Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Entistä rohkeampi Valiant (27.09.2019 klo 23:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
14.12.2019, klo 07:02:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478670 viestiä 10406 aihetta kirjoittanut 3832 jäsentä. Uusin jäsen: JakkeJäyhä
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Olennaiset Image/Wildstorm/ym sarjat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 15 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Olennaiset Image/Wildstorm/ym sarjat  (Luettu 52313 kertaa)
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #105 : 19.04.2012, klo 20:51:15 »

Eli siinä siis on kuin onkin juoni. Loistavaa! Tätä tavallaan halusinkin tietää. Pitkiä, hyviä, monipolvisia, kehittyviä tarinoita kun haluan. Eli täytyy tosissaan tutustua joskus uudemman kerran.

Morrisonin X-men oli kanssa aiivan loistava

Se on kyllä. Hahmokirjoitus ja yllätyksellisyys sekä vanhojen asioiden esittäminen uusista näkökulmista ovat esimerkillisesti toteutettuja hänen Ryhmiksissään.
tallennettu
Korro
Ja kumppanit.
Galleriataiteilija
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #106 : 20.04.2012, klo 07:22:26 »

T-D, MIKÄ 'siinä olikin juoni?' Dragon ball-manga on varmaan ainoa menestynyt sarja Kauniiden ja rohkeiden lisäksi missä ei ole juonta. Älä dissaa.
tallennettu

Kello- viiden- tee.
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #107 : 20.04.2012, klo 18:02:46 »

En, en. Sen suomiläpyskän jälkeen vain jäi niin "tässäkö tämä nyt oli?" fiilis, ja nimen omaan kiinnitin huomiota, kuinka vähän mikään näytti liittyvän mihinkään. On todella positiivista tietää olleensa väärässä, että se juoni ikään kuin piilee siellä takaa-alalla ja kehittyy vähän kerrassaan.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #108 : 20.04.2012, klo 23:31:18 »

No minä olen lukenut tuota pidemmälle, ja ei se kyllä muuttunut mihinkään. Edelleen joka tarinassa vaan mentiin samoilla linjoilla kuin selitin. Ainoa kiinnostava tapaus oli se joku hautajaistarina josta en ole varma ymmärsinkö puoliakaan. Sekään ei ollut tarpeeksi friikki. Eli jatkuu ihan samallatavalla. Ja jos ei pitänyt ekoista tarinoista, ei kyllä pidä myöhemmistäkään.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #109 : 30.07.2012, klo 18:21:46 »

no minä olen lukenut koko Planetaryn ja olen ihan eri mieltä Riddlen kanssa.
varsinkin kohdasta :
  Mutta minusta Nextwawe hoitaa kaiken saman paljon paremmin. Ja se on vielä paljon hauskempi. Ja sekin on Warren Ellisin. Ja ennen kaikkea: Siinä on tarina. Jokaisessa lehdessä on jokin tarina. Ja vaikka mitään hirveän ihmeellistä isompaa tarinaa ei ole, niin tuntuu silti että sarja accomplish something. Toisin kuin Planetary.

älä ymmärrä väärin, minä PIDÄN Nextwavesta.
mutta siteeraten Warren Ellisia aiheesta Nextwave:
Lainaus
I took The Authority and I stripped out all the plots, logic, character and sanity.
 It’s an absolute distillation of the superhero genre.
 No plot lines, characters, emotions, nothing whatsoever. It’s people posing in the street for no good reason. It is people getting kicked, and then exploding. It is a pure comic book, and I will fight anyone who says otherwise. And afterwards, they will explode.

ehm. Joo.
Mutta kuten sanottua Nextwavekin on mainio, ihan eri tavalla vaan kuin Planetary.

Itse odotan mielenkiinnolla ketjun kehitystä Image comicsin ratkaisujen myötä.
Totta, kuten erään sarjakuvakauppiaan kanssa juttelin Image on useimmille yhä vain isoja pallotissejä ja komeita kuvia ei juonta, ei tolkkua.

Image comicshan on kuin sateenvarjo, tekijät omistavat hahmonsa, tekijät saavat rojaltinsa, tekijät voivat ottaa hahmonsa ja lähteä toiseen kustantamoon tai alkaa kustantaa kokonaan itse.

