Author Topic: Vi(i)lauta varpaankyntesi  (Read 64143 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Larska

• Guest
Re:Vi(i)lauta varpaankyntesi - räjäytä ideapankkisi
« Reply #15 on: 22.03.2004 klo 21:44:17 »
Tähän ketjuun voitaisiin laittaa myös kuvaideoita, joita halukkaat voisi sitten kuvittaa! Minä kun esimerkiksi olen hirvittävän huono keksimään tuollaisia huvikseenpiirtelyaiheita. Kuvia tulee senkin takia tehtyä hyvin harvakseltaan ja aiheet pyörivät yleensä tuolla perus-fantasiassa yms.

Eli jos teiltä löytyy jokin kuvaidea, jonka haluaisitte ehdottomasti toteutettavan, tai ihan vain jokin virikkeellinen teksti ilman sen kummempia selityksiä, niin laittakaapa tänne! Katsotaan saataisiinko niitä miehissä ja naisissa puserrettua kuviksi asti. (JJ Naasilla oli DR-foorumillaan vähän samanlainen juttu menossa, sieltä idean varastin :) )

Miltäs kuulostaisi? Lopputuloksia voidaan sitten vertailla, mutta varsinaista kilpailua ei tällä kertaa pistetä pystyyn. Ja töitten ei tarvitse sitten olla mitään loppuun asti viilattuja mestariteoksia, pääasia että saataisiin vähän virikkeitä ja kynät suihkimaan.

Allekirjoittaneella on juuri kylläkin ylioppilaskirjoitukset menossa, joten saattaa kestää, ennen kuin itse ehdin uusia kuvia tekemään (pah, en minä mitään kuitenkaan lue...), mutta muut ahkerat taiteilijat voivat tietenkin osallistua kuvitustyöhön!

Mua kiinnostais teidän näkemys vampyyreistä, kun mulla ois tulevaisuudessa suunnitteilla vampyyriaiheinen sarjakuva. Olisi nimittäin mielenkiintoista nähä minkalaista jälkeä tulee.
Voin kantaa korteni huomenna kekoon jos kerkeen jonkinlaisen vampin piirtämään.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Vi(i)lauta varpaankyntesi
« Reply #16 on: 22.03.2004 klo 23:07:39 »
Antakaa vähän neuvoja vaika kuva onkin aika toivoton ja mitä mieltä olette tuollaisesta värityksestä?

Leo kehittyy koko ajan piirtämisessä. Värimaailma ei ole ehkä kovin rikas, mutta siitä se lähtee. Pistä silmät valkoiseksi niin kuva paranee huomattavasti.

8)

Hanna

• Jäsen
« Reply #17 on: 23.03.2004 klo 11:35:05 »
Onpas tänne tullut paljon uutta, kun ei ihan hetkeen ole ehtinyt tätä osastoa vilkaista.

O.K. --> hienoja töitä, osa ihan ammattimaisen näköisiä! Eniten pidin Faunasta (kauniit värit ja taustalla oleva puu on tosi kauniisti piirretty) & hiihtokuvasta (lumi näyttää tosi oikealta). Keep going!

Hazart --> hienot värit julisteessa, äijästä en niin välitä mutta tausta on hieno. Erityisesti valitsemasi fontti miellytti silmääni, se oli jotenkin hyvällä tavalla vanhanaikaisen näköinen. Muistatko fontin nimeä?

Leo --> hauska idea kuvassasi, täytynee kokeilla tuota sitten kun rahat loppuu... Värityksestä sen verran, että olishan noita sinisen sävyjä voinut olla enemmänkin, mutta yhden värin eri sävyillä värittäminen on kyllä mielenkiintonen idea.
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #18 on: 23.03.2004 klo 13:21:42 »

Hazart --> hienot värit julisteessa, äijästä en niin välitä mutta tausta on hieno. Erityisesti valitsemasi fontti miellytti silmääni, se oli jotenkin hyvällä tavalla vanhanaikaisen näköinen. Muistatko fontin nimeä?

