Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 65682 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #900 : 15.03.2024 klo 21:27:51 »
Aivan sama mitä oli tulossa, visani huutaa jo, että pääsen höyläämään sitä kulttuuriteon vuoksi.  ;D

Arto

• Jäsen
« Vastaus #901 : 15.03.2024 klo 21:35:35 »
Sama kuin Kujiksella. Ottakaa rahani.

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #902 : 16.03.2024 klo 17:18:14 »
Tuoltahan tuo löytyi ensimmäisen albumin viimeiseltä sivulta, tulevan kakkosalbumin härnäkkeestä.
Tämä on paha, paha, paha...  (Siis kun nämä on jo kertaalleen hyllyssä)
Jos tietäisi kaikkien neljän tulevan suomeksi, niin olisipa hienoa.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #903 : 16.03.2024 klo 17:24:07 »
Tuoltahan tuo löytyi ensimmäisen albumin viimeiseltä sivulta, tulevan kakkosalbumin härnäkkeestä.
Tämä on paha, paha, paha...  (Siis kun nämä on jo kertaalleen hyllyssä)
Jos tietäisi kaikkien neljän tulevan suomeksi, niin olisipa hienoa.

Charleyn sota taisi tulla kokonaisena… siis Millsin ja Colquhounin osalta ainakin?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #904 : 18.03.2024 klo 19:12:37 »
?!?!?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #905 : 18.03.2024 klo 21:18:36 »
 ??? ??? ???

Mitä täällä tapahtuu????

??? ??? ???

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #906 : 18.03.2024 klo 21:44:52 »
Tuo näyttää taas vahvasti Darwyn Cooken piirtämältä Parkerilta

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #907 : 19.03.2024 klo 13:31:28 »
Onks taas joku julkistus ja earlybird -tarjous Kuplii -viikonloppuna? Mesenaattihan on viimeisen vuoden aikana paskottu, niin että mielenkiintoista kuulla että millä systeemillä tätä nyt yritetään.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #908 : 19.03.2024 klo 13:54:08 »
Onks taas joku julkistus ja earlybird -tarjous Kuplii -viikonloppuna? Mesenaattihan on viimeisen vuoden aikana paskottu, niin että mielenkiintoista kuulla että millä systeemillä tätä nyt yritetään.

millä tapaa mesenaatti on "paskottu"?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #909 : 19.03.2024 klo 18:29:34 »
Reima varmaan tarkoittaa sitä, että suosion kasvamisen myötä Mesenaatissa on liikaa epämääräisiä ja huolimattomasti esiteltyjä kohteita. Mitään kynnystä ei taida olla. Kukaan ei vaikuta valvovan sitä, mitä alustalla pyydetään ja millaisia vastikkeita tarjotaan. Aina ei edes tarjota mitään vastikkeita, vaan pyydetään vain lahjoittamaan rahaa mitä moninaisimpiin toiveisiin.

Paikan isoin ongelma on, että siellä ei voi keskustella ja kysyä kohteesta, mutta tämä vika kyllä on ollut siellä aina. Rahasummat muuten lukevat tarpeettoman epäselvästi kun ei käytetä välilyöntiä tuhansien jälkeen.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #910 : 19.03.2024 klo 22:01:07 »
Reima varmaan tarkoittaa sitä, että suosion kasvamisen myötä Mesenaatissa on liikaa epämääräisiä ja huolimattomasti esiteltyjä kohteita.
En. Tarkoitan järkyttäviä provikoita jota olemattomasta palvelusta nykyään joutuu pulittamaan. Toki tämä on mielipidekysymys, mutta en näe enää järkeä. Ennestäänkin provikka oli kova, mutta nyt...
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #911 : 19.03.2024 klo 22:34:42 »
En. Tarkoitan järkyttäviä provikoita jota olemattomasta palvelusta nykyään joutuu pulittamaan. Toki tämä on mielipidekysymys, mutta en näe enää järkeä. Ennestäänkin provikka oli kova, mutta nyt...