Ja kun seurasi SDCCta tänä vuonna...trendi jatkuu. Tekijät jännää kyllä pitävät siitä että saavat pitää oikeutensa ja päättää itse mitä julkaisevat.

itselle tämä lista yksin on sellainen että jokaista nimikettä on valmis ainakin kokeilemaan.

Lisänä haluan mainita että Fatale tekijöinään Ed Brubaker ja Sean Phillips on aivan ehdotonta noiria, kauhua ja draamaa sekoittava paketti johon kannattaa ainakin tutustua.
Sen verran varoitan että moni voi jäädä koukkuun.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #110 : 30.07.2012, klo 19:40:52 »

Mutta kuten sanottua Nextwavekin on mainio, ihan eri tavalla vaan kuin Planetary.

Ja silti Nextwave hoitaa kaiken paremmin kuin Planetary.
Ja muuten, et vieläkään kertonut että MIKSI/MITEN Planetary on mainio.
Mutta näemmä en saa siihen vastausta, ja olen jo ajat sitten luovuttanut joten ihan miten vaan. Jos se on niin vaikeaa, niin ei sitten. En voi pakottaa. Eikä asia ole minulle oikeastaan kovin tärkeä.

Kun sinä muuten tunnut tekevän sitä loputonta (ja varmasti turhauttavaa) tutkimusta minun ja muiden ihmisten mausta, niin sitten sinä tiedät vastauksen tähän:
Onko olemassa mitään lyhyttä Image/Wildstrom/ym. sarjaa, jota en ole lukenut, mikä minua voisi kiinnostaa? Olen kyllästynyt vähäksi aikaa Brubakeriin, joten jätän tuon väliin.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #111 : 30.07.2012, klo 20:04:28 »

Ja muuten, et vieläkään kertonut että MIKSI/MITEN Planetary on mainio.

koska se ottaa paitsi supersankaritarinoiden myös muun populaarikulttuurin hahmot ja ikonit Kaijumonstereista heroic bloodshedin ja viktoriaanisten hahmojen steampunkin ja brittiläisen tv- ja new waven scifin kautta ja nivoo niistä yhden suuren Philip Jose Farmer-henkisen kudelman olematta kopio siitä.

Jokainen osa toimii omillaan mutta myös osana kokonaisuutta ja tarina toimii mainiosti vaikkei tuntisi kaikkia hahmoja(testattu tutulla) mutta aukeaa vielä upeammin jos tuntee edes osan tai kaikki taustalla olevat teemat, hahmot ja ideat.

Silti täysin kopioimatta League of extraordinary gentelemeniä tekee saman, lisää jo olemassaolevaan kaanoniin koska kerronta on edennyt postmodernista kuvainraastannasta ja dekonstruktiosta edemmäs. Nyt kootaan ei vain pureta osiin.

Plus tarina ja taide ovat ihan omissa sfääreissään erinomaisuutta.
Toki vain henk.koht kantani

Ja ei, sinun makusi ei ole kiinnostukseni aihe paitsi jos yrität tunkea sitä kitaani ainoana oikeana vaihtoehtona.

mutta kun kysyit.... tiedän mitä ei todennäköisesti kannata suositella sinulle .
joskin uskoisin että Hell yeah! ja Danger club voivat olla makuusi mutteivat ole lyhyitä
Mark Andrew Smithin Gladstone's school for world conquerors
kukaties myös
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #112 : 30.07.2012, klo 21:10:11 »

Vau! Eikä kestänyt kuin näköjään 3 kuukautta. Mikä siinä oli niin vaikeaa?

Ja ei, sinun makusi ei ole kiinnostukseni aihe paitsi jos yrität tunkea sitä kitaani ainoana oikeana vaihtoehtona.

mutta kun kysyit.... tiedän mitä ei todennäköisesti kannata suositella sinulle .
joskin uskoisin että Hell yeah! ja Danger club voivat olla makuusi mutteivat ole lyhyitä
Mark Andrew Smithin Gladstone's school for world conquerors
kukaties myös

Siksi sanoinkin minun ja muiden ihmisten mausta

Danger Clubin olen lukenut ja yllättävää kyllä se on ihan ok.
Hell Yeahin jätin kesken koska jokin siinä oli josta en pitänyt.
Gladstone's School for World Conquerorsia taisin kommentoida jossain yhteydessä...(Viikon sarjakuvat?)...Ja pidin tuosta.