Tattista palautteesta. Tykkifontteja löytyy www.blambot.com osoitteesta. Kaupallisiin juttuihin käytettäessä niistä tulee maksaa rahaa, mutta tälläisiin harjoituksiin ja independent toimitaan niitä saa käyttää for free.

8)

Leo

• Jäsen
« Reply #19 on: 23.03.2004 klo 15:15:08 »
No, tässä om köyhänoloinen yritykseni. Napparilla on hienompi, mutta tämä on mun oma alusta alkaen.

Puhekuplakin on tehty onnettomasti kuvankäsittelyohjelmalla.

O.K.

• Jäsen
« Reply #20 on: 23.03.2004 klo 15:58:23 »
Mua kiinnostais teidän näkemys vampyyreistä, kun mulla ois tulevaisuudessa suunnitteilla vampyyriaiheinen sarjakuva. Olisi nimittäin mielenkiintoista nähä minkalaista jälkeä tulee.

Arvatkaa malttaako lukea tämä poika kirjoituksiin? Yötkin menee piirrellessä... Oton näkemys vämppyyreistä:

Ensin kiltimpi kuva:
Dracula
Sitten teinihormoniversio:
Vamppi

Silvuplee.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #21 on: 23.03.2004 klo 20:14:16 »
Ensin kiltimpi kuva:
Dracula
Vamppi

Silvuplee.

Voi hiusi, kun on hieno toi ensimmäinen. Tos on sellasta kuvituskuvameininkiä. Sellasta hyvää cartoon henkeä. Tykkään ihan hirmusti. Tosta jälkimmäisestä kuvasta se mieshahmo tykittää. Se on tosi hyvin tehty. Pitää katsoa, jos jaksaisin väsätä oman vampyyrin tässä joku ilta... Sulla on ok magee nimmari. (Samanlainen löytyy Kosketushäiriö bändin paidasta koon kohdalta, mut et varmaan tunne sitä).

8)

Larska

• Guest
« Reply #22 on: 23.03.2004 klo 20:58:57 »

Arvatkaa malttaako lukea tämä poika kirjoituksiin? Yötkin menee piirrellessä... Oton näkemys vämppyyreistä:

Ensin kiltimpi kuva:
Dracula
Vamppi

Silvuplee.

On muuten hienoja. itse pidin kovasti siitä ensimmäisen kuvan pahiksesta, toinenkin kuva oli aika komia, jostain syystä siitä tuli mieleen Hellsing niminen animaatio (saattaa johtua siitä että katoin toissa yönä sitä 13 jaksoa).

Kuitenkin tässä olisi minun näkemys vampista, tämä ei nyt ole oikeen kunnon vampyyri, ajattelisin että se olisi vähän niin kuin muutosvaiheessa oleva tartunnansaanut verenimijä.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/L/a/Larskan/1080067242185.jpeg
Kuva ei ole kovin hyvä koska se on otettu digi-kameralla, mutta siitä saa ihan hyvin selvää. Muutenkin työ on vähän viimeistelemätön koska halusin saada sen tänään valmiiksi, esimerkiksi housujen kompromissi johtuu tästä.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Reply #23 on: 23.03.2004 klo 21:39:11 »

Ensin kiltimpi kuva:
Dracula
Vamppi

Silvuplee.

Kuitenkin tässä olisi minun näkemys vampista,
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/L/a/Larskan/1080067242185.jpeg

Teiltä on kummaltakin jäänyt huomaamatta se tosiseikka, että vampuurit ovat oikeasti argentiinalainen lepakkolajike

http://www.kolumbus.fi/jik/vampur.jpg

« Last Edit: 23.03.2004 klo 21:40:14 by Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Foxtrot

• Jäsen
« Reply #24 on: 23.03.2004 klo 22:00:49 »
Laitetaan nyt sitten tähän kynsinäyttelyyn nämä linkit, hankkeesta höpötin taannoin tuossa edellisessä kynsien esittely aiheessa.

Eka sivu
Toinen sivu
Kolmas sivu

Eräällä sarjiskurssilla tämän tein.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #25 on: 23.03.2004 klo 23:36:52 »
Jukka hei! Noissa on mielettömän hyvä tunnelma noissa sun vampyyreissä. Lunnoksia on useita ja se antaa hvyin kuvaa niistä ajatuksista, joita sinulla niistä on. Dig it!

