Tammikuussa tuli hankittua kahdeksan sarjakuvaa, jotka kahta vaille olen saanut luettuakin:
Adam Sarlech löytyi kolmella eurolla käytettynä. Olen tämän ennenkin lukenut, enkä silloin pitänyt tästä, mutta suomennettu eurosarjakuva on viime aikoina taas kiinnostanut enemmän, joten ostinpa hyllyyn. Oli parempi kuin muistin, joskaan ei mitenkään mahtava. Trilogian kahta muuta osaa ei kai saa suomeksi, mutta englanniksi löytyy diginä. En tosin ole varma haluanko lukea.
Vihdoin ja viimein sain loput Banana Fishit ostettua kun osat 18 ja 19 tilasin Adlibriksestä. Toisesta oli jo otettu 7. painos, joten kysyntää on ollut. Monesta muustakin mangasarjasta on nyt otettu uusia painoksia, esimerkiksi Dark Horse ja Viz ovat tässä olleet aktiivisia ja hyvä niin. Moni on nyt saanut täyteen vajaita sarjoja, joista on vuosiakin saattanut puuttua pokkareita. Ai niin, Banana Fish oli loppuun saakka hieno sarja.
Ostin käytettyinä myös osat 1 ja 4 Jeanin elämää -sarjasta. Nelonen on vielä lukematta ja saatta olla, että hankin pari osa väliin ennen sen lukemista. Kirjastosta olen näitä aiemmin lukenut. Mukavan keveää slice of lifea, jota kyllä lukisin enemmänkin eurooppalaisessa sarjakuvassa.
The Misfortune of Kyon and Koizumi: Haruhi Comic Anthology oli harhaostos, jota en ole vielä lukenut. Haruhi ei oikein ole oma juttu, mutta luen tämän jossain välissä kun on kerran ostettu. Sen jälkeen menee myyntiin.
Jatkoin pitkästä aikaa myös Velhon morsianta osan 10 myötä. Akatemia-osuus alkoi paremmin kuin pelkäsin, mutta uusia hahmoja tuli kerralla liikaa mukaan. Jatkanen sarjaa jossain välissä, vaikka terävin tenho on sarjasta tältä erää mennyt.
Tammikuun toiseksi paras hankinta oli Jiro Taniguchin Venice, jonka lähes sanattomilla sivuilla japanilainen mies haahuilee Venetsiassa etsimässä vinkkejä siitä, mitä hänen äitinsä on vanhempineen kaupungissa lapsena tehnyt. Ei parasta Taniguchia, mutta silti tunnelmallinen ja tietysti kauniilla taiteella.
Pois myin kokoelmasta Milo Manaran ensimmäisen Caravaggio-albumin, Miekka ja paletti sekä ensimmäisen osan High School of the Dead mangasarjasta. Kumpikaan ei puhutellut niin paljon, että olisin saanut aikaiseksi ostaa lisää, joten joutivat pois.
Tulipa räntättyä... Katsotaan taas kuluvan kuun jälkeen, jaksanko kirjoittaa vastaavaa ostetuista uudestaan.