Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249574 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #150 : 06.11.2008 klo 10:36:44 »
Ei löydy kunnollista taustatietoa Atlantiksesta, jota uuteen sarjakuvaani tarvitsen,
otto Muck
http://books.google.com/books?id=zo4qAQAACAAJ&dq=otto+muck&lr=&hl=fi
ja
Charles Berliz
http://books.google.com/books?id=0hNcAAAACAAJ&dq=charles+berliz&lr=&hl=fi

unohtuivat omasta lähdeluettelostani

-Berliz on enemmän sädepyssyjuttua. Muck lähempänä Jäniskoiraa.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #151 : 11.11.2008 klo 11:01:57 »
Minulla on vuoden päässä muhinut sarjakuva idea, johon olen valinnut vain yhden hahmoistani, muut ovat sarjassa ovat uusia. Juoni on mielestäni omaperäinen ja olen keksinyt persoonallisisia hahmoja. Ainoa ongelma on se, että sarjakuvassa on yksi henkilö, josta pitäisi tulla hyvin tärkeä hahmolleni, joten joudun kovasti miettimään häntä, jotta lopun hyvästely-kohtauksessa olisi järkeä. Sarjakuvan piirtäminen alkaa vasta ensi keväänä, joten aikaa on suunnitella.

Seuraava Sarjakuvani Teräskäsine: Oman tiensä kulkija tulee sisältämään paljon "pahoja" kohtauksia. Sarjakuvassani on sovinismia, rasismia ja siinä loukataan muutamien uskontoa. Kaiken tämän lisäksi sarjauvani sisältää erittäin rumaa kieltä. Seuraava sarjakuvani ei ole tarkoituksella sellainen pahis, jossa vaan kiroillaan ja ilkeilään, vaan se tulee olemaan erittäin persoonallinen, jota ei voisi kertoa ilman näitä "pahoja" juttuja.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #152 : 23.11.2008 klo 12:49:57 »
Onnistuin telomaan piirtokäteni ainakin viikoksi eteenpäin...
Myös tietsikan näppäimistön käyttö ilman oikean käden etusormen on hieman turhauttavaa :P

P.S. No onpahan kerrankin aikaa lukea hyllyyn kerääntyneitä sarjakuvia :D
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #153 : 23.11.2008 klo 13:55:28 »
Myös tietsikan näppäimistön käyttö ilman oikean käden etusormen on hieman turhauttavaa :P
Tunnen tuskasi, kirjaimellisesti. Itsellä ollut viikon oikea käsi paketissa pahan jännetuppitulehduksen ja potentiaalisen hermovaurion takia.
Työt seisoo ja hampaita harjatessa hammastahnaa on useammin sieraimessa kuin suussa. Opettelen parhaillaan käyttämään photoshoppia ja koodaamaan vasemmalla kädellä joka on projekti sinällään.
Ja kissat tietysti yrittävät auttaa. Heräsin taas aamulla siihen että 7 kiloa kissaa makasi kipeän käden päällä ja nuoli sormia hellästi :D

rama

• Jäsen
« Vastaus #154 : 23.11.2008 klo 14:05:41 »
Ja kissat tietysti yrittävät auttaa. Heräsin taas aamulla siihen että 7 kiloa kissaa makasi kipeän käden päällä ja nuoli sormia hellästi :D

Sweet love  ;D

Pikaista paranemista jännetuppitulehduksellesi!
      Errol Flynn

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #155 : 23.11.2008 klo 14:25:30 »
Pikaista paranemista jännetuppitulehduksellesi!
Samoin sormelle! jollei käteni piakkoin parane suunnittelen alkavani maailman kuuluisimmaksi vasenkätiseksi tikku-ukko artistiksi joka tekee raastavia tarinoita aiheesta kuinka avaan maitotölkin yhdellä kädellä . Siitä ne isot rahat ja taiteellinen arvostus tippuvat. Voin tarvittaessa ottaa myös yhtiökumppanin ;)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 23.11.2008 klo 15:16:20 »
Pikaista paranemista teille molemmille! Onneksi vasenta kättä oppii usein käyttämään lyhyessäkin ajassa suht sujuvasti... vaikka piirtäminen onkin sitten ihan eri asia. (Tosin nykyään käyttäessä hiirtä vasurilla on vasurikin alkanut oireilla. Pah.)

rama

• Jäsen
« Vastaus #157 : 23.11.2008 klo 18:46:37 »
Kiitos!

Samoin sormelle! jollei käteni piakkoin parane suunnittelen alkavani maailman kuuluisimmaksi vasenkätiseksi tikku-ukko artistiksi joka tekee raastavia tarinoita aiheesta kuinka avaan maitotölkin yhdellä kädellä . Siitä ne isot rahat ja taiteellinen arvostus tippuvat. Voin tarvittaessa ottaa myös yhtiökumppanin ;)

Olen ilman muuta kiinnostunut yhtiökumppanuudesta! Kahden oikeakätisen vasenkätissä kohelluksissa on ehdottomasti kotimaisen laatuomaelämänkerrallisen sarjakuvan ainekset :D
      Errol Flynn

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #158 : 25.11.2008 klo 14:25:55 »
Kolme kertaa olen saanut vuoden aikana oikaista verovirastosta verotietojani kun ne on aina merkitty väärin. Aina olen käyttänyt samoja sanoja, ja aina sinne on merkitty jotain muuta. Tuloni ovat koko vuodelle noin 300 euroa suuremmat kuin verotoimistolle ilmoitettu. Soitin jälleen, sillä tahdoin maksaa noistakin verot heti pois alta. Paljonkos kertyy maksettavaksi?

956 euroa!

300 eurosta!

