Kirjoittaja Aihe: Minkälaisia hahmoja pitäisi olla sarjakuvissa enemmän?  (Luettu 18711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kati K.

• Vieras
Vs: Minkälaisia hahmoja pitäisi olla sarjakuvissa enemmän?
« Vastaus #45 : 16.05.2009 klo 11:27:45 »
Muistaakseni sinun sarjakuvissa on ollut sellaisia berlusconi-tyylisiä ressukoita tähän asti. Odotan mielenkiinnolla.

Berlusconi-tyylisia...hahhaaa. Eiko mulla muka ole ikina ollut vahvaa, taydellista miesta missaan? No voi...mistahan mahtaa johtua?
 Tykkaan heikkouksista, puutteista, ne herattavat mielenkiinnon ja mielikuvituksen.
 Mutta taytyisi tietenkin osata tehda myos jotain vaativampaa: aitiaan vihaavia miehia.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #46 : 16.05.2009 klo 11:48:15 »
Juutalaisten uskonto on mukavin jota tiedän koska se ei käske levittää sitä mihinkään. Kaikki juutalaiset pitäisi muka hävittää näiden mukaan. Irakin sairas väkivalta on oikeutettu kuulemma koska  yhden ainoan jumalan profeetan jälkeläiset saa tappaa vapaasti niitä jotka on mennyt naimisiin Muhammedin väärästä serkusta polveutuvan kanssa. Kaikille saudiarabialaisille  on oikein tappaa iranilainen, kaikille kurdeille on oikein tappaa turkkilainen. Kaikille talebaneille on oikein tappaa esim. minut, vaimoni ja lapseni. Tosi kivoja  kavereita. Allah akbar, Keijo, salaam aleikum. Se osasto on nyt niin militanttia että ehkä olisi parempi että sieltäpäin tulisi joku, edes kuinka  pieni osoitus tahansa, siitä että ne on kiinnostunut rauhasta.
Kun kaikissa aatteissa on helvetisti versiointia, en tykkää tuosta asenteesta että tiedetään wikipediavilkaisun jälkeen kaikki kaikesta: "sää  oot kommunisti, sää haluut mun rahat, turpiin sulle". Olen tavannut satoja muslimeja joista yksikään ei yrittänyt käännyttää minua.

Muslimien sotaisuus ei liity uskonlevitykseen (vaikka uskonto on kätevä yhdistävä tekijä jota kannattaa käyttää) vaan he haluavat antaa kampoihin niille jotka varastavat heidän luonnovaransa ja käyttäytyvät muutenkin vittumaisesti.

Haluan lukea sarjakuvaa jossa roistot näytetään roistoina (G29-maitten rahantekijät) ja kolmannen maailman väki tavallisina ihmisinä jotka pakotetaan lyömään takaisin.

Ikävä kyllä muslimit ei piirrä sarjakuvia. Mutta katsotaan ...

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #47 : 16.05.2009 klo 13:49:48 »

Muslimien sotaisuus ei liity uskonlevitykseen (vaikka uskonto on kätevä yhdistävä tekijä jota kannattaa käyttää) vaan he haluavat antaa kampoihin niille jotka varastavat heidän luonnovaransa ja käyttäytyvät muutenkin vittumaisesti.

Ja paskan marjat. Tapasin Sarajevossa maailman mukavimpia muslimeita jotka oli sekä länsi että itä pettänyt. Sen jälkeen kun USA jätti nämä maailman pasifistisimmat islaminuskoiset oman onnensa nojaan maa täyttyi hulluista jihadisteista joiden kesälomareissun rahoitti Saudi-Arabia. Käsittämättömällä tavalla ainoat jotka jaksoi olla niiden puolella oli Bosnian juutalaiset. Oikeat muslimit ja kristityt vihasi käsittämättömällä raivolla tätä porukkaa joka ei ollut tehnyt pahaa ikinä kenellekään.
Tällä haluan vain sanoa että minun inho 2000-luvun islamia kohtaan on monimutkaisempaa kuin väität. Yleensähän me ollaan todellisuudessa samaa mieltä asioista mutta näistä riiteleminen on parempaa ajankulua kuin jääkiekon tai tanssii huorien kanssa - ohjelman katselu.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Mikko Akkola

• Jäsen
« Vastaus #48 : 16.05.2009 klo 15:30:52 »
Toivoisin humoristisia kyynikoita, jotka halveksuvat ihmisiä ja tietävät kaiken paremmin kuin kukaan muu. He ovat myös verbaalisesti hvyin lahjakasta porukkaa.

Mutta tosielämästä poiketen he voisivat sarjakuvissa hoitaa asiansa tyylillä...  ::)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #49 : 16.05.2009 klo 17:21:32 »
Miten olisi islamilaiseen kirkkoon kuuluva tyyppi, joka ei ole erityisen uskonnollinen eikä tuo joka käänteessä esiin sitä että on aivan valtavan muslimi?

Minulla on semmoinen kutina, että semmoinen saattaa jo ollakin. Ainakin Ghost riderissa oli hetki sitten monen eri uskonnon edustajia, jotka (ainakin tämän käsityksen hommasta sai...) ymmärsivät, että heidän näkemyksensä olivat erilaisia. Tämä on mielestäni jo aika lähellä, koska yleensä olen noista ainakin saanut käsityksen, että eri uskontojen edustajia ei ainakaan sarjakuvissa kannata laittaa samaan huoneeseen, koska syntyy välittömästi tappelu siitä, että onko Jahve se oikea jumala, vai joku paikallinen kuoleman ja monikätisyyden jumala.

Kyseisessä tarinassa kuitenkin nuo eri uskontojen edustajat olivat samassa huoneessa, ja sai käsityksen, että mitään tappelua ei koskaan ole tullut, vaan nämä olivat peräti miljoonia vuosia pitäneet toisiinsa yhteyttä.
Tosin siitä, että kuka kukin näkökulmasta on se "oikea" jumala, sai tavallaan semmoisen käsityksen, että kaikki olivat sekä väärässä että oikeassa. Elikkä kyseinen jumala oli se yksi ja sama, mutta silti ei mikään noista.
Kaikki vain olettivat tuon olevan juuri se oma jumala.

Taisin mennä kauas tuosta alkuperäisestä pointista, mutta toivottavasti joku ainakin ymmärsi mitä hain takaa...

Scifi- ja fantasiasarjakuvien päähenkilöitä vaivaa pakollinen nuoruus. Osittain tämä johtunee tästä "chosen one"-taudista, suuren tarinan päähenkilön on oltava ennustettu vapahtaja. Sama tv:n puolella, Doctor Who ei ilmeisesti enää saa näyttää vähimmässäkään määrin ikääntyneeltä. Haluan nähdä scifitarinoiden pääosissa tiedemiehiä ja -naisia, aikuisia!

Ei aikuisia, vaan vanhuksia! Kunnolla iäkkäitä sankareita!
Bubba-hotep-elokuva (joka perustui kirjaan...) tarjosi ainakin vanhuuden päiviä viettävän Kennedyn ja Elviksen pelastamassa vanhainkotia Egyptiläiseltä kammotukselta, joka imi vanhainkodin asukkaat kuiviin persuksen kautta.

Onneksi tarinassa kävi kuitenkin lopussa hyvin, eli vanhainkoti pelastui. Jos ei ole elokuvaa omassa dvd-soittimessa näkynyt, niin suosittelen kyllä muutenkin kyseistä kulttipätkää. Ehkä siitä saa jonkinlaista inspistä sitten kirjoittaa itse tarina, jossa ovat vanhemmat herrasmiehet tai naiset suurempina sankareina.  :)

Toivoisin humoristisia kyynikoita, jotka halveksuvat ihmisiä ja tietävät kaiken paremmin kuin kukaan muu. He ovat myös verbaalisesti hyvin lahjakasta porukkaa.

