Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 64665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #945 : 28.03.2024 klo 13:27:02 »
kirjapaketin hankkineille voisi ehkä antaa jonkin Parkeria koskevan lisävihon tai edes -monisteen sekä kahvikutsun kirjojen julkistamistilaisuuteen

Ollaankohan mainostettu huonosti, että rahoittajat saavat Sean Phillipsin originaalista numeroidun värillisen vedoksen, jota ei voi ostaa jälkikäteen...

Se on aivan totta, ettei jokainen kampanja voi tuottaa edellistä enemmän. Jatkuva kasvu ei ole mahdollista edes kapitalismissa, vaikka se siihen perustuukin... Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Itseäni silti kiehtoo joukkorahoituksessa juuri mahdollisuus toteuttaa isoja projekteja, jotka eivät muuten olisi mahdollisia.

Charleyn sota meni nappiin ja voitti sekä Koipeliinin että Sarjainfon kriitikkoäänestyksen ylivoimaisesti. Parkerin myyminen on vaikeampaa ihan jo sarjakuvan aihepiiristä johtuen, vaikka se ei laadultaan ole yhtään Charleya heikompaa. Mutta luotan kampanjan onnistuvan tarpeeksi hyvän, sillä tämäkin teos ehdottomasti ansaitsee suomentamisensa.

"Sekä Donald Westlake että Darwyn Cooke olivat alansa mestareita, ja Parker on parasta sarjakuvaa mitä koskaan on tehty." - Ed Brubaker (Criminal, Reckless, Fatale)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #946 : 28.03.2024 klo 18:49:13 »
Parker toivottaa hauskaa pääsiäistä kvaakilaisille!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #947 : 28.03.2024 klo 20:15:51 »
Ollaankohan mainostettu huonosti, että rahoittajat saavat Sean Phillipsin originaalista numeroidun värillisen vedoksen, jota ei voi ostaa jälkikäteen...

Mainostus kyllä huomattiin! Henkilökohtaisesti vain minulla ei ole käyttöä ylimääräisille kuville; en tiedä missä pitäisin niitä. Tykkään taustoittavista artikkeleista ja listauksista.

Charleyn sota meni nappiin ja voitti sekä Koipeliinin että Sarjainfon kriitikkoäänestyksen ylivoimaisesti. Parkerin myyminen on vaikeampaa ihan jo sarjakuvan aihepiiristä johtuen, vaikka se ei laadultaan ole yhtään Charleya heikompaa. Mutta luotan kampanjan onnistuvan tarpeeksi hyvän, sillä tämäkin teos ehdottomasti ansaitsee suomentamisensa.

Charleyn sodan kampanjan suuri menestys yllätti minut. En edes itse ollut sitä tukemassa. Se kyllä on tärkeä teos.

Parker toivottaa hauskaa pääsiäistä kvaakilaisille!

Onko ihmisten murhaaminen ilon asia? ??? Minusta tällainen tervehdys ei ole hauska eikä sovi pääsiäiseen.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
« Vastaus #948 : 28.03.2024 klo 20:36:03 »

Onko ihmisten murhaaminen ilon asia? ??? Minusta tällainen tervehdys ei ole hauska eikä sovi pääsiäiseen.

Huumorintajuni taipuu ja notkuu aika lailla, mutta tässä olen Sampsan kanssa aivan samaa mieltä. Meni hyvän maun yli ja ohi  :(

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #949 : 29.03.2024 klo 11:08:27 »
Kirjakauppojen ja kirjastojen saaminen mukaan kampanjaan auttaisi huomattavasti, koska ne voivat ostaa useita kirjoja kerralla.
Tämähän on jokaisen joukkorahoittajan haave. Kirjastot ja kirjakaupat eivät vain osta joukkorahoituskampanjoista. Ensin mainittua taitaa rajoittaa jopa laki.

Kampanja-ajan pidentäminen voi auttaa tavoittamaan mattimyöhäsiä ja mm. dekkarien lukijoita, jotka tietävät Parkerin hyvin.
Vinkit kelpaa! Dekkaristit on aika hyvin tavoitettu Facebookissa, mutta jos markkinointi-ideoita löytyy muille alustoille niin eiku linkkiä vaan jakoon. Se että tukijat jakavat linkkiä ja tietoa on tärkeintä kampanjan toteutumisessa.

Omalta osaltani tiedotan tästä hankkeesta sarjisystävilleni ja itsekin harkitsen edelleen vakavasti mesenointia.
Kiitos! Muista että kirjat saa nyt alennuksella, kirjakauppahinta on korkeampi.