Köh. Joo.

Gladstones School for World Conquerors #1
-Tässä oli ihan hyvä paketti. Jälleen toimivaa tavaraa Imagelta. Näytettä.

Tilanne on siis 1 miinus 0 ellen anna Hell Yeah:ille uutta tilaisuutta.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, klo 21:11:58 kirjoittanut Michael Riddle » tallennettu

Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #113 : 30.07.2012, klo 21:28:17 »

Vau! Eikä kestänyt kuin näköjään 3 kuukautta. Mikä siinä oli niin vaikeaa?

ei mikään, varsinkin kun siihen oli vastattu ihan samoin jo toistuvasti kolme kuukautta sitten.

Imagelta tulee paljonkin hyvää materiaalia mutta olen etäisesti muistavinani ettei mm. sotasarjakuva ole asia josta välität/ymmärrät.
Peter Panzerfaust mennee silloin ohi jotta viheltää?

Toki vain oletukseni, tosin en muistanut tuota viestiäsi GSfWQsta ollenkaan joten siihen nähden arvioni osui suht lähelle.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #114 : 30.07.2012, klo 21:58:48 »

ei mikään, varsinkin kun siihen oli vastattu ihan samoin jo toistuvasti kolme kuukautta sitten.

Jos viittaat Jussi Tynin viestiin, niin ei. Mutta annetaan nyt olla. Sain haluamani vastauksen. En yhdy yhteen kohtaan lainkaan koska niin ei ole. Ellei pidä senlaisesta. Mutta antaa nyt olla.

Imagelta tulee paljonkin hyvää materiaalia mutta olen etäisesti muistavinani ettei mm. sotasarjakuva ole asia josta välität/ymmärrät.
Peter Panzerfaust mennee silloin ohi jotta viheltää?

Ei ehdi edes viheltää. Sotasarjakuvat ovat ainoa mitä en pysty lukemaan. Paitsi esim. Pride of Bagdad ja Gone with a blastwave....
En ymmärrä niitä tarinamuotona. Koska niissä ei ole tarinaa jonka minä ymmärrän, tai johon voin samaistua tms. toisin kuin vaikka Pride of Bagdadissa jossa sota ei ole itse tarina, vaan tarinan ympäristö.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #115 : 07.01.2014, klo 23:15:33 »

Image alkaa olla merkittävä sarjakuvakustantaja Jenkeissä. Walking Dead on toki ykköstankki, LEVEÄLLÄ rintamalla, mutta muutkin kokoomat (Saga) myyvät hyvin.

http://icv2.com/articles/news/27566.html
Image Comics had an unbelievable nine titles in the chart of the "Top 20 Adult Graphic Novels" sold in the bookstore channel in December, provided exclusively to ICv2.com by Nielsen BookScan.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #116 : 08.01.2014, klo 23:38:11 »

Image alkaa olla merkittävä sarjakuvakustantaja Jenkeissä. Walking Dead on toki ykköstankki, LEVEÄLLÄ rintamalla, mutta muutkin kokoomat (Saga) myyvät hyvin.

http://icv2.com/articles/news/27566.html
Image Comics had an unbelievable nine titles in the chart of the "Top 20 Adult Graphic Novels" sold in the bookstore channel in December, provided exclusively to ICv2.com by Nielsen BookScan.

Helposti lähestyttävä näyttäisi olevan se juttu.
Minusta on aika hämmentävää, miten jokin aika sitten vielä suomalaiset osasivat nimetä vain harvan sarjakuvan. Nyt sieltä löytyy jo muutama independentkin Walking Deadinkin lisäksi. Olisiko mahdollista, että ns. graphic novel kulttuuri on viimein rantautumassa pikku hiljaa Suomeenkin?
tallennettu

Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #117 : 08.01.2014, klo 23:47:32 »

paitsi että on ollut merkittävä sarjakuvakustantaja jo vuosia. Eikä vain kokoomilla vaan ihan niillä lehdillä, sekä paperisilla että tietokoneeseen/mobiiliin/tablettiin ladattavilla versioilla.

