Author Topic: Vi(i)lauta varpaankyntesi  (Read 64120 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

O.K.

• Jäsen
Vi(i)lauta varpaankyntesi
« on: 20.03.2004 klo 13:05:43 »
Tuohon näytetään lisää kynsiä -ketjuun olisi kyllä periaatteessa sopinut vielä lisääkin tavaraa, mutta koska olen tällainen huomionkipeä kakara, päätin aloitaa uuden esittelyketjun ihan vain että pääsen itse aloittamaan... ;D

Eli, kaivakaa viilat esiin sillä tässä tulee kynsiä by Otto K.

Nämä ovat kaikki harjoitelmia, jotka eivät varsinaisesti liity mihinkään omaan sarjakuvaan tms. Huvikseen piirreltyjä.
Fauna
Reddie Hänen kanssaen ei kannata haastaa riitaa.
sinisiä goblineja
Karhukaarti
Ski for your life!! Tämä liittyy itse asiassa yhteen kässäriin...
Twilight, ai hurja...
ACTION! Tämä on sitä kuuluisaa huumoria...

Noniin, saa viilata!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Vi(i)lauta varpaankyntesi
« Reply #1 on: 20.03.2004 klo 13:33:19 »
Oikein hyviä. Tykkäsin erityisesti kahden ekan tussauksesta. Toi Ski... näytti siltä, että se olisi piirretty kuvan päälle (ja taustallahan olikin oikeita puita). Mutta hyvä, erinomainen tunnelma.
Gobliinit oli vähän lattea (ehkä värityksen vuoksi). Karhukaartista puuttui tussauksen tuomaa särmää (hahmot olivat vähän kankeita ja "laihoja"). Twilight oli hyvä, mutta en ole tuon tyylin ylin ystävä, joten ei päässyt parhaimpiin...Action taas oli hyvä. Tosin mainoksena vähän liian sekainen. Tausta tekee vähän rauhattoman ja "halvan" vaikutelman ja se saattaisi aiheuttaa sen, että moni action -mies jättää tämän tuotteen ostamatta ;)

Kiva piristys päivään!
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

O.K.

• Jäsen
« Reply #2 on: 20.03.2004 klo 14:30:07 »
Noista voisi vähän selostaa lisää, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan miten kukin on tehty.

Fauna:
Tein normaalin lyijykynäluonnoksen A4-kokoon ja skannasin sen. "Tussaus" on tehty Wacomilla Photoshopissa ja tarkoituksena oli nimenomaan treenata tuota piirtopöydän käyttöä. Väritys on tehty myös photarissa. Värityksessä on myös kikkailtu vähän pintakuvioiden aikaansaamiseksi. Tykkään viedä harjoitustyöni "loppuun asti", tässä ajatuksena oli tehdä kansi tai pinup olemattomaan sarjakuvaan ja siksi lisäsin vielä tekstin.

Reddie:
Tekniikka on sama kuin Faunassa: lyijykynäluonnos ja "tussaus" vasta koneella. Väritys ja sopivassa määrin kikkailua pintatekstuurin kanssa.

Siniset goblinit:
Tämä on aika huono työ suoraan sanottuna, ajatus lähti ison goblinin naamasta. Tekniikka oli jälleen sama kuin edellä. Minulla on tästä toinenkin versio, jossa väritys ei ole monokromaattinen, mutta se näyttää aika vaisulta.

Karhukaarti:
Tämä on tehty tussilla ja akvarellikynillä A3-kokoon. Koneelle otin kuvan digikameralla ja värit jäivät hieman vääristyneiksi - originaali kun on väritykseltään aika hento.

Ski for your life:
Tämän tein lukion kuvankäsittelykurssin lopputyöhön. Piirros on ihan perinteinen lyijärit ja tussit siveltimellä A3-kokoon. Kuvaa ei ole piirretty maiseman päälle, vaan vain takimmaisena oleva maisema on koostettu omista talvikuvista. Muuten väritys on ihan perus photoshop-askartelua.

Twilight on piirretty käsin neloskokoon ja mustelätäköt on täytetty photoshopissa.