Itse olen vakavissa aikeissa osallistua nyt ensi kertaa tämmöiseen kampanjaan ja huhtikuun puoliväli talletettuna mieleen olen toistaiseksi vaan seurannut potin kasvamista.
Kiitos, tervetuloa joukkoon!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #950 : 29.03.2024 klo 12:21:08 »
Huumorintajuni taipuu ja notkuu aika lailla, mutta tässä olen Sampsan kanssa aivan samaa mieltä. Meni hyvän maun yli ja ohi  :(

Enpä ollut yksin makuni kanssa. Uskoisin, että monien pääsiäiseen kuuluu ilo ja hiljentyminen. Juhlan päähenkilö edustaa käytännössä meille kaikille, katsomuksesta riippumatta, ihanteellista rakkautta ja ihmisarvoisen maailman rakentajaa. Raakuus on siitä kaukana.

Tekevälle sattuu, Lurker varmaan on innokas esittelemään Parkerin taidetta. Varmasti sarjiksesta löytyisi sopivampia ruutuja korttiin - odotamme niitä! :)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #951 : 29.03.2024 klo 12:26:06 »
Enpä ollut yksin makuni kanssa. Uskoisin, että monien pääsiäiseen kuuluu ilo ja hiljentyminen. Juhlan päähenkilö edustaa käytännössä meille kaikille, katsomuksesta riippumatta, ihanteellista rakkautta ja ihmisarvoisen maailman rakentajaa. Raakuus on siitä kaukana.

Tekevälle sattuu, Lurker varmaan on innokas esittelemään Parkerin taidetta. Varmasti sarjiksesta löytyisi sopivampia ruutuja korttiin - odotamme niitä! :)

Pyydän anteeksi harkitsematonta kuvavalintaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #952 : 29.03.2024 klo 12:55:45 »
Mainostus kyllä huomattiin! Henkilökohtaisesti vain minulla ei ole käyttöä ylimääräisille kuville; en tiedä missä pitäisin niitä. Tykkään taustoittavista artikkeleista ja listauksista.

Näitä on tulossa kyllä! Pääsääntöisesti pyrimme sisällyttämään ne kirjoihin, mutta jos se ei oikeussyistä onnistu, saattaa oheisvihko tms. tulla kysymykseen.

Ekstroissa on joka tapauksessa mm. Cooken ja Brubakerin pitkä keskustelu Parkerista ensimmäisen kirjan ajoilta. Siinä käydään taustoja erittäin hyvin läpi.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #953 : 29.03.2024 klo 14:51:46 »

Makuasioista ei voi kuin kiistellä.
Pääsiäisen sanoma kiteytyy nätisti pitkäperjantain kidutussinfoniaan ja ristoinnaulitsemiseen jonka biologisen kaavan voisin vaiheittain käydä läpi mutta sitä ei varmaan kaivata.
Kuolema on todellisuutta, sitä mitä Parker ei fiktiona ole. Parkerin nimissä ei tosin ole tapettu kanssaeläjiä tai poljettu ihmisoikeuksia, ryöstetty ja raiskattu toisin kuin fiktioissa joiden pohjalta kalenteriin on tuotu pääsiäinen.
Itse seuraan ennemmin Parkeria kuin jesseä arvovalinnoissani jos fiktiosta pitää ottaa elämälle ohjenuora.

Kaikki aina silti tarkoittavat hyvää.
Se ei kuitenkaan aina tarkoita että tulokset olisivat hyviä.
Ja joku aina satuttaa pikku jalkansa ja saa pahan mielen.
Lurkeria muuten kuin foorumilta tuntematta luulen että ei tosiaan koettanut ketään loukata, ei sovi saamaani kuvaan hänestä humanistina. Todennäköisesti vain luuli että ilahduttaa ihmisiä ja edesauttaa Parkeria josta on innoissaan.

Itse kampanjasta tuli eilen juteltua tuttujen sarjisväkeen kuuluvien kanssa. Tämänkin kohdalla omistan alkukielisen ja vaikka kääntäjän tunnenkin tällä sarkakuvamäärällä on vaikeaa perustella hankintaa... Ennen Brubaker Phillips sarjakuvasivuja. Ne saavat itsellään harkitsemaan 75€ sijoitusta.
Todennäköisesti vaakakuppi heilahtaa hankkeen tukemiseksi osaltani. Harkinta on vaiheessa mutta tuo lisätäky suomilaitokseen houkuttelee.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #954 : 29.03.2024 klo 18:44:55 »
Vinkit kelpaa!
Ei liity markkinointiin, mutta Parker 1 (tai 2) hintaan 37,50 voisi kiinnostaa ja innostaa jotakuta. Käsitin että molemmissa kirjoissa on kaksi erillistä tarinaa? Joku saattaa omistaa englanniksikin vaikka alkupäätä?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #955 : 29.03.2024 klo 18:55:04 »
Ei liity markkinointiin, mutta Parker 1 (tai 2) hintaan 37,50 voisi kiinnostaa ja innostaa jotakuta. Käsitin että molemmissa kirjoissa on kaksi erillistä tarinaa? Joku saattaa omistaa englanniksikin vaikka alkupäätä?

