Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijöiden PirkkaNiksiKetju  (Luettu 24751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ville-04

• Uusi jäsen
  • Elämäni on yhtä sarjakuvaa... ...Onneksi!
Re:Sarjakuvantekijöiden PirkkaNiksiKetju
« Vastaus #15 : 20.03.2004 klo 17:38:27 »
Tässä eräänä päivänä menin pöytäni ääreen ja huomasin että 0.5 tussini (vieläpä paras niistä) oli penaalissa ilman korkkia. ihana pikkusiskoni oli käynyt tutkimassa penaalia ja... ja seuraavana päivänä 3.0 kalligrafikynäni oli lattialla -ilman korkkia. vanhemmilla piirtäjillä tuskin tätä ongelmaa enää on mutta olisko mitään vinkkiä millä välineet sais turvaan? (minulla ei ole lukollista laatikkoa ja lukottoman sisko aukaisee helposti) ne vois tietenkin niitata seinään, mutta käyttömukavuus laskisi nollaan (seinää on melko vaikeaa siirtää  :P)...
ps: 0.5 toimii nyt jotenkuten mutta 3.0 ei...
Jos katse voisi tappaa
..niin maailma olisi melko tyhjä paikka!

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #16 : 22.03.2004 klo 15:09:16 »
Hyvä huomio ja tässä toinen samasta sarjasta. Valopöydällä tussatessa teippaan maalarinteipillä paperit yläreunasta toisiinsa. Silloin voi kuvaa käännellä ja väännellä, mutta linjat pysyy kohdillaan. Samalla voi kuitenkin kuikuilla luonnospaperia, jos on tarvetta, nostamalla alareunaa.
peace!

Mäkin nykyään suosin tätä tyyliä, ennen kun tein niin kömpelösti, että liitin paperit paperiliittimellä toisiinsa ja se oli hankalaa, koska paperit heiluivat ja jossain vaiheessa pitää siirtää sitä liitintä, että siitäkin kohdasta pääsee tussaamaan. Sitten aloin käyttää tavallista teippiä, mutta se repi originaalia vähän liikaa. Maalarinteippi on siis mitä oivinta välinettä tähän tarkoitukseen.

Höh, en antanut mitään  uutta niksiä vaan toistelin vain Hazartintin niksiä.

Itse olen huomaanut että ns. Magic-teippi on paras tähän, ja moneen muuhunkin tarkotukseen. Sitä voi liimailla ja irrotella niin paljon kun sielu sietää, eikä se revi paperia irrottaessa kuten maalarinteippi välillä saattaa tehdä. Magic-teippi ei myöskään näy kopiotaessa tai skannatessa.

Ville-04, valitettavasti loppujen lopuksi ei ole oikein mitään keinoa estää pikkusiskon tekemiä tuhoja, terrorisointi kun tuntuu olevan sisaruksien veressä. Itse kärsin kyniä näpistelevästä veljestä siihen asti kunnes muutin pois kotoa.
Kannattaa ehkä harkita jonkinlaisen lukollisen rasian hankkimista, jonne voi sitten lukita kynät turvaan tuhoisilta pikku sormilta ja toivoa että pikku neiti ei opi tiirikoimaan. :)
Put on your big girl panties and deal with it!

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #17 : 24.03.2004 klo 12:00:50 »

Ville-04Kannattaa ehkä harkita jonkinlaisen lukollisen rasian hankkimista, jonne voi sitten lukita kynät turvaan tuhoisilta pikku sormilta ja toivoa että pikku neiti ei opi tiirikoimaan. :)

Joo... lukkojen taakse vaan. Pidä välineitäsi esillä vain silloin, kun itse työskentelet piirrostyösi parissa. Työn päätyttyä suljet kaikki lukkojen taakse ja säilytät avainta kaulaasi hitsattuna. Kannattaa lukollisen rasian sijasta mennä suoraan mutsin puheille ja kinuta sitä ostamaan suoraan lukollinen lipasto tai kaappi. Sinne saa sitten kaikki paperitkin ym. isommat jutut ja ennen kaikkea ne jo valmiit originaalit...

itselläni oli aluksi ongelma kissojeni kanssa. Kissat kun joutuivat vähän väliä puhutteluun siitä, että minnes ootte piilottanut pyyhekumini, terottimeni jne. ja miksi siveltimeni harjakset on purtu poikki... Takaisin tuli vain aina se viaton, "en mä mitään ole tehny" ja "miks sä mua katot" -ilme. Ratkaisuksi hankin lukollisen oven koko huoneeseen ja nykyisin kissoilla on sinne ehdoton porttikielto. Vaikka mitään ei häviäsikään eikä tuhoutuisikaan, ovat paperilla tussin seassa luistelevat kissankarvatkin välillä hermoromahduksen pääaiheuttajia...  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.03.2004 klo 12:02:47 kirjoittanut Axuz »

jpan

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #18 : 25.03.2004 klo 09:32:31 »
peace!

Itse olen huomaanut että ns. Magic-teippi on paras tähän, ja moneen muuhunkin tarkotukseen. Sitä voi liimailla ja irrotella niin paljon kun sielu sietää, eikä se revi paperia irrottaessa kuten maalarinteippi välillä saattaa tehdä. Magic-teippi ei myöskään näy kopiotaessa tai skannatessa.

Ville-04,

Magic-teipissä täytyy huomioida, että ostaa sinistä (sininen paketti) eikä vihreätä Magic-teippiä. Sininen on sellaista, että sen saa halutessa irrotettua, mutta vihreä on tarkoitettu pysyvään teippaukseen.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #19 : 25.03.2004 klo 20:26:27 »
Öh... valaiskaapa tietämätöntä ja kertokaa, millaista Magic-teippi oikein on ja missä sitä myydään.  Kuulostaa juuri mun tarpeisiini tehdyltä.
Klik klik --> Sarjisblogini

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #20 : 25.03.2004 klo 22:07:26 »
Öh... valaiskaapa tietämätöntä ja kertokaa, millaista Magic-teippi oikein on ja missä sitä myydään.  Kuulostaa juuri mun tarpeisiini tehdyltä.

Magic teippiä valmistaa 3M/Scotch ja sitä saaneen lähestulkoon kaikista kirjakaupoista (Helsingissä ainakin Akatemisen ja Suomalaisenkin valikoimasta taitaa löytyä). Ja kuten jpan mainitsi, kannattaa hankkia sitä sinisessä paketissa olevaa verisota.
Eli siis tätä:
http://multimedia.mmm.com/mws/mediawebserver.dyn?RRRRRR_Y3beRku6RDu6RRRCx4bUqqqqP-
Put on your big girl panties and deal with it!

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #21 : 25.03.2004 klo 22:41:02 »
Kiitos, Kitty Vane!
Klik klik --> Sarjisblogini

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #22 : 28.03.2004 klo 20:00:19 »

Raapelevystä saa näppärän pensselinroikottimen.

« Viimeksi muokattu: 28.03.2004 klo 20:01:31 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Esa

• Jäsen
« Vastaus #23 : 28.03.2004 klo 21:00:13 »

Raapelevystä saa näppärän pensselinroikottimen.

Ei se kauneus, vaan käytännöllisyys!   :D
« Viimeksi muokattu: 28.03.2004 klo 21:01:17 kirjoittanut eppu »

mia2

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #24 : 29.03.2004 klo 21:51:15 »
Nappari mitä tussia käytit tuon piirustamiseen? Olen jo pitkään hakenut tussia jolla saisin tuollasita elävää viivaa, mutta en ole löytänyt... (Vai onko se ammattisalaisuus?!?)

mia2

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #25 : 29.03.2004 klo 22:28:57 »
Lainaus
Tussi oli myös akateemisesta ja sellaisessa melko pienessä purnukassa.

Sivellintussi vai tavallinen?

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #26 : 31.03.2004 klo 18:09:44 »
Voit Nappari vastata tavallinen.

Sivellintussi on tussi, jossa on kuitukärjen tilalla sivellinosa. Eikä sitä kasteta tussiin, koska siinä on oma tussipatruuna, kuten kaikissa tusseissa yleensäkin. Jos kerran käytät Akrylic artists inkkiä, niin silloin käytät luultavasti perinteistä sivellintä, eli kuten sanoit, perusnäädänkarvaa. Mäkin käytän välillä tuota "AAI-tussia", mutta mulla on vähän ristiriitainen suhde siihen, enkä ole varma jäänkö pysyvästi sen käyttäjäksi. Se kyllä käyttäytyy kivasti paperissa, mutta jo nimikin kertoo, että se on akryylipohjainen eikä näin ollen voi olla aivan normaalimmasta päästä olevaa tussia. Olen viime aikoina ollut lähinnä huolissani pensseleistäni, sillä AAI-tussi ilmeisesti akryylipohjaisuutensa takia jämähtää siihen todella kovaa, jos se vähääkään kuivuu. Pensseliä täytyy pestä aika ajoin todella huolella. Normaali tussi lähtee kyllä kuivuttuaankin, mutta tätä ei kannata päästää kuivumaan... edes jähmettymään...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 31.03.2004 klo 20:56:15 »
Kokeilkaa hyvät ihmiset Akateemisesta Kin's Ink-liquid -nimistä tököttiä. Myydään oranssissa laatikossa, jossa on 60 ml puteli kiinalaista kirjoitusnestettä, kuten paketti sen ilmaisee. Hinta on vaivaiset 1,5 euroa ja ainakin ite olen ollut tyytyväinen tuohon. On mustaa ja juuri sopivaa siveltimelle. Ja lähtee pesemällä helpolla pois elikkä ei jää kiinni pensseliin.
Tota olen nyt käyttänyt kohta (kesällä tulee täyteen) vuoden verran ja hyvää on ollut.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #28 : 01.04.2004 klo 11:31:41 »
Onko se Welzu vedenpitävää ja valonkestävää?

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #29 : 01.04.2004 klo 12:46:57 »
Kinin Kiinalainen Kirjoitus Muste Neste on täysin vesiliukoista , mukana lehtikasan tuoksu :-X .

Mutta toimii kivasti sulkakynän kanssa:

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/