Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Vs: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #465 : 27.10.2011 klo 23:05:32 »
Mulla on yhä ongelmana etten osaa käyttää mallikuvia varsinaisessa piirtämisessä. Se tuntuu huijaukselta koska ilman mallikuvia en osaa piirtää ammattimaisesti, ja ilman malleja ja mallista tehdyt kuvat erottaa liian helposti toisistaan. Samalla tiedän että mallikuvia nimenomaan pitäisi käyttää, ei ehkä kopiointiin vaan työkaluna. Ja onhan taidemaalauksetkin perinteisesti tehty mallista... Silti jo käden asennon katsominen mallista häiritsee, jos en osaa piirtää sitä muistista.

No, toki käytän malleja silloin kun on tarvis, esim piirtää tietty pöllölaji, mutta jokaista kättä ei viitsisi kopioida. Ja mallipiirustuksesta ei ole vielä tarttunut muistiin tarpeeksi.

Itsellä yksi suurimmista ongelmista ovat yhä kädet. Ne saattavat onnistua jos oikein yrittää ja tekee rakenneluonnoksen alle, mutta heti jos ei keskity, niistä tulee epämuodostuneet. No, harjoittelu jatkuu, olen viime aikoina yrittänyt etsiä uusia näkökulmia tekemiseen, ja toivottavasti siitä on ollut hyötyä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kysy sarjakuvantekijältä mitä haluat.
« Vastaus #466 : 03.11.2011 klo 22:16:02 »
Miksi jalat (jalkaterät) on niin vaikea piirtää? Esim. DCllä Doomsday-saagassa Teriksellä oli joko isot saappaat tai sitten isot jalat muutamissa kohdissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #467 : 23.11.2011 klo 13:46:10 »
1H 30MIN abaut meni kahdenruudun tekemiseen, kuvallisesti köyhä suoritus.
Heitin koko homman maalaus vaiheessa roskiin, eipä tarvitse mokomaa miettiä. (Olin piirtänyt hahmot varjotuksineen ja taustoineen ensin) Tökkii tarinan tuominen paperille, en oikein saa itseäni fantasiamaailