Author Topic: Vi(i)lauta varpaankyntesi  (Read 64143 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tertsi

• Guest
Re:Vi(i)lauta varpaankyntesi
« Reply #30 on: 24.03.2004 klo 19:25:38 »
Pyöräytin vampyyrin, kun sellaista pyydettiin. Toivottavasti kelpaa.

Hieno vampyyriherra, Hazart!!
Sun varmaan kannattais pikkuhiljaa keskittyä johonkin tiettyyn tyyliin. Sillätavalla mahd. tilaajan on helpompi tehdä ostopäätös.

Esa

• Jäsen
« Reply #31 on: 24.03.2004 klo 19:53:24 »
Hieno vampyyriherra, Hazart!!
Sun varmaan kannattais pikkuhiljaa keskittyä johonkin tiettyyn tyyliin. Sillätavalla mahd. tilaajan on helpompi tehdä ostopäätös.

Eikös se ole tilaajallekin hyvä, että piirtäjä on monipuolinen ja omaa monia eri tyylejä!?

Hienoja töitä kaikilla ja olen täysin samoilla linjoilla edellistenkin arvostelijoiden kanssa töistä.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #32 on: 24.03.2004 klo 20:51:16 »
Hei kiitos kommenteista. Muuttelin kuvaa nyt sitten hiukan ja se näkyy entisen tilalla. Silmistä tein tummemmat ja sitten valaistusta lisäsin kasvojen oikealle puolen. Toimii paremmin, kiitos teidän.

Tertsi: En voi kuvitella, että useiden tyylien käyttämisestä voisi olla mitään haittaa. Päinvastoin, kuten Emppu sanoi. Vaikka onhan se aina vaikeampi valita karkkikaupassakin, kun laatuja on niin hiivatisti esillä.

8)
« Last Edit: 24.03.2004 klo 21:21:48 by Hazart »

tertsi

• Guest
« Reply #33 on: 24.03.2004 klo 21:52:41 »
sitä mä vaan, että esim. Pekka Vuori ja Tarmo Koivisto ja Mika Launis ovat menestyneitä kuvittajia. Aika lailla samaan tyyliin ovat aina tehneet, eivät ole kauheasti hötkyilleet sinne ja tänne.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #34 on: 24.03.2004 klo 22:04:52 »
Laitoin luonnosketjuun tälläistä hommelia:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=12;action=display;threadid=928&start=0
Sopii kai tännekin maininta...

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #35 on: 24.03.2004 klo 22:35:11 »
sitä mä vaan, että esim. Pekka Vuori ja Tarmo Koivisto ja Mika Launis ovat menestyneitä kuvittajia. Aika lailla samaan tyyliin ovat aina tehneet, eivät ole kauheasti hötkyilleet sinne ja tänne.

Jeah! Kyllä mä sun pointin ymmärsin. Olen vain kiinnostuneempi uuden oppimisesta ja luomisesta kuin yhden tyylin vankina olemisesta. Saahan sillä rahaa, jos sen tekee hyvin, mutta mitä ihmettä minä rahalla tekisin.

8)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #36 on: 24.03.2004 klo 23:53:29 »
Mitäs seuraavaksi piirretään?

8)

Foxtrot

• Jäsen
« Reply #37 on: 25.03.2004 klo 00:03:02 »
Foxtrotilla ihan ovelaa jälkeä kanssa! Ankea tekstaus vaan vähän spoilasi yleistunnelmaa, fontin voisi ainakin vaihtaa tai sitten tekstata käsin.
Originaalit on kyllä ihan käsintekstattua suomenkieltä. Kotisivujen puutteessa päätin tunkea sarjiksen Elfwood-galleriaani, siellä vaativat englantia ja mulla iski laiskuus ;D Eli en jaksanut tekstata käsin ja päätin laatia käännöksen tietokoneitse.

O.K.

• Jäsen
« Reply #38 on: 25.03.2004 klo 01:38:57 »
Originaalit on kyllä ihan käsintekstattua suomenkieltä. Kotisivujen puutteessa päätin tunkea sarjiksen Elfwood-galleriaani, siellä vaativat englantia ja mulla iski laiskuus ;D Eli en jaksanut tekstata käsin ja päätin laatia käännöksen tietokoneitse.
Niin minä vähän arvelinkin. :)

Keksikäähän joku aihe, Hazartin ja miun wacomit uhkaa jäähtyä! ;D

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Reply #39 on: 25.03.2004 klo 02:41:54 »