Ohhoh, niinpäs näkyy nousseen:

”Mesenaatti ottaa provision jokaisesta onnistuneesta rahoituskampanjasta. Provision päälle lisätään maksupalvelun transaktiokulut, jotka ovat 50 senttiä per rahoitus. Tämä kokonaissumma sisältää ALV:n 24%.

Provision suuruus riippuu kampanjan kokonaistuotosta seuraavasti:

Alle 1000€ 18%

1000€ - 5000€ 15%

Yli 5000€  12%
« Viimeksi muokattu: 19.03.2024 klo 22:37:41 kirjoittanut Miqz »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #912 : 20.03.2024 klo 09:18:56 »
Ohhoh, niinpäs näkyy nousseen:

”Mesenaatti ottaa provision jokaisesta onnistuneesta rahoituskampanjasta. Provision päälle lisätään maksupalvelun transaktiokulut, jotka ovat 50 senttiä per rahoitus. Tämä kokonaissumma sisältää ALV:n 24%.

Provision suuruus riippuu kampanjan kokonaistuotosta seuraavasti:

Alle 1000€ 18%

1000€ - 5000€ 15%

Yli 5000€  12%
Selvyyden vuoksi vielä. 10€ vastikkeesta transaktiokulu on 5% ja 20€ vastikkeesta 2,5%. Viidestä kympistä enää 1% mutta käytännössä puhutaan noin 20% tai yli kuluista rahoittajalle. Mikä taas tarkoittaa sitä että mesenaattia käyttäen pitää myydä 20% enemmän tuotteita kuin ilman sitä. Kuinka monen sarjakuvan kohdalla mesenointi lisää myyntiä yli 20%? (Että siis tästä olisi ilmeistä hyötyä) Eli jos sarjakuvaa muuten myytäisiin 200kpl, Mesenaatin taikakosketuksen ansiosta sitä meneekin +240kpl? Kun ottaa huomioon että postikulutkin nousevat joka vuosi, kulut tästä ennakkopostimyynnistä alkavat olla aika kovat.

Toki aina voi jättää tekemättä jos kampanja ei toteudu, mutta silloin kun toteutuu, viidesosa rahoittajista on tukenut Mesenaattia eikä sitä tuotetta. Rahoituksen hakija on kuitenkin tehnyt ison työn markkinoinnissa ja kritiikkini kohdistu nimen omaan siihen, tuoko Mesenaatti yhtälöön muuta kuin sen kauppapaikkansa?

Periaatteessa Kvaak Kirjakin on mielestäni jo niin vakiintunut ja uskottava, että se voisi mielestäni järjestää ennakkomyynnin ilman Mesenaattia.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2024 klo 09:20:57 kirjoittanut Reima Mäkinen »

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #913 : 20.03.2024 klo 09:34:40 »
Periaatteessa Kvaak Kirjakin on mielestäni jo niin vakiintunut ja uskottava, että se voisi mielestäni järjestää ennakkomyynnin ilman Mesenaattia.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että jos joku puuhamiehistä ottaisi vetovastuun niin minä ainakin luottaisin 50-100€ panoksella tähän kuvioon.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
« Vastaus #914 : 20.03.2024 klo 15:14:00 »
Moisen myynnin järjestämisessä on toki muutakin hommaa kuin pelkkä rahankeruu - esimerkiksi vaikkapa kirjan lisäksi myytävät lisähärpäkkeet, originaalit, paidat ynnä muut ja niiden esittelyt. Mikä voisi olla sopiva apuvälinesovellusäppialusta? Kaupallisia (Meta ja muut) ei liene hyvä käyttää, koska kaikki eivät todellakaan ole Pffasessa eikä Instassa. Mesenaatti on siinä mielessä ollut käsittääkseni pätevä foorumi, ettei Kvaak-aktiivien ihan koko valveillaoloaikaansa ole tarvinnut käyttää kokonaisvaltaiseen kustannustoimintaan (seison korjattuna, jos joku ärähtää vastaan :)).