Miten olisi islamilaiseen kirkkoon kuuluva tyyppi, joka ei ole erityisen uskonnollinen eikä tuo joka käänteessä esiin sitä että on aivan valtavan muslimi?
Minulla on semmoinen kutina, että semmoinen saattaa jo ollakin. Ainakin Ghost riderissa oli hetki sitten monen eri uskonnon edustajia, jotka (ainakin tämän käsityksen hommasta sai...) ymmärsivät, että heidän näkemyksensä olivat erilaisia. Tämä on mielestäni jo aika lähellä, koska yleensä olen noista ainakin saanut käsityksen, että eri uskontojen edustajia ei ainakaan sarjakuvissa kannata laittaa samaan huoneeseen, koska syntyy välittömästi tappelu siitä, että onko Jahve se oikea jumala, vai joku paikallinen kuoleman ja monikätisyyden jumala.
Kyseisessä tarinassa kuitenkin nuo eri uskontojen edustajat olivat samassa huoneessa, ja sai käsityksen, että mitään tappelua ei koskaan ole tullut, vaan nämä olivat peräti miljoonia vuosia pitäneet toisiinsa yhteyttä.
Tosin siitä, että kuka kukin näkökulmasta on se "oikea" jumala, sai tavallaan semmoisen käsityksen, että kaikki olivat sekä väärässä että oikeassa. Elikkä kyseinen jumala oli se yksi ja sama, mutta silti ei mikään noista.
Kaikki vain olettivat tuon olevan juuri se oma jumala.
Taisin mennä kauas tuosta alkuperäisestä pointista, mutta toivottavasti joku ainakin ymmärsi mitä hain takaa...
Scifi- ja fantasiasarjakuvien päähenkilöitä vaivaa pakollinen nuoruus. Osittain tämä johtunee tästä "chosen one"-taudista, suuren tarinan päähenkilön on oltava ennustettu vapahtaja. Sama tv:n puolella, Doctor Who ei ilmeisesti enää saa näyttää vähimmässäkään määrin ikääntyneeltä. Haluan nähdä scifitarinoiden pääosissa tiedemiehiä ja -naisia, aikuisia!
Ei aikuisia, vaan vanhuksia! Kunnolla iäkkäitä sankareita!
Bubba-hotep-elokuva (joka perustui kirjaan...) tarjosi ainakin vanhuuden päiviä viettävän Kennedyn ja Elviksen pelastamassa vanhainkotia Egyptiläiseltä kammotukselta, joka imi vanhainkodin asukkaat kuiviin persuksen kautta.
Onneksi tarinassa kävi kuitenkin lopussa hyvin, eli vanhainkoti pelastui. Jos ei ole elokuvaa omassa dvd-soittimessa näkynyt, niin suosittelen kyllä muutenkin kyseistä kulttipätkää. Ehkä siitä saa jonkinlaista inspistä sitten kirjoittaa itse tarina, jossa ovat vanhemmat herrasmiehet tai naiset suurempina sankareina.

Toivoisin humoristisia kyynikoita, jotka halveksuvat ihmisiä ja tietävät kaiken paremmin kuin kukaan muu. He ovat myös verbaalisesti hyvin lahjakasta porukkaa.
Mutta tosielämästä poiketen he voisivat sarjakuvissa hoitaa asiansa tyylillä... 
Kyllähän kyynisiä misantrooppisia verbaalikkoja (syrjittyjä) lapsineroja ainakin löytyy. Taitaa tosin olla enemmän jenkkiläisten juttu, ja tosiaan, enemmän teini-ikäisiä tuntuvat nämä "Vihaan kaikkia" persoonat olevan, ja yleensä niistä paljastuu aina jonkinsortin herkkä puoli. Ja onhan noita mangoissakin vilahtanut. Paljon.
Mutta aina, itse en ainakaan ole kohdannut poikkeuksia, ovat olleet teini-ikäisiä. Ja lähes aina gootteja tai misantroopikkoja. On muitakin jotka vihaavat kaikkea ja kaikkia! Miten olisi kerrankin aikuinen mies, joka käyttäytyy kuvauksen mukaisesti? Tosielämässä niitä kohtaa välillä, joskus jopa täällä Kvaakissakin, mutta ei ole tullut sarjakuvissa vastaan.
Hahmotyyppejä, jotka itse haluaisin kohdata:
Pimeän puolelle kääntynyt entinen kaveri, jossa ei ole enää mitään hyvää (aina niissä on olevinaan jotakin...)
"Criminal master-mind" joka ei ole teini, tai sillä ei ole herkkiä puolia, naisia heikkoutena tai ylipäätään henkisiä heikkouksia.