Tuo johtuu paljolti siitä, että tilaajat yleensä tilaavat juuri tietynlaisia töitä, eli odottavat saavansa juuri sellaista kuin ovat tottuneet kyseiseltä tekijältä aikaisemminkin näkemään. Se on tavallaan ammattimaisen kuvittamisen ikävä puoli joskus, mutta usein tyyli kehittyy ajan kanssa siihen suuntaan mihin omat mieltymykset ovat. Tuskin kukaan edellä mainituista herroistakaan kauheasti itkee iltaisin "kun tämmäistä pittää piirtää, vaikka maalaisin mieluummin kukkasia sormiväreillä". Muutokset tekijöiden tyylissä tapahtuvat usein niin hiljaa, ettei sitä havaitse kuin pitkän ajan kanssa.
Sen sijaan jos päättää joskus 18-kesäisenä, että tämä on minun tyylini ja tällä tavalla piirrän koko loppuikäni, niin aika heikoilla on. Hazartkin vain ihan kaikessa rauhassa voi leikkiä eri tyyleillä. Se on vain hyväksi. Hazartin kunniaksi on vielä sanottava, että näytät tekevän juttujasi ihan silkasta tekemisen ilosta, mikä on oikein hienoa. Jos sitä piirtää vain euron kuvat silmissä, niin nauttiiko siitä enää oikeasti? Kivaahan se on, että sillä itsensä elättää, mutta ei sitä lopettaisi, vaikka rahaa ei siitä saisikaan.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #40 on: 25.03.2004 klo 12:31:53 »
Joku voisi laittaa esiin kohtuullisen kokoisen lyijykynäperustan.
Voitaisiin katsoa minkälaista jälkeä eri tussaajat saavat aikaan.

Hanna

• Jäsen
« Reply #41 on: 25.03.2004 klo 21:10:48 »
Vähän jälkijunassa tullaan, mutta oli niin häikäiseviä vampyyri-kuvia että on pakko kommentoida joitakin.

Larska: ihan ensimmäinen mieleen tullut sana oli ihmissusi :)  Hampaita enemmän näkyville niin vot, siinä on vampyyri! Tyly keihäs kaverilla, hienosti piirretty.

Jukka : tipahdin tuolilta kun näin tuon tangoavan lepakkopariskunnan! Oikeasti hauskoja. On muuten makea lentsikka tolla yhdellä siipiveikolla!

O.K.: sä teet kyllä todella ammattimaista jälkeä, kateeksi käy… Erityisesti väritys on upeata.

Hazart: todella demoninen kaveri, suoraan Transsilvaniasta… Musta suu on kuin kadotuksen kuilu ;) Tämä on ihan oikeasti puistattava, tiedänpähän ketä syytän painajaisistani… Tästä tulee mieleen ihan joku X-Files-jakso.
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #42 on: 26.03.2004 klo 00:27:19 »
Hazart: todella demoninen kaveri, suoraan Transsilvaniasta… Musta suu on kuin kadotuksen kuilu ;) Tämä on ihan oikeasti puistattava, tiedänpähän ketä syytän painajaisistani… Tästä tulee mieleen ihan joku X-Files-jakso.

Kiitos Hanna kun jaksat kommentoida. Mulla oli tosta vampyyristä kokovartaloshotti tulossa, mutta sitten kyllästyin väsäämiseen ja leikkasin pään irti siltä. Siinä oli alunperin sellainen kurottava käsi tuossa edessä. Kyseinen leikkelytoimenpide toi kuvaan uutta puhtia ja se jättää nyt enemmän tilaa mielikuvitukselle. En tosin tahdo leikkiä tuon kaverin kanssa enempää. En mielessäni, enkä muutenkaan...

KOP-KOP... kukahan tuolla koputtaa ovelle...  (sitten Vaimo huutaa) joku vladimir kysyy sinua...

8)

Hanna

• Jäsen
« Reply #43 on: 26.03.2004 klo 09:59:06 »
Kiitos Hanna kun jaksat kommentoida.
...
KOP-KOP... kukahan tuolla koputtaa ovelle...  (sitten Vaimo huutaa) joku vladimir kysyy sinua...

Kiitos itsellesi, mäkin laitan tänne taas jotakin viikonlopun jälkeen.
Vladimir ei onneks tullut mun uniin, toivottavasti se ei eksynyt Turkuunkaan ;)  Nyt kutsuu kotikontu kehä kolmosen ulkopuolella --> vi ses!
Klik klik --> Sarjisblogini

ana

• Jäsen
« Reply #44 on: 26.03.2004 klo 15:42:16 »
pöyräytinpä pitkästä aika aikaa sarjakuvan, jonka voipi nähdä allekirjoituksessani olevasta linkistä...
sitten sieltä valitsette sen enklannin kielisen piitkän nimen... kauhistukaa ja järkyttykää!