Kirjoittaja Aihe: Shokki ja Warren-kauhu (Creepy, Eerie, Vampirella) sekä Creeps/Shudder, Carmilla  (Luettu 134555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M. K. Saarelainen

• Jäsen
  • Kahvia? Missä!
Egmontilta tulee lokakuussa Vampirella-kirja. "Kauhulehtien kuningattaren alkuperäiset seikkailut yksissä kansissa." 370 sivua.

ERINOMAISTA! Menee heti hankintalistalle!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Kertokaapa tietäjät sisältyvätkö Suomessa vuosina 1974-75 ilmestyneet viisi lehteä tuohon kokoelmaan? Noissahan oli 48 sivua eli niistä täyttyisi jo liki 250 sivua. Vai ovatko nämä jotain myöhempää tuotosta?

Käsittääkseni ne ovat juuri niitä "alkuperäisiä seikkailuja", eli sisältyvät.

Dennis

• Jäsen
Kertokaapa tietäjät sisältyvätkö Suomessa vuosina 1974-75 ilmestyneet viisi lehteä tuohon kokoelmaan? Noissahan oli 48 sivua eli niistä täyttyisi jo liki 250 sivua. Vai ovatko nämä jotain myöhempää tuotosta?

Hyvä kyssä, itse luulen että tämä Egmontin kirja perustuu  Dynamiten ekaan kirjaa (?)

Erinomainen uutinen ja menee hankintaa! Hienoa Egmont!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Hyvä kyssä, itse luulen että tämä Egmontin kirja perustuu  Dynamiten ekaan kirjaa (?)

Erinomainen uutinen ja menee hankintaa! Hienoa Egmont!

Eli tähän: http://www.dynamite.com/htmlfiles/viewProduct.html?PRO=C1606901753

Näytteet ovat tuossa mustavalkoisia, mutta eikös suomalainen Vampirella ollut värijulkaisu?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Oli, oli, ja oikein komeasti painettu värijulkaisu olikin, mutta joukossa oli myös joitakin mustavalkoisia juttuja.

Suomalaisissa Vampirelloissa ei suinkaan julkaistu Warrenin lehden alkupäätä. Eikä tarinoita muutenkaan esitetty järjestyksessä, vaan niitä poimittiin yhdestä sun toisesta numerosta. Esimerkiksi suomalainen numero 4 (1975) koostuu alkuperäislehden numeroista 17, 20, 22 ja 29.

Suomessa on nähty sekalaisia tarinoita suunnilleen numerosta 13 eteenpäin. Uskon, että tässä uudessa kokoelmassa on kaikki ennen julkaisemattomia suomeksi.

Vampirellan juonissa ei ole aina järkeä, mutta taide on mahdottoman hienoa!

Dennis

• Jäsen
Oli värijulkaisu!

Tuli viisi lehteä kaikkiaan ja saman verran tuli Ruotsissa muistaakseni.

Muoks! Todellakin kuten Sampsa tuossa kirjoitti niin taide on loistavaa.

Jenkeissä on tullut noita kokoomakirjoja 11 kappaletta ja 12. on tulossa syksyllä.

« Viimeksi muokattu: 20.08.2015 klo 16:27:16 kirjoittanut Dennis »
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Oli värijulkaisu!

Muoks! Todellakin kuten Sampsa tuossa kirjoitti niin taide on loistavaa.

Jenkeissä on tullut noita kokoomakirjoja 11 kappaletta ja 12. on tulossa syksyllä.

Onko noi jenkkien kokoomat mustavalkoisia? Jos ovat niin taitaa tämä suomi-julkaisukin olla.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Varmaan tuo on sama kuin Dynamiten kokoelma niin kuin Dennis sanoi. Eli mustavalkoinen. Amerikkalaista ekaa kokoelmaa voi kurkistella Amazonilla täällä. En tiedä näitä seikkailuja, mutta ymmärtäkseni yleisesti ottaen tätä ihan alkua ei pidetä vielä Vampin huippukautena.

Alkuperäinen lehti oli mustavalkoinen ja siinä oli joissakin numeroissa pieni väriosio. Vampirellan seikkailuja väritettiin Euroopassa, ymmärtääkseni  joko Saksassa tai Espanjassa. Täällä on siitä jotakin.

Jep, ihan samat numerot tuli Ruotsissa ja eräissä muissa Semicin maissa.

EDIT. Dynamiten kokoelmissa on näemmä nuo alkuperäiset 70-luvun väriliitteet värillisinä. Se lukee antamani linkin ihan lopussa vuoden 2010 kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015 klo 17:00:51 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vampirella-lehtien kansikuvat kuuluvat pin-upien historiaan. Lehtiä ilmestyi aikoinaaan runsaat sata.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Jos nyt et valittaisi jokaisesta uudesta sarjakuvajulkaisusta. Please?

Minä mitään valittanut enkä ole valittanut muutenkaan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

EetuT

• Jäsen
Egmontin kuvastossa on sama kansikuva, kuin Sampsan linkkaamassa ensimmäisessä Amerikkalaisessa kokoelmassa. Tekstinä lukee ei lopullinen tuotekuva.

Toisaalta taasen Egmontin/Semicin arkistovarastosta puuttui Vampirellat, vaikka ne johonkin listaukseen oli raapusteltu.
E.T

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Jaaha, joku kääräissyt arvolehdet mukaansa jossain välissä. :(

Minulle on Semicin Vampirellojen muutama alkuperäisnumero epäselvä. Lehtien sisältö saattoi olla listattu Muuta.netiin, mutta sivusto ei toimi ainakaan tällä hetkellä.

Mitä nyt katson, niin kaikissa suomenkielisissä lehdissä on José Gonzálesin piirtämä seikkailu. Indeksien mukaan hän tuli alkuperäiseen lehteen piirtäjäksi vasta numerossa 12. Suomalaisten numeroiden ihan ensimmäinen seikkailu oli napattu Annualista vuodelta 72. Seikkailu on luettavissa José Gonzálezin originaaleina täällä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Minulle on Semicin Vampirellojen muutama alkuperäisnumero epäselvä. Lehtien sisältö saattoi olla listattu Muuta.netiin, mutta sivusto ei toimi ainakaan tällä hetkellä.

Googlen välimuistissa muuta.netistä ei ole kuin Vampirella 1/1974 listattuna ja se oli Vampirella #30stä. Edes comics.orgissa ei ole muille Vampin numeroille ilmoitettu alkuperäisnumeroa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Joo, X-men, #30 tarkoittaa tuossa kannen alkuperäisnumeroa. Minäkin katsoin eilen comics.orgissa turhaan ruotsalaisia lehtiä että onko niitä indeksoitu.

Mutta sain vinkin, että älkää turhaan miettikö suomalaisten numeroiden aineistoa, koska lehdet on jo indeksoitu hienosti tänne. Alkuperäisnumerot ovat 8:n ja 37:n välillä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Kuinkas paljon muuten Frazettalta tuli upeiden kansien lisäksi kuvankaltaista shokkimaista sarjakuvaa? Onko kaikki suomennettu? Olisiko niistä ja kootuista kansista ihan Shokki kokoelmaksi tyyliin Bernie Wrightson ja Richard Corben? Vai meniskö liikaa kansitaiteeksi?