Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)  (Luettu 506 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ePeep

• Jäsen
Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Vastaus #435 : 20.07.2023 klo 00:38:08 »
Kylläpä uusimman Klassikon paperi oli heikkoa. Sai ihan tosissaan pelätä repeämistä.  ???
Itsekin havaitsin saman. Kuin olisi painettu silkkipaperille. Joskus joudutaan tietysti saatavuusongelmien takia painamaan korvaavalle ja hieman erilaiselle paperille kuin mihin on totuttu. Sanoman tuntien tuosta tuskin on kyse. Normaalissa Akkarissakin on nykyään tosi huono paperilaatu ja painojälki. Tosi usein kuultaa paperi värien läpi. Hinta nousee ja laatu huononee.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2023 klo 00:40:16 kirjoittanut ePeep »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #436 : 20.07.2023 klo 02:58:26 »
Itsekin havaitsin saman. Kuin olisi painettu silkkipaperille. Joskus joudutaan tietysti saatavuusongelmien takia painamaan korvaavalle ja hieman erilaiselle paperille kuin mihin on totuttu. Sanoman tuntien tuosta tuskin on kyse. Normaalissa Akkarissakin on nykyään tosi huono paperilaatu ja painojälki. Tosi usein kuultaa paperi värien läpi. Hinta nousee ja laatu huononee.
Mutta nyt herääkin kysymys. Kummalla pyyhkii paremmin Soft Embolla vai Aku Ankan klassikolla. Kummatkin yhtä turhia luettuna. Toinen on tyhjä paperi ja toinen uusintoja täynnä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #437 : 20.07.2023 klo 10:20:12 »
Mutta nyt herääkin kysymys. Kummalla pyyhkii paremmin Soft Embolla vai Aku Ankan klassikolla. Kummatkin yhtä turhia luettuna. Toinen on tyhjä paperi ja toinen uusintoja täynnä.

Eikös tuon Klassikon idea juurikin ole julkaista vanhoja, eh, klassikkoja?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #438 : 20.07.2023 klo 10:39:01 »
Eikös tuon Klassikon idea juurikin ole julkaista vanhoja, eh, klassikkoja?
Aku Ankka Klasikko oli ennen Kuukausiextra. Markku Kivekäs taisteli sen lehden meille ja siinä oli vain uusi tarinoita. Sitten kaikki Kivekkään työ pilattiin ja lehti muutettiin Aku Ankka Klassikoksi, jossa uusintoja on pilvin pimein!

Ja jos kerran paperikin on silkinohutta, niin sehän toimii ihan hyvin myös vessapaperina. Muuhun sillä ei ainakaan mulla ole tarvetta.

Voisi ihan hyvin lopettaa tuon lehden. Eipähän kuukausittain Sanomilta soitettaisi ja yritettäisi myydä tuota lehteä mulle. Ei auta, vaikka kuinka selitän, että en tahdo kyseistä uusintalehteä. Aina sieltä joku kuitenkin soittaa...alkaa välillä menee kotirauhanhäirinnäksi tuo Sanomien terrori.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2023 klo 10:42:56 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jarkkopatiala

• Jäsen
« Vastaus #439 : 20.07.2023 klo 13:15:44 »
Minun on ilmeisesti jälleen tunnustettava ilmeinen toisinajattelevuuteni; pidin kovin tämän tuoreimman AA Klassikon kattauksesta. 3 kpl Barksia, joista se lehden kannessa mainostettu merimatkakertomus taisi muuten olla Barksin viimeinen kokonaan oma kymmensivuinen - puhunko nyt läpiä päähäni, vai onko näin?
     Ihan oma lukunsa sitten on tietysti se lehden keskimmäinen Barks-tarina; arvatkaa vain, kuinka monta kertaa olen perustellut laiskotteluani sillä, että minulla on akuuttis-krooninen rasittuloosi! Kysymys tähänkin: Tietääkö kukaan, mitä tuo ihmeellinen sairaus on englanniksi, siis niin kuin suoraan Barksin kynän jäljiltä ilman käännöksiä?
     Se paperin mahdollinen laatuongelma on toki ikävä asia, toivon mukaan kustantajakonserni katsoisi asian perään!

J4N1

• Jäsen
« Vastaus #440 : 20.07.2023 klo 13:42:59 »
Tutustuin AA Klassikkoon vasta viime syksynä ja olen siitä asti ostanut kaikki numerot. Barksin jutut ovat olleet toki suurimmaksi osaksi tuttuja ja moneen kertaan luettuja, mutta niihinkin jotain on mahtunut mukaan, joita en muista lukeneeni, tai ei ainakaan omasta hyllystä löytyvistä Barks-kokoelmista löytynyt.

Muut tarinat ovat sitten olleet yleensä joko itselle uusia, tai sitten sellaisia, että muistaa ne joskus lapsena 80-luvulla lukeneensa ja nyt saa uudellleen notalgiafiilistellä. Esim. edellisessä numerossa Korpiporho oli sellainen, että en sitä ensin muistanut, mutta kun aloin lukea muistui mieleen, että olen sen ala-asteikäisenä lukenut ja tykkäsin silloin (ja yhä) kovasti. Paul Murryn jutuissa oli myös aikanaan  monta suursuosikkia ja niitä on ollut mukava lukea Klassikosta uudelleen.

Ne tämän vuosituhannen normi-Akut mitä olen lukenut ei ole hirveästi iskeneet. Samoin nykytaskarit on vanhempiin verratttuna aika surkeita, ainoastaan Castyn jutut iskee. Aku Ankka Klassikko on ainoa Disney-julkaisu, jota tulee uutena ostettua.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #441 : 20.07.2023 klo 23:55:25 »
akuuttis-krooninen rasittuloosi! Kysymys tähänkin: Tietääkö kukaan, mitä tuo ihmeellinen sairaus on englanniksi, siis niin kuin suoraan Barksin kynän jäljiltä ilman käännöksiä?

Varmaankin tämä juttu. Puckeritis of the pipelines.

Timo

jarkkopatiala

• Jäsen
« Vastaus #442 : 21.07.2023 klo 12:26:39 »
Kiitos! Ihan juuri tuo se on - ah miten kivaksi synonyymiksi siitä onkaan käsitteille "lorvikatari" ja "työallergia"!

Argonnessen

• Jäsen
« Vastaus #443 : 22.07.2023 klo 00:48:04 »
Toivoisin että Sanoma alkaisi tarjoamaan sellaista tilausta jossa saisi Klassikon ja digi-Akun yhdessä. En oikein välitä tästä normi-Akusta, ja Klassikko taas... se ilmestyy harvemmin, sen ehtii lukea ja siinä on hyviä tarinoita.

Nyt mulla on tällaiset tilaukset: normi-Aku jonka sain tarjoushinnalla ja siihen kuuluu digi-Aku, ja just tilasin tarjoushinnalla Klassikon, jossa taas on hyviä juttuja mutta johon ei sisälly digi.

Makuja on niin monenlaisia. Ymmärrän että innokkaat pitkän linjan harrastajat eivät kestä jatkuvia uusintoja, mutta mulla esim. ei ole jo viiteen kertaan näitä Barksin parhaita. Joten on kiva että saan niitä joitakin nyt Klassikossa.

Ja digi-Akuhan on ihan mahtava palvelu!