Mutta tosielämästä poiketen he voisivat sarjakuvissa hoitaa asiansa tyylillä...  ::)

Kyllähän kyynisiä misantrooppisia verbaalikkoja (syrjittyjä) lapsineroja ainakin löytyy. Taitaa tosin olla enemmän jenkkiläisten juttu, ja tosiaan, enemmän teini-ikäisiä tuntuvat nämä "Vihaan kaikkia" persoonat olevan, ja yleensä niistä paljastuu aina jonkinsortin herkkä puoli. Ja onhan noita mangoissakin vilahtanut. Paljon.
Mutta aina, itse en ainakaan ole kohdannut poikkeuksia, ovat olleet teini-ikäisiä. Ja lähes aina gootteja tai misantroopikkoja. On muitakin jotka vihaavat kaikkea ja kaikkia! Miten olisi kerrankin aikuinen mies, joka käyttäytyy kuvauksen mukaisesti? Tosielämässä niitä kohtaa välillä, joskus jopa täällä Kvaakissakin, mutta ei ole tullut sarjakuvissa vastaan.

Hahmotyyppejä, jotka itse haluaisin kohdata:

Pimeän puolelle kääntynyt entinen kaveri, jossa ei ole enää mitään hyvää (aina niissä on olevinaan jotakin...)
"Criminal master-mind" joka ei ole teini, tai sillä ei ole herkkiä puolia, naisia heikkoutena tai ylipäätään henkisiä heikkouksia.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #50 : 16.05.2009 klo 20:41:49 »
Sinällään olisi kiva nähdä, että tunkisi miehen naisen maailmaan ja päinvastoin, mutta toisaaltaan mitä itse on lukenut, aika paljon sukupuolineutraaleja hahmojakin löytyy, joka tavallaan ajaa asiansa, ja äärimmäiset kliseet varmasti raivostuttaisivat kuin naurattaisivat.

Myös sellaisia naishahmoja olisi siisti nähdä, jotka muka ovat niin lesboja, niin lesboja, mutta loppupelissä eivät osoitaudukaan lesboiksi.

Tino

• Jäsen
  • Kouvolan Mustat Pelihousut
« Vastaus #51 : 19.05.2009 klo 10:40:38 »
Myös sellaisia naishahmoja olisi siisti nähdä, jotka muka ovat niin lesboja, niin lesboja, mutta loppupelissä eivät osoitaudukaan lesboiksi.

Taisin nähdä tästä jonkun elokuvan, olikos se Jeremyn Ron joka näytti että kyllä se miehen lempi sitten kuitenkin on sitä parasta...

Joskus olisi kiva nähdä pääosissa reipas, urheilullinen ja suosittu hemmo jonka mielestä muut ihmiset on ihan kivoja. Sillä voisi myös olla nörttikaveri jota se ei yhtään halveksi.
Tino - 0.124 pluton vuotta

Mikko Akkola

• Jäsen
« Vastaus #52 : 19.05.2009 klo 21:44:02 »
Taisin nähdä tästä jonkun elokuvan, olikos se Jeremyn Ron joka näytti että kyllä se miehen lempi sitten kuitenkin on sitä parasta...

Joskus olisi kiva nähdä pääosissa reipas, urheilullinen ja suosittu hemmo jonka mielestä muut ihmiset on ihan kivoja. Sillä voisi myös olla nörttikaveri jota se ei yhtään halveksi.
Näitähän on ihan oikeassakin elämässä yllättävän paljon, vaikka eivät itse itsestään niin paljon meteliä pitäisikään. Kaipa sen aiheuttaa se hyvä minätietoisuus ja sosiaalisen vuorovaikutuksen taito. Ja todellinen myönteinen asenne muita ihmisiä kohtaan.

Tällaiset ihmiset, joille kusi ei ole kilahtanut hattuun, kärsivät usein toisten kateudesta, vaikka eivät sitä itse ole aiheuttaneetkaan.

Ja vielä lopuksi tarkennus: "yllättävän paljon" ei tässä tapauksessa mitään huikeita prosentteja koko (vaikkapa Suomen kansan) väestöstä tarkoita.  ::)