Eikä vain myynnissä.Ilman sarvia ja hampaita siellä taiteellisemmallakin ja ennen muuta sisällöllisellä saralla.

Yksin Imagen viime vuoden julkaisusarjalla Sex Criminalsista Sagaan Walking Deadiin Fataleen, Pretty deadlyyn jne jne haastaa muutkin kuin tradionaaliset jenkkikustantajat.
Niin eurooppalaiset kuin japaninkin tarjonnan.

Mutta keskitytään asiaan nyt kuin se olisi jotenkin uusi ja vain tradeihin liittyvä(kyllä, tradetrendi on rantautunut ajat sitten tähänkin maahan. Jos minä sen tiedän niin sitten sen tietää suurin piirtein se Pihtiputaan mummokin)

« Viimeksi muokattu: 09.01.2014, klo 13:51:16 kirjoittanut Curtvile » tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #118 : 09.01.2014, klo 08:35:53 »

Helposti lähestyttävä näyttäisi olevan se juttu.

Niin, miten sen nyt ottaa... Helposti lähestyttävästä en tiedä, mutta jos Imagesta yhä puhutaan niin ovat kyllä selvästi löytäneet sen markkinarakonsa, jossa kasvaa. Luova putiikki ja luojilla on oikeudet hahmoihinsa. Kuoppia on toki matkalla ollut, kertoo Wikipedia.
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #119 : 09.01.2014, klo 14:11:33 »

Wikipedia on hyvä lähtökohta mistä alkaa etsiä varsinaista informaatiota. Jos saamme sukupolven jonka tietämys pohjaa vain wikipediaan maanpäällisen absoluuttisen helvetin portit lennähtävät nopeammin ja pysyvämmin auki kuin kukaan uskookaan.

Imagen etu on siinä että on juurikin tekijälähtöinen. haluat tehdä rikossarjakuvaa? Ok. Scifiä? joo Kauhua? Tietty Supersankareita? Kyllä Ihmissuhteita? käy
kaikiika yllämainittuja yhtäaikaa? selvä

Useimmat toisaalla menestystä nauttivat sarjat kuten esim. Ex machina aloittivat Imagen puolella ja tämä "nuorten kirjoitustaidottomien ja anatomiaansa tuntemattomien pallotissisankarittaria piirtävien" lafka on tehnyt enemmän paitsi tekijänoikeuksien hyväksi kuin sarjakuvakentän monipuolistamiseksi kuin vaikkapa Fantagraphics.

Monethan povasivat että koko Image kaatuu vuodessa parissa silloin 90-luvulla, nyt kaksikymmentä vuotta myöhemmin on vakiinnuttanut asemansa USAn neljänneksi suurimpana sarjakuvakustantamona.

Walking Dead on johtotähtenä mutta ei ainut.
Markkinaraon sijasta näiden kantava idea on se että tekijät omistavat työnsä ja sarjoilla on mahdollisuus kehittyä siis mihin tahansa suuntaan johon tekijät, ei toimituskunta tai firman lakimiehet katsovat parhaaksi, haluavat.

Voimavara on monipuolisuus, moniäänisyys.

Äkkiseltään mieleen tulee jo aiemmin mainittujen lisäksi Revival, Lazarus , Hoax hunters, Satellite Sam, Rat Queens ja sellainenkin helmi kuin Three.

Three on siis anti-300, kertoo raakoja spartalaisia pakenevien heloottien tarinan mahdollisimman historiallisesti tarkasti.
Siis juuri sitä settiä jota tyhjäpäinen supersanteribimbokustantamo pukkaa ulos.

Nuokin tulevat kevään kesän mittaan tradeina jotta niistä voi ällistyä uutuuksina.

Rat queensin naiset kyllä lumoavat:

Fantasiaa asenteella.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 15 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: