Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 251801 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #930 : 29.09.2024 klo 18:44:56 »
Ostin tänään  lasten palapelin Itiksen kierrätyskeskuksesta. Aika erikoisen oloinen. Kuution muotoisilla palikoilla on mahdollista muodostaa 5 erilaista palapeliä.  Ei mitään tietoa tekijästä tai firmasta. 

Laatikon kyljessä lukee kuvataide - bildkonst  NO: 1445
Noita oli mun lapsuudessa. Mulla oli Lumikki ja seitsemän kääpiötä teemainen. Eli sillä pystyi muodostamaan 6 erilaista palapeli kuvaa. Olivat yllättävän kestäviä...niitä heiteltiin, kolhittiin, hakattiin...ne oli hiekkaleikiessä linnoitusten tukirakenteina, neppiautoissa hyppyrin tukirakeinteita. No se oli puuta ja päälle liimattu kuva...laatu kamaa.
Kai noita vieläkin joku tekee. Jotenkin muistelen, että siinä mun palapelissä oli 6 vaaka- ja 4 pystyriviä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #931 : 29.09.2024 klo 19:41:00 »
Kai noita vieläkin joku tekee. Jotenkin muistelen, että siinä mun palapelissä oli 6 vaaka- ja 4 pystyriviä.

Mun palapelissä on pystyrivissä 4 ja vaakarivissä 5 kuutiota. Tutkin tarkemmin kuutioita ja ne ovat pahvisia ja onttoja.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2024 klo 19:48:43 kirjoittanut willeristi »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #932 : 29.09.2024 klo 21:54:03 »

Mun palapelissä on pystyrivissä 4 ja vaakarivissä 5 kuutiota. Tutkin tarkemmin kuutioita ja ne ovat pahvisia ja onttoja.
Puu varmaan on aika kallista...siksi on tehty sekunda malli...no ne ei olisi kestänyt x-sukupolven leikkejä! Voi mulla olla muistikuvissa väärin ja olikin vaakassa 5 vaan. 
Olis kiva tietää milloin varhaisemmat puupalikkapalapelit on tehty. Jossain vanhoissa kuvissa oon nähnyt aakkosista tehtyjä puupalikkoja...onko se ollut joku esi-Scrabble peli sit.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #933 : 30.09.2024 klo 00:00:35 »
Tuosta valokuvasta ei kovin paljon näe noita piirroksia, mutta ei kai ole Maija Karmaa?

Timo

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #934 : 30.09.2024 klo 07:23:19 »
Tuosta valokuvasta ei kovin paljon näe noita piirroksia, mutta ei kai ole Maija Karmaa?

Timo

Laitanpa vielä uuden kuvan taustakuvista. Kuutioilla voi muodostaa 5 erilaista palapeliä. 

Palapelistä ei  löydy signeerauksia tai muutakaan tietoa tekijästä.

« Viimeksi muokattu: 30.09.2024 klo 07:26:58 kirjoittanut willeristi »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #935 : 30.09.2024 klo 10:23:49 »

Laitanpa vielä uuden kuvan taustakuvista. Kuutioilla voi muodostaa 5 erilaista palapeliä. 

Miksi siitä löytyy vain 5 erilaista palapeliä. Kuutiossa on 6 sivua...onko yksi sivu sitten ihan tyhjä?

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #936 : 30.09.2024 klo 12:41:36 »

Ihan varmaksi en mene sanomaan, mutta saattaisi olla Arnold Tilgmann. Suomalainen oopperalaulaja, kuvittaja, sekä liikemies ja mainos-, sarjakuva- ja pilapiirtäjä. Lukuisten postikorttien lisäksi suunnitteli muun muassa Sisu-pastillin pakkauksen ja logon. Kuvataide Oy ja Paletti Oy olivat kaiketi Turun kivipainon tytäryhtiöitä.

Timo

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #937 : 30.09.2024 klo 12:47:09 »
Miksi siitä löytyy vain 5 erilaista palapeliä. Kuutiossa on 6 sivua...onko yksi sivu sitten ihan tyhjä?

Hyvä Mika!  Moka multa :)

Toki 6 erilaista palapelikuvaa näistä voidaan muodostaa.  Mutta vain
5:stä palapelikuvasta on mukana erillinen taustapaperi, josta voi ottaa mallia kun kokoaa palapeliä.                                                     

6. kuva löytyy tietysti kotelon kannesta.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024 klo 12:51:02 kirjoittanut willeristi »

oikoj

• Jäsen
« Vastaus #938 : 01.10.2024 klo 16:09:02 »
Kyläsaaren kierrätyskeskuksessa on ~30 Agent X9 lehteä vuoden 2014 tienoilta jos jotain kiinnostaa

Ördög

• Jäsen
« Vastaus #939 : 18.10.2024 klo 16:00:19 »
Mäkelänkadun Emmaukselta löytyi tänään tällainen juliste kahden euron hintaan. Alkuperäiskuntoinen.

Hagelstamin peijakas vaatii hieman enemmän.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2024 klo 16:10:49 kirjoittanut Ördög »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #940 : 18.10.2024 klo 17:11:00 »
Hieno löytö. Mitähän ihmettä tuo "akademie der künste berlin" julisteen ala laidassa tarkoittaa? Tai siis sehän tarkoittaa: Berliinin taideakatemia, mutta miksi tuossa? Onko osa materiaalista, se kansainvälinen, tullut Saksasta?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #941 : 18.10.2024 klo 19:38:02 »
Mäkelänkadun Emmaukselta löytyi tänään tällainen juliste kahden euron hintaan. Alkuperäiskuntoinen.
On kyllä hieno...ostaisin heti jos olisi pätäkkää! Siitä se kaikki lähti Suomessa käyntiin. Sarjakuvaseura perustettiin ja Sarjainfo!

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #942 : 19.10.2024 klo 01:39:15 »
Onko osa materiaalista, se kansainvälinen, tullut Saksasta?

Sieltähän se. Itse asiassa pääosa näyttelystä. Siihen lisättiin Suomessa oheiseksi sitten Suomen osuus.

Timo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #943 : 19.10.2024 klo 09:15:00 »
Jännä löytö, ja tosiaan voin kuvitella että joissain tuollaisissa tavaroissa ei hoksata etsiä tietoja olisiko kuinka paljon isompi hinta mahdollinen, ei taida olla julisteasiantuntijoita...mikä mahdollistaa sitten löytöjen tekemisen asiakkaalle, onnittelut.

poptique74

• Jäsen
« Vastaus #944 : 27.10.2024 klo 14:31:44 »
- Ryhmä-X näkkäri osa 1 1984-85
- Masterson: Santa Fen Verinen Tie - nide

Molemmat ihan kohtuullisella hinnalla. Jälkimmäisen suhteen tuli ensimmäinen yhteydenotto noin viiden minuutin kuluttua siitä kun olin kuvan laittanut Facebookiin...  8]