Kirjoittaja Aihe: Pahkasika  (Luettu 130951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Pahkasika
« Vastaus #210 : 07.09.2026 klo 21:55:43 »
Kyllä arvonlisävero varmaan on käsitteenä tunnettu yhtä kauan, kuin Suomessa on haaveiltu EU-jäsenyydestä...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #211 : 07.09.2026 klo 22:23:21 »
Hesarin aikakone löysi vuodelta 1981 tämmösen. Oli arvonlisästä puhuttu Ruotsin verotusasioista kirjoitetussa jutussa jo 1972.

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #212 : 07.09.2026 klo 23:01:31 »
En ole Pahkasika lehden kohdeyleisösegmenttiä, sitä kovinta ydintä ( vaikka hämmentävästi joitain tekijöitä puolivillaisesti tunnenkin) joten tämä kannattaa huomioida omissa kommenteissa.

Se mitä olen uusintapainoksia selannut ja luotettavista asiaan perehtyneistä lähteistä kuullut sekä itse muistelen niin Pahkasika lehteä on ajanmukaistettu.
Ei liity maalämpöön tai arvonlisäveroon enemmän siihen että yhteiskunta on muuttunut ja aivan kaikki " huumori" ei ole vanhentunut viinin tavoin.
Vrt Benny Hill sekä nämä nunnuka nunnuka saamelaisvitsit.
Tai kuten Disneyn ratkaisu monien wanhoissa jutuissa olevien asioiden kanssa.

Kahta mieltä aiheesta, toisaalta ymmärrän miksi ajanmukaistus tehdään toisaalta sen muuttaminen retusoi historiaa kivemmaksi ja valheellisen puhtoiseksi. Tavallaan kehityksen nimissä poistaa varsinaisen kehityksen ja kasvun.
Eikä poista itse ongelmaa.

Vaikken kummankaan fani ollut niin Pahkasian tai Myrkyn tapaisilla lehdillä olisi tilausta.