No kuule, toteanpa täältä Pohjammaalta Reimalle, että kaikki 4 osaa löytyy jo amerikaksi hyllystä. Sitten kun ymmärsin, että kyseessä on Martini Editionien suomennokset, en miettinyt montaa minuuttia osallistunko tähän projektiin. Onhan niin maan perusteellisen kovaa tavaraa tulossa. Hyllystä löytyy kaikki 60- ja 70-lukujen Parker-pokkarit ja valtaosa Cooken tuotannosta.

Mitäpä sitä tässä tilanteessa enää turhaa kiemurtelemaan, kun koukku on nielty kohoa myöten jo 30 vuotta sitten - eikun setelit tiskiin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #956 : 29.03.2024 klo 20:28:10 »
Curtvile: tarkoitin Jeesuksen ominaisuuksia ja hänen elämäänsä, en kirkkojen ihmisiä, oppeja, käytäntöjä ja historiaa.

Lurkeria muuten kuin foorumilta tuntematta luulen että ei tosiaan koettanut ketään loukata, ei sovi saamaani kuvaan hänestä humanistina. Todennäköisesti vain luuli että ilahduttaa ihmisiä ja edesauttaa Parkeria josta on innoissaan.

Juuri näin varmasti kävi. En jatka tästä enempää.

Itse kampanjasta taas: juna on puksuttanut kivasti tänään. Katsoin aamulla, että koossa oli tasan 13 000, kun nyt näköjään on jo yli 14 100.

Tämähän on jokaisen joukkorahoittajan haave. Kirjastot ja kirjakaupat eivät vain osta joukkorahoituskampanjoista. Ensin mainittua taitaa rajoittaa jopa laki.

En tiennyt kirjastojen kiellosta!

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #957 : 30.03.2024 klo 10:47:42 »
Neljä erillistä tarinaa kahdessa kirjassa (edit: eli kaksi tarinaa per kirja), aivan kuten Martini Editioneissa. Plus novellit ja muu sälä yhteensä noin 200 sivua ekstraa.

Jenkkijulkaisut (ei Martinit) on aika pienikokoisia, jostain A6-B5 välistä. Suomi-julkaisut on A4 (noin). Cooken taide pääsee hyvin esille.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2024 klo 16:30:52 kirjoittanut Doc Lomapäivä »

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #958 : 31.03.2024 klo 19:39:46 »
Koossa: 15615 EUR ( päivitetty 31.3.2024
klo 18.24)   8]
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #959 : 01.04.2024 klo 12:29:31 »
KVAAK Kirjan seuraava hanke käynnissä:

Ohukainen ja Paksukainen Näköispainokset!!

Vaikka Parker-rahoituksemme on vielä käynnissä, päätimme startata seuraavan hankkeemme. Tällä kertaa tarkoituksena on laittaa kaikki 80-luvun alun suomeksi julkaistut Ohukainen ja Paksukainen -lehdet yksiin kansiin näköispainoksina!

Lehdet skannaa Mäntsälän sarjakuvakaupan kesäharjoittelijan pikkuveli. Näköispainokset painetaan Kiinassa, ja ne ovat paperikantiset ja liimasidotut. Lisävastikkeina tarjolla on mm. Myllyn paras -ohukaisjauhoja ja Serlan WC-paperia, joka on samaa huokoisuusluokkaa kuin Kiinalaisen painotalon käyttämä paperi.

Kampanja on todellinen pikakampanja, ja se on auki vain 1.4.2024 klo 23:59, koska uskomme naurettavan pienen tavoitteemme 150.000€ kertyvän kasaan nopeasti. 150.000€ on ikävä kyllä verottajan asettama yläraja uuden paperiveron myötä kerättävälle rahamäärälle, ja meidän on pakko lopettaa rahan vastaanottaminen tuossa vaiheessa.

Pahoittelemme jo etukäteen sitä, että kaikki halukkaat eivät tule näitä keräilyharvinaisuuksia saamaan hyllyynsä, koska niitä ei kampanjan jälkeen pysty ostamaan mistään.

Muista myös Parker -rahoituksemme: https://www.sarjakuvakauppa.fi/parker
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"