Action on tarkoituksella mauttoman näköinen - parodia typeristä lehtimainoksista. Idea lähti simppelistä toimintajätkästä johon tein kulmikkaan vektorivärityksen Illustratorissa, taustan photarissa, tuotekuvan ja logon Canvasissa ja koostin lopuksi photoshoppiin. Tästä on kaksi väritysversiota, tämä on monokromaattinen versio.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #3 on: 20.03.2004 klo 15:04:03 »
O.K. Hyviä kuviahan nuo ovat! Ensimmäisen väritys on sellainen kivan perinteinen sarjisväritys. Tykkään siitä ehkä eniten. Toisen kuvan hahmossa on mukava fiilis ja etenkin vaatteet ovat erittäin hyvin onnistuneet. Ski for lifessä puut taustalla toimii niin hyvin, että en edes huomannut niiden olevan oikeita. Hehehe! Hurjan twilight kuvan tussaus on mahtavan hieno. Kivasti mustaa!!! Ongelmana siinä on vain se, että mieshahmon suu ja silmät eivät ole lainkaan hurjat, vaan ennemminkin pelokkaat. Eli ilmettä voisi miettiä tuimempaan ja päättäväisempään suuntaan. Muutkin kuvat on ihan hyviä, joskin se puuvärikuva ei oikein iskenyt. Olet lahjakas kaveri. Jatka samaa rataa ja toivottavasti saan nähdä kuviasi myös joskus sarjassa eli peräkkäin... eli sarjakuvassa!

8)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #4 on: 21.03.2004 klo 17:29:47 »
Värkkäsin tuossa iltasella vähän testimielessä tälläistä keikkamainosta bändillemme. Ei tämä nyt mitään varsinaista sarjiskamaa ole, mutta onhan täällä kaikenlaista muutakin kuvaa ollut esillä. Tein tämän photoshopilla wacomin kanssa. Kuvaan meni 3-4 tuntia ja sitten tunti pari noihin teksteihin.

Kaikenlaisesta palautteesta olen kiitollinen...

http://koti.mbnet.fi/hazart/mmred_poster.jpg

peace 8)

Leo

• Jäsen
« Reply #5 on: 21.03.2004 klo 17:46:00 »
O.K.: Pidin todella paljon!
Ski for your life":ssa alkoi melkeinpä häikäisemään tuo aurinko sielä puiden takaa.

Hazart: Kiva ukkeli, sellaista normaalia Hazart -tyyliä. Olen siis nähnyt sinulla parempiakin töitä. Kirjaimet olivat kivoja. Jos sinulla meni niihin kaksi tuntia niin teitkö ihan itse?

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #6 on: 21.03.2004 klo 18:00:20 »

Hazart: Kiva ukkeli, sellaista normaalia Hazart -tyyliä. Olen siis nähnyt sinulla parempiakin töitä. Kirjaimet olivat kivoja. Jos sinulla meni niihin kaksi tuntia niin teitkö ihan itse?

Kiitos Leo palautteesta. En tehnyt fonttia itse, mutta minulla oli ylitsepääsemättömiä vaikeuksia saada mitään fonttia toimimaan haluamallani tavalla. Ja tuohon pariin tuntiin liittyi muutakin säätämistä kuin teksti. Taustan häröt ja yleistä viilausta. Ei tuo kuva todellakaan mikään mestariteos ole, mutta olen minä huonompiakin tehnyt.

8)

O.K.

• Jäsen
« Reply #7 on: 21.03.2004 klo 18:02:14 »
Oikein tyylikästä! Voimakas, dramaattinen kuva, joka vetää katseen puoleensa. Minä olen vielä puna-musta-harmaa-yhdistelmien suuri ystävä...

Hieman enemmän jos saisit nostettua kasvojen profiilia vielä esiin taustasta, niin kuva toimisi paremmin kauempaa katsottuna (kun kyseessä kerran on juliste): Kasvojen varjoalueita tai ehkä vaihtoehtoisesti taustaa voisi kenties vaalentaa. Minä vaalentaisin varjoja nenän, huulien ja leuan alla ja korostaisin vielä kirkkainta punaista, että taustan ja kasvojen raja olisi oikein terävä ja erottuva.

Saturaation vaihtuminen taustan ja kasvojen välillä on jo nyt hyvä, se saa aikaan syvyysvaikutelman.
Typografia on yksinkertaisuudessaan onnistunut, teksti on erottuvaa eikä riitele kuvan kanssa.

Lyhyesti: TosiÜber! ;D

Larska

• Guest
« Reply #8 on: 21.03.2004 klo 19:40:40 »
Värkkäsin tuossa iltasella vähän testimielessä tälläistä keikkamainosta bändillemme. Ei tämä nyt mitään varsinaista sarjiskamaa ole, mutta onhan täällä kaikenlaista muutakin kuvaa ollut esillä. Tein tämän photoshopilla wacomin kanssa. Kuvaan meni 3-4 tuntia ja sitten tunti pari noihin teksteihin.