Larska: Sun piirros on ihan hieno, mut kukaan ei kyl ajattelis sen olevan vampyyri, jos ei tietäisi. Eli ihan hyvin piirretty, mut ohi aiheesta...

8)

O.K.

• Jäsen
« Reply #26 on: 23.03.2004 klo 23:50:09 »
Meikä kyllä repeili Jukan verenimijöiden kanssa, loistavia! ;D

Juup, Larskan vamppi on aika zombi. Hyvä silti!

Foxtrotilla ihan ovelaa jälkeä kanssa! Ankea tekstaus vaan vähän spoilasi yleistunnelmaa, fontin voisi ainakin vaihtaa tai sitten tekstata käsin.

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #27 on: 24.03.2004 klo 11:45:49 »
Teiltä on kummaltakin jäänyt huomaamatta se tosiseikka, että vampuurit ovat oikeasti argentiinalainen lepakkolajike

http://www.kolumbus.fi/jik/vampur.jpg

Ja Jukalta on jäänyt opiskelematta, että lajikkeet ovat ihmisen aikaansaamia, eivätkä kuulu luontoon. Lajike-sanaa käytetään sitä paitsi vain ihmisen jalostamista kasveista. Oikea käsite on laji, mutta ei sekään aivan, koska vamppyyrilepakot eivät ole mikään laji vaan erilaisia vampyyrilepakoita tunnetaan lajeina useita ja jopa vielä monesta suvustakin ja muualtakin kuin Argentiinasta. Se mistä tämä nimitys alunperin lähti, juontaa juurensa Isovampyyriin (Vampyrum spectrum), joka siis elää Enemmänkin Etelä-Amerikan pohjoisosista, Väli-Amerikkaan ja aina Meksikoon asti, ei niinkään Argentiinassa. Vampyyrilepakkolajit ja -suvut kuuluvat Lehtikuonolepakoiden Phyllostomatidae- heimoon muutaman muun suvun kanssa...

Terkuin: biologi-pilkunviilaaja...  ;D
« Last Edit: 24.03.2004 klo 11:49:56 by Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #28 on: 24.03.2004 klo 17:59:51 »
Pyöräytin vampyyrin, kun sellaista pyydettiin. Toivottavasti kelpaa.

Peace  8)

EDIT: kuvaa päivitetty kommenttien johdosta. Kiitokssii...
« Last Edit: 24.03.2004 klo 20:49:55 by Hazart »

Leo

• Jäsen
« Reply #29 on: 24.03.2004 klo 19:21:38 »
Hazart: Hieno on! Onko tämä taas tietokonetyötä?
Maalaus on muuten tuollaista "epätasaista" (mikä on ´siis hyvä, luo aidon tunnelman) , mutta silmät ovat vitivalkoiset. Pistää silmään vaikka lieneekin kaikkien piirtämissääntöjen mukaan.

Jukka: Tosi humoristisia varsinkin tuo jollain-epämääräisellä-otuksella ratsastava. Kuka huumorisarjakuvaan kaipa realistisuutta? Älkää vastatko :P

OK: Vammpi oli tosi upea! Kauanko meni tuohon vai oliko jo valmiina arkistoissa? Draculassa oli hieno pikkutyttö, mutta jokin siitä Draculasta teki kankean verrattuna muihin piirroksiisi joita olen nähnyt.

Larska: Ok kuva. Sulla on omalaatuinen tyyli, mutta tuo naama oli "yllättävä" muuhun vartaloon verrattuna.

Foxtrot: En jaksanut alkaa tulkitsemaan englanninkielistä sarjakuvaa, mutta pidin kovasti kuvista ;D

Axuz: Tietoa sulta ainakin löytyy. Laita niitä kuviakin :P (tosin mä oon lukenu siitä lehdestä-jonka-nimeä-en-muista-mutta-joka-liittyy-Espooseen yhden sun stripin ;D Hieno tyyli sulla on!
« Last Edit: 24.03.2004 klo 19:37:15 by Leo Lehtinen »