Miten tämä on mahdollista? Vastaus: Tulosi on merkitty väärin, käyttökorvaukset on merkitty kahteen kertaan.

No mitenkäs se nyt voi LISÄTÄ verojani jos minulle on merkitty liikaa tuloja kun olen tähän asti maksanut kaikki ennakkoveroni ilmoittamieni tulojen mukaan, jotka eivät juuri ole muuttuneet?

Vastaus: Ei aavistustakaan. Mutta näin tämä kone näyttää. Mutta voit maksaa puuttuvan summan osoitteesta www.vero.fi saatavalla ennakontäydennyslomakkeella.....

Alan postinkantajaksi.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Mayday

• Jäsen
« Vastaus #159 : 01.12.2008 klo 19:17:01 »
No, pahimmat mokani mitä muistan löytyvät varmaan sarjakuvani 2. osan alkupuolelta, kun ensin näytetään talvisen lumista maaseutua, ja heti seuraavalla sivulla henkilöt seisovat juna-asemalla josta lumi näyttää mystisesti vain kadonneeen. Huomasin  mokan vasta jälkikäteen. Eikä olettamus "täyteen hiekoitetusta ratapihasta" oikein toimi koska lumi palaa takaisin seuraavassa yleiskuvassa. Ennen tätä on sattunut 1. osaan pieniä kirjoitus- (olen täälllä), kielioppi- (hänen oikea nimi on) ja kökkökielivirheitä (jänikset asuvat kuulostaa  pöljältä erään lukijan mielestä kun sarjakuvani on realistinen) ja osa niistä näkyy valmiissa tekstauksessa. Ja voi niitä lukuisia kertoja kun olen erehtynyt käyttämään vesiliukoista tussia laveerattavassa kuvassa...
« Viimeksi muokattu: 04.12.2008 klo 18:59:55 kirjoittanut Mayday »

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #160 : 05.12.2008 klo 08:42:46 »
Pahin virheeni varjostaessani hahmon takkia tai muuta kohtaa, on se, etten osaa lopettaa ajoissa. Eilen tein kauheaa viivavarjostusta takkiin ja huomasin, että ilman mitään varjostuksia kuva olisi näyttänyt paljon paremmalta.

Olin säästänyt yhtä sivelintä ja lopulta kun aloin sillä piirtämään ääriviivoja puhtaaksi, huomasin sen olevan täysin kökkö. Se harotti, eikä edes imenyt mustettakaan itseensä hyvin. En muista minkä valmistajan sivellin oli kyseessä, mutta tuli todettua Temperan siveltimen olevan paras kaikista. Yksi Temperan sivellin on ollut käytössä jo monta kuukautta ja olen kohdellut sitä mielestäni välillä huonostikin, mutta edelleen sillä saa terävää jälkeä tehtyä.

En oikein ollut tyytyväinen ensimmäiseen sivuun, mitä tein Teräskäsine-sarjakuvan kolmanteen osaan, joten piirrän koko sivun uudestaan. Voipahan sitten siihen luonnonksia-albumiin pistää esille tämän hylkäämäni sivun. :)

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #161 : 07.12.2008 klo 19:31:51 »

P.S. No onpahan kerrankin aikaa lukea hyllyyn kerääntyneitä sarjakuvia :D

Ai saatana.

Olen vasenkätinen mutta kaiken paitsi piirtämisen ja kirjoittamisen voin tehdä kummallakin kädellä.

(kaksi talvea sitten vasemman käden peukalo taittui liikkatunnilla. Sekös se ketutti kun sen täytyi olla paketissa kaksi viikkoa!)
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #162 : 13.12.2008 klo 20:15:27 »
Taas aivot meinaavat nyrjähtää kun mietin huonosti suunnittelemani sarjan takkuista taivalta. Paitsi että asiat menevät alkupäässä aivan ristiin, olen aiheuttanut itselleni massiivisia käsikirjoitusongelmia. Ja taisin antaa hahmoille pari kolmesataa vuotta liikaa ikää: miten voi käsitellä juttuja kun ne kaikki on todennäköisesti käsitelty jo? Tässä sitä taas nähdään miksi asioita pitäisi miettiä ennen kuin alkaa vääntää sarjaa tässä mittakaavassa. No, kaippa sitä voi korjailla asioita ilman, että ne menevät liikaa ristiin alkupään kanssa... (No, ihan alkupäätä ei enää edes lasketa mukaan.)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #163 : 13.12.2008 klo 22:35:53 »
...taisin antaa hahmoille pari kolmesataa vuotta liikaa ikää: miten voi käsitellä juttuja kun ne kaikki on todennäköisesti käsitelty jo? Tässä sitä taas nähdään miksi asioita pitäisi miettiä ennen kuin alkaa vääntää sarjaa tässä mittakaavassa.

Anteeksi että pääsi hymy. Muistan kuinka puolustit tapaasi alkaa piirtää ilman käsikirjoitusta.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #164 : 13.12.2008 klo 23:02:29 »
Anteeksi että pääsi hymy. Muistan kuinka puolustit tapaasi alkaa piirtää ilman käsikirjoitusta.

Eäh, kyllähän mä yleensä teen käsikset, mutta joskus sarjakuva ei välttämättä kaipaa sitä (ja käsikirjoituksen unohtaminen auttoi pääsemään osittain eroon jäykistä käsikirjoitustavoista, jotka pahimmilaan vetivät kaiken solmuun). Mutta nyt en oo suunnitellu sarjakuvan maailmaa tai miettinyt mitään minkä pohjalta niitä käsiksiä tekee... (Tai ei tee.) Pitäis kai laittaa koko homma uusiksi, vaikka se on hieman vaikeaa enää tässä vaiheessa.