Kaikenlaisesta palautteesta olen kiitollinen...

http://koti.mbnet.fi/hazart/mmred_poster.jpg

peace 8)

Tosi hieno!
Tykkäsin ehkä eniten julisteen väreistä.
Ainut juttu mikä latistaa työtäsi on se että televisiosta tuli samaan aikaa miljonääri-Jussi kun katselin sitä >:(

Perskales kun ois skanneri niin vois osallistua varpaankynsien viilailuun :'(
« Last Edit: 21.03.2004 klo 19:42:03 by Larska »

Esa

• Jäsen
« Reply #9 on: 21.03.2004 klo 19:56:04 »
Hienoja töitä O.K:lla voisi katsella sarjakuvamuodossakin, mutta jos ei niin ei sitten. Twilight vaikutti mielenkiintoisimmalta, mä kun en oo mikään hirveä fantasia-fani.
On ihme jos ei porukkaa tuu Mechanical Monstersien keikalle ton julisteen perusteel. Ois tosiaan hienoo tulla joskus kattelee ja kuuntelemaan, mutta asun vähän väärässä paikassa ja jos soitatte klubeissa sinne ei varmaan alaikäisiä paljoa päästellä.

O.K.

• Jäsen
Re:Vi(i)lauta varpaankyntesi - räjäytä ideapankkisi
« Reply #10 on: 22.03.2004 klo 18:20:13 »
Tähän ketjuun voitaisiin laittaa myös kuvaideoita, joita halukkaat voisi sitten kuvittaa! Minä kun esimerkiksi olen hirvittävän huono keksimään tuollaisia huvikseenpiirtelyaiheita. Kuvia tulee senkin takia tehtyä hyvin harvakseltaan ja aiheet pyörivät yleensä tuolla perus-fantasiassa yms.

Eli jos teiltä löytyy jokin kuvaidea, jonka haluaisitte ehdottomasti toteutettavan, tai ihan vain jokin virikkeellinen teksti ilman sen kummempia selityksiä, niin laittakaapa tänne! Katsotaan saataisiinko niitä miehissä ja naisissa puserrettua kuviksi asti. (JJ Naasilla oli DR-foorumillaan vähän samanlainen juttu menossa, sieltä idean varastin :) )

Miltäs kuulostaisi? Lopputuloksia voidaan sitten vertailla, mutta varsinaista kilpailua ei tällä kertaa pistetä pystyyn. Ja töitten ei tarvitse sitten olla mitään loppuun asti viilattuja mestariteoksia, pääasia että saataisiin vähän virikkeitä ja kynät suihkimaan.

Allekirjoittaneella on juuri kylläkin ylioppilaskirjoitukset menossa, joten saattaa kestää, ennen kuin itse ehdin uusia kuvia tekemään (pah, en minä mitään kuitenkaan lue...), mutta muut ahkerat taiteilijat voivat tietenkin osallistua kuvitustyöhön!

Leo

• Jäsen
« Reply #11 on: 22.03.2004 klo 19:21:20 »
Minäkin ryhdyn leikkiin mukaan ;D
Tälläisen tuhertelun tein tänään puuhatessani uusia nettisivujani. Halusin sinne täytettä niin tämä syntyi:

Antakaa vähän neuvoja vaika kuva onkin aika toivoton ja mitä mieltä olette tuollaisesta värityksestä?
« Last Edit: 22.03.2004 klo 19:22:14 by Leo Lehtinen »

Esa

• Jäsen
« Reply #12 on: 22.03.2004 klo 19:31:13 »
Leo: Oikein hauska juttu! Kuvitus yksinkertaista ja toimivaa. Väritys on kai ihan okei nettisivuilla, mutta en tiedä oikein muussa muodossa. Toisaalta jos ei olisi tuota sinisyyttä, niin olisi vähän tyhjän oloinen. Yksi vaihtoehto olisi tehdä laatikko kuvan ympärille.

Leo

• Jäsen
« Reply #13 on: 22.03.2004 klo 20:43:51 »
No, olihan tuo paljon parempi kuin omani, Nappari! Minä kun en a) osaa värittää noi hienosti b) tehdä tuollaisia kehyksiä. Alunperin kuvan piti olla monivärinen, mutta kun en mä osaa.

Leo

• Jäsen
« Reply #14 on: 22.03.2004 klo 21:10:10 »
Mulla on PhotoStudio 5. Ei mikään huippu-ohjelma, mutta tällä viikolla löysin pari sellaista näpsäkkää toimintoa, joista voisi joskus olla hyötyöä - muttei tässä. Layereita en osaa oikein käyttää... Voisiko joku kertoa saako tuolla minun ohjelmallani sellaista että voisi rajata hahmon ääriviivoja myöten ja lisätä taustan päälle? Mulla kun tuppaa käymään niin että vanha tausta tulee mukana ja sitten tulee sotkua...