Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #540 : 25.08.2011 klo 16:43:03 »
Masennus on kansallistauti jota herkästi lääkitään aineilla joiden vaikutus on hyvin vaihteleva. Täsmälääkitystä kun ei ole. Jos ja kun ei ole varaa yksityiseen terapeuttiin ja jonot ovat julkisella puolella mittavat, potilas laitetaan roikkumaan pillereiden varassa kunnes psykiatriselta puolelta ehkä löytyy tilaa.
On lääkkeistä hyötyä, sen olen omin silmin nähnyt useamman kerran, mutta sivuvaikutuksetkin ovat rankkoja. Ja kuten sanottu, yksilöllisen oikean lääkityksen löytäminen kestää.
Ainoa asia minkä ihminen itse voi tehdä on elämänmuutos - mikäli jaksaa sellaisen tehdä. Suunnata pois masennuksen keskeltä - suuntaan tai toiseen.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #541 : 25.08.2011 klo 16:54:10 »
Pillereitä en halua ruveta popsimaan.
Kaipa sitä sitten täytyy ruveta muuttamaan elämää. huh huh!

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #542 : 25.08.2011 klo 16:56:02 »
Tajusin etten halua piirtää enään Supersankareita. Pitäisi alkaa kerämään vaikkapa suomalaista-'jotain'tuotantoa. Sivellin korvannut kynän , en saa lihaksienvarjostamisesta samanlaista tunnetta. Luultavasti paikallisen Pynnösen tuotantoon aion tutustua. Ainakin näin aluksi , katsotaan mitä tulevan pitää. Minulle saa mainostaa myös omaa tuotantoa , olisin kiinnostunut tutustumaan.
Kiitos.
Kello- viiden- tee.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #543 : 25.08.2011 klo 17:00:25 »
Pillereitä en halua ruveta popsimaan.

Ei siitäkään kannata pelkän periaatteen vuoksi kieltäytyä.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011 klo 17:04:05 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #544 : 25.08.2011 klo 19:44:17 »
Ei siitäkään kannata pelkän periaatteen vuoksi kieltäytyä.
Mutta ei niihin pidä turvautua kuin mihin tahansa karkkiin. Krooninen masennus on oma asiansa, mutta välillä tuntuu, että jokaiselle ollaan survomassa pillereitä, jos yksikin pieni vastoinkäyminen elämässä tapahtuu. Onhan se tietenkin paljon ihmisestä kiinni, miten asioita käsittelee, mutta kun minä olen perusterveystarkastuksilla päässyt todistamaan kahteen kertaan miten innoissaan noita pilsuja ollaan tunkemassa, niin tulee sitä lievästi kyseenalaistettua koko touhua.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #545 : 25.08.2011 klo 20:00:08 »
Eihän mitään lääkettä pidä käyttää ilman todellista tarvetta. Ei ihmisiä tietenkään pitäisi totuttaa mielialalääkkeiden käyttöön heppoisin perustein. Sitten kun todellista tarvetta on, ei lääkkeitä myöskään pidä turhaan vieroksua. Mikään ei ole niin tyhmää kuin tarpeellisesta lääkkeestä kieltäytyminen pelkän ylpeyden tms. lapsellisen syyn takia. (Tämä oli yleisen tason kommentti, enhän minä keskustelijoista ja heidän motiiveistaan tiedä yhtään mitään).

Mutta eivät aikuiset ihmiset minun neuvojani varmaankaan tarvitse, joten antaa olla.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011 klo 20:05:43 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Marko K

• Vieras
« Vastaus #546 : 29.08.2011 klo 09:26:53 »
Musiikkiterapiaa masennukseen:

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/musiikkiterapia+tehoaa+masennukseen/a665325

Voin kokemuksesta kertoa, että jos turhauttaa ja masentaa niin kannattaa kuunnella paljon musiikkia. Se tuntuu lataavan akkuja. Ei pidä antaa epätoivolle sijaa sydämessään. Pillereihin en oikein usko. Niistä voi tulla jonkilainen kainalokeppi, johon sitten on jatkuvasti tukeutumassa sen sijaan, että korjaisi asioitaan.  Henkiset ongelmat selviää mielestäni puhumalla suurimmalta osin ja jos on tullu tehtyä jotain töppäyksiä ja ne sitten painaa selkärepussa niin silloin pitää tarkistaa sitä omaa tekemistä ja korjata elämänsä suuntaa ja ympyröitä. Tämä minun mielipiteenä. Jokaisellahan masentaa joskus!

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #547 : 03.10.2011 klo 18:52:53 »
Pitkän hiomisen jälkeen Moby Dickin kolmanneksi viimeinen sivu luonnosteltu Wacomilla. Oho, painoinko yälreunasta ruksia kun kysyy tahdonko sulkea varmasti sivun.. no en tahdo.. ei kun sehän olikin tahdonko tallentaa sivun.. hups... sinne meni... katsos vaan, enkö ollut tosiaan tallentanut kertaakaan...

Nyt tarvitaan jotain musiikkiterapiaa vahvempaa.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Marko K

• Vieras
« Vastaus #548 : 05.10.2011 klo 20:46:53 »
Viskiä?

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #549 : 06.10.2011 klo 08:35:00 »
Viskiä?

Juurikin näin. Ja sivu on taas kasassa entistä ehompana. Vanha viisaus lempeä skotti eheyttää sielun ja sarjakuvan tuli taas todistetuksi.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #550 : 10.10.2011 klo 09:45:28 »
ARGH! Olen kärsinyt jo melkein viikon siitä etten saa mitään taidetta tehtyä. Koulussa mennyt suthkoht hyvin opettajien mielestä , itse en ole aivan samaa mieltä. Saataa olla että kouluympäristöön turtuneena luominen koulussa saataa onnistua helpommin. En tiedä mutta kyllä nämä päivät kuluttavat , hermoja sekä paperia. Terveisiä paperinkeräykselle.
Kello- viiden- tee.

judea

• Vieras
« Vastaus #551 : 11.12.2011 klo 14:10:23 »
PRKL! Tein pilakuvan melkein valmiiksi asti ja tietokoneesta oli akku loppumaisillaan. POKS! Ei kun uusiksi.  >:(

tertsi

• Vieras
« Vastaus #552 : 11.12.2011 klo 14:12:30 »
Save early, save often.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #553 : 11.12.2011 klo 16:15:26 »
Ctrl + S tavaksi. Zeniläisittäin. Aina muutaman viivanvedon jälkeen.

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #554 : 11.12.2011 klo 17:17:31 »
Ctrl + S tavaksi. Zeniläisittäin. Aina muutaman viivanvedon jälkeen.
Itse opin tämän ollessani harjoittelijana kirjapainossa 15 vuotta sitten. Kun Mac oli kaatunut tai sähköt katkenneet tarpeeksi usein, alkoi tallennuspikanäppäin olla aika hyvin hallussa. Nykyisin jopa niinkin, että esimerkiksi vähänkin pidempää keskustelufoorumiviestiäkin kirjoittaessa painaa välillä ctrl+s, vaikka siitä ei olekaan mitään hyötyä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva