen kuin lauseet "Now I will show you my REAL power", "So that is the power of [nimi tähän]" ja yleensäkin noin viisi muuta lausetta, jotka tuntuivat olevan aivan turhan yleisiä japanilaisessa tarinankerronnassa, alkoi keittää yli. Kyllä minä niitä vielläkin luen ja katson, mutta en niin paljoa. Ja yritän valita katsomani huolella, niin että niissä ei esiintyisi tuota toistoa niin paljoa. Palasin takaisin ostelemaan ja lukemaan länsimaista sarjakuvaa. Ja eurooppalaista myös, koska "länsimainen" tuntuu asosioituvan aina amerikkalaiseen. Luen myös nettisarjiksia, en viitsi alkaa niitä nimeämään, mutta totean vain että Desert Rocks on mahtava. Kiitoksia Naasille että jaksaa tehdä. Teet hienoa viivaa ja hyvää tarinaa.
Muuta? Umm.. Katuoja on mahtava. Luen sitä säännöllisesti ja haluankin kiittää Ottoa hienosta tekstistä ja hyvästä esityksestä Finnconissa (puhun tietenkin Hulkista ja Thorista. Olin siellä, mutten uskaltanut puhua, pelotti. Mikä taas kertoo jotain minusta ihmisenä, ehkä?). Ah! Imuttelen myös piirrettyjä (siis amerikkalaisia, TIETENKÄÄN en kutsu animea piirretyksi, joku kuitenkin loukkaantuu) ja katselen, nautin ja raivoan kuinka heikko juonenkuljetus niissä on verrattuna hyvään animeen. Ja sitten alan valittaa animen kliseistä.
Se siitä. Arvatkaa miksi uskalsin avautua näinkin paljon? Koska tiedän että kukaan ei sitä kuitenkaan lue
Näille threadeille on ominaista, että kaikki kirjoittaa ja lukee seuraavat kaksi viestiä ennen ja jälkeen omansa, mutta ei muuta.
Tiedän, kyynistä, mutta aika totta ainakin 75% tähän threadiin postanneista tapauksista.
EDIT. Kun valitin animesta.. huomatkaa, että itse ylikäytän sanoja "Anyways", "Ah" "..." ja "Tiedän." Pata kattilaa soimaa. Kummatkin hohtaa neonvaloissa. Tai sitten ei. NOBODY KNOWS.
EDIT2. Siltä varalta että jotakuta (lue: Ei ketään) kiinnostaa, niin suosikkeja on Hugo Pratt, Moore, Gaiman, Morrison (ja kaikki suuret nimet joiden laukominen aikaansaa rispektiä), James Robinson. Täytyy kyllä myöntää että aloin kiinnittämään huomiota nimiin vasta pari kuukautta sitten. Se on sitä elitismiä, joka alkaa ku vanhenee. Tai ehkä se on standardien nousua. Tai jotain. Luen myös ihan oikeita kirjoja, yleensä englanniksi. Ja yleensä se kirja on scifiä tai fantasiaa, tai historiaa, niin oikeaa kuin feikkiäki. Tämä siis jos jotakuta kiinnostaa.