Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249312 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #495 : 30.03.2011 klo 18:48:37 »
Tämä ketju alkaa olla murheeni.
Minua ei varmaan kukaan voi väittää mangaharrastajaksi, ei ainakaan sana nykyisessä merkityksessä[BDharrastajaski kylläkin], mutta Auran ja Anssin omien kykyjen alakanttiin laitto alkaa nyppiä itseä.

Totta näissä apurahakysymyksissä kaikenlainen "kaupallisuus" voi vaikuttaa kirosanalta, mutta kun CROM! kaikki sarjakuva, elokuva ja musiikki on jossain määrin kaupallista.
Aina.
Joku ne välineet ostaa ja toivon mukaan joku valmiin sarjakuvankin.

Anssi Rauhalan jälkeä olen ihaillut vuodesta 1982 Auran 2006 lukien. Liian moni muu on sortunut elon tiellä ja mennyt pyörittämään paperia/dataa toimistossa ja jättänyt grafiikan niille joille se on vain stockphoto photarin filtterien läpi.

Tässä maassa jaetaan kulttuuriapurahoja paljon typerämpiin projekteihin liki hyvä velimäisesti(asun Turussa, kulttuuripääkaupunki 2011. Voi ***** jee.) joten nyt ne paperit vetämään ja vääntäkää niitä sarjakuvia!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #496 : 30.03.2011 klo 19:05:11 »
Liian moni muu on sortunut elon tiellä ja mennyt pyörittämään paperia/dataa toimistossa ja jättänyt grafiikan niille joille se on vain stockphoto photarin filtterien läpi.

Jos mulla ei olisi ollut rahallista apua, sama homma olisi ollut edessä jo meikäläiselläkin. Ei tosin ehkä toimistoon vaan jonnekin muualle. (edit: Onhan se fakta ettei tällaista leikkimistä voi kauaa jatkaa, jos työt eivät lyö läpi.)

Meikäläisen murhe tänään oli että miten vaikeaa voi olla saada muutama paperi printattua siihen hakemukseen, mutta onnistuihan se lopulta.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011 klo 20:04:06 kirjoittanut Aura »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #497 : 30.03.2011 klo 19:32:28 »
Meikäläisen murhe tänään oli että miten vaikeaa voi olla saada muutama paperi printattua siihen hakemukseen, mutta onnistuihan se lopulta.
Olen joskus ihmetellyt kuinka vaikeaa printtaus on ja kuitenkin tulostin lienee yleisin oheislaite. Mun nykyinen printteri toimii Windous seiskassa parhaiten tähänastisista, pitää vain aina käyttää virta pois ennen kuin se suostuu tulostamaan - aiemmin Vistassa joka tulostukseen piti asentaa ajuri uudestaan. Koululle ostin Canonin joka ei koskaan toiminut ellei kaikkia värikasetteja poistanut ja laittanut takaisin. Nyt se ei toimi enää ollenkaan (mäkissä) vaikka kaseteissa on vielä väriä. Huolto palautti sen väittämällä ettei siinä ole mitään vikaa. Kyocera lähtee roskiin, Minolta toimii vielä joskus. Ikinä yksikään tulostin ei ole totellut Tulosta-komentoa tuosta vaan paitsi yllättäen kun on yrittänyt näyttää ettei tämä toimi.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #498 : 30.03.2011 klo 23:17:23 »
Onneksi mulla ei ole varaa pitää tulostinta. Muidenkin välineiden kanssa saa tapella ihan tarpeeksi.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #499 : 07.04.2011 klo 17:04:03 »
Mua nakertaa vuorokauden pituus. 36 tunnissa saa enemmän aikaiseksi kuin kahden 16 tunnin satsilla. Ongelmaksi vain tuntuu kasaantuvan univelka, mikä korvautuu sillä, että nukahtaa pöydän nurkalle ja nukkuu juuri sen tärkeän tapaamisen yli...kahdesti, peräkkäisinä päivinä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #500 : 08.04.2011 klo 00:15:43 »
Oma murhe on monelle varmasti riemu.
On flunssa. Ei menoa tampere kupliihin. Ei menoa Lontooseen KaPow coniin.
Ei ******, ei.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #501 : 08.04.2011 klo 00:52:21 »
Mua nakertaa vuorokauden pituus. 36 tunnissa saa enemmän aikaiseksi kuin kahden 16 tunnin satsilla.

Mua ottaa päähän kun vuorokaudessa ylipäätään on vain 24 tuntia. Tuntuu siltä että viikot vierivät eikä saa kaikkea tehtyä mitä haluaisi.

Oma murhe on monelle varmasti riemu.
On flunssa. Ei menoa tampere kupliihin. Ei menoa Lontooseen KaPow coniin.
Ei ******, ei.

Varmasti ottaa päähän. Eikä siitä taida olla toivoa, että flunssa olisi semmoista nopeasti ohi menevää sorttia?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #502 : 08.04.2011 klo 01:14:41 »
Varmasti ottaa päähän. Eikä siitä taida olla toivoa, että flunssa olisi semmoista nopeasti ohi menevää sorttia?

sairastan kuten elänkin: kaikki tai ei mitään.
Kuumetta riittää, se tosin auttaa käsikirjoittamisessa, ja vaikka jossain määrin misantrooppi olenkin en ihan ehdoin tahdoin halua tartuttaa niitä ihmispopulaatiota joista pidän. Ihan lähipiiriä en voi välttää valitettavasti.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Vastaus #503 : 08.04.2011 klo 20:52:13 »
Jaaha, ajattelin naiivisti että kerrankin jokin asia menisi putkeen ja pääsisin helposti, terveenä Tampereelle.

Tänä aamuna ihana kuume-oksennustauti-ripuli- combo otti luulot pois oikein kunnolla. Voi helkkari mikä tuuri, mikä ajoitus!

No, toisaalta kuume on laskussa jo olo on ihan siedettävä, joten ehkä huomenna on jo parempi olo... :/

Ehkä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #504 : 08.04.2011 klo 20:56:17 »
osaanottoni, tiedän tasan miltä tuntuu.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #505 : 08.04.2011 klo 21:56:06 »
"Hiljaisuus on joskus mukavaa, mutta ajan mittaan se muuttuu yksinäisyydeksi."

Pitäs vissiin tehdä jotain taas.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #506 : 08.04.2011 klo 21:58:55 »
Noh, mulla on taas tasan 5 euroa rahaa, sillä ei pääse Tampere kupliiseen. Sitä ennen mulla oli 15 euroa, sillä sai ihan kivasti kaljaa liipelistä niin että voi itse kuplia.  :P Murhe vai ei?

Timo

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #507 : 09.04.2011 klo 00:32:09 »
On ihan liikaa töitä. Tarvitaan kolme minää: yksi piirtää jatkuvalla syötöllä sanomalehtistrippejä, yksi pitää taloutta yllä tekemällä kuvitushommia ja yksi harrastaa piirtämistä yms. taiteita muuten vain voidakseen kehittyä erilaisissa jutuissa.

Toistaiseksi on vain yksi minä, joka yrittää tehdä kaikkien kolmen työt. Ei nuku koskaan. Puhuu toisinaan itselleen monikossa...

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #508 : 10.04.2011 klo 13:26:52 »
Toistaiseksi on vain yksi minä, joka yrittää tehdä kaikkien kolmen työt. Ei nuku koskaan. Puhuu toisinaan itselleen monikossa...

Ainakin siinä on se hyvä puoli, ettei koskaan tarvitse olla yksin.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #509 : 13.04.2011 klo 15:27:49 »
Koira jäi junan alle... :(

Nyt se on sitten haudattu. En oo ikinä varmaan itkeny näin paljoa.. :(:(
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!