0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Viime aikojen hankintoja. Spider-Man kovakantinen kustansi 4 euroa.
Ja jatkuu, näitäkin Astetrix-puuhalehtiä kuuluttelin tuossa aiemmin, kuusi on löytynyt, 1-3/1982 ja 1-3/1983, liekö vielä muita, viimosen numeron lopussa luvataan vielä lisää vuodelle 1984, mutten ole nähnyt enempää.
Kuinkahan monta näitä oikein on? Nyt löytyi jo seitsemäs ja viimeisellä sivulla luvataan jatkoa seuraavalle vuodelle...
AsteTrix-lehtiä ilmestyi Suomessa ainakin kahdeksan, sillä numeroiden 1–3/82 ja 1–4/83 jälkeen tuli varmuudella vähintään numero 1/84. Tilasin 1/84:n äsken antikvariaatti Kummisedästä, jossa näin sen ensimmäistä kertaa.Kahdeksan saattaa olla lopullinen määrä. Ruotsissa tätä julkaisua listataan ilmestyneeksi juuri samat kahdeksan numeroa, joskin osa kansista siellä näyttää olevan aivan erilaisia kuin täällä.
OHO! Laitapas kuva tuon 1/84 kannesta tänne, kiitos!
Minulla ei vielä ole tätä lehteä, koska se on vasta matkalla minulle. Mutta ohessa Kummisedän verkkokaupassa ollut kuva. Siellä myytiin samassa nipussa kolmella kympillä nämä neljä AsteTrixiä, ja kiskaisin ne 1/1984:n takia, vaikka minulla oli osa niistä jo ennestään. Kuvan lehdet ovat vasemmalta alkaen 2/1982, 1/1983, 3/1983 ja 1/1984. Punakantinen oikealla siis on numero 1/84.Kummisetään jäi vielä myyntiin lehden kalliimpia yksittäisnumeroita.
Vaan harmi kun ei tuota 1/84:ää... ...se kun multa uupuu. Kiitti kuvasta!
Joku aika sitten tuli vastaan Semic Pressin julkaisema Comic keräily-siirtokuvia Uusi nasta keräilysarja -kirja. Julkaistu 1970-1971. Alkusivuilla Ruotsin Sarjakuva-akatemian puheenjohtaja Sture Hegerforsin saatesanat. Kirjaan voi kerätä yhteensä 252 erilaista siirtokuvaa, kirjassa noin puolet kuvista. Kuvia seuraavista: Ville Vallaton, Mustanaamio, Mokkeri, Retu, Masi, Lätsä, Pekka Töpöhäntä, Jetsonit, Hakki-koira ja Jogi, Helmi ja Heikki, Olli, Punasulka, Buffalo Bill, Pyhimys, Kippari-Kalle, Pikku-Riku, Liisa ja Lasse, Kissalan pojat, Lassie, Prinssi Rohkea, Taika-Jim, Salama, Nakke, Tom ja Jerry ja Asterix. Eipä oo ennen moista tullu vastaan enkä muista tällaista nuoruudestani. Onko kellään? Lieko näitä muitakin, kun sisäsivuilla kirjan omistajilta pyydetään aiheita uudeksi keräilysarjaksi...
Laitoin Toriin myyntiin näitä Comic keräily-siirtokuvia, avaamattomia pusseja jos jotakuta kiinnostaa