Jos kerran pikakelasit kaiken yli niin miksi edes vaivautua kirjoittamaan mitään?
Miksi vuokraat elokuvan, jos et edes katso sitä?
Heh, anteeksi nyt kauheasti, mutta en millään kuvitellut että joku voisi pahastua siitä, että minä katsoin tämän kelauksella... Kolme euroa antoi minulle euron edestä nyrpeää hupia ja loput kaksi euroa tuli tästä ketjusta.
Jos elokuvan nimi on Iron Man 2, niin kyllä sen voi vuokrata hetken mielijohteesta odottaen toimintaa tyylillä "rokki raikaa ja pelti ruttaantuu" ja siksi on mielestäni hyvä varoittaa että nyt ei olla ykkösen tasolla alkuunkaan. Varmaan voisin tarkistaa, olenko ensimmäisestä osasta jotain sanonut, mutta muistikuva siitä on varsin positiivinen.
Elokuvan ensimmäinen odotusten mukainen kohtaus tulee puolen tunnin katsomisen jälkeen (tai minun tapauksessani ehkä jossain viiden minuutin kohdalla). Alku lähtee käyntiin kohtauksella, jossa Tony Stark keekoilee lavalla ja takana tanssitytöt pyörittävät money-makeriansa ja tähtilippu liehuu: hetkinen, katsoinko minä eilen sittenkin Rocky 2:n?
Tässä kohden painoin kelausta, että päästään siihen tankkien runttaukseen: nyt tulee sitten höpinää, höpinää, höpinää, lisää höpi... ai Monaco, kiva sillä siellä minä olenkin käynyt, fiilistellään maisemia... jaa no nyt tuli vähän toimintaa ja... ei se menikin jo ohitse, mutta eihän minulla ole enää kelausnappi pohjassa!
Tällainen tunne minulta jäi kaikista elokuvan toimintakohtauksista. Kun Rautamies on viimein niiden ympärillä, ei suinkaan mätetä kunnolla lättyyn, vaan... viuh... mitä h****TTIÄ!
Sitten välissä nähtiinkin höpinää, höpinää, höpi... hyvis ja pahis kolvaavat piirilevyjä kilpaa... höpinää, höpinää, ja nyt ollaan taas lavalla ja siellä on robotteja, nyt kai päästään asiaan. Viuh vauh, nyt pusutellaan ja lopussa halaillaan, no kivat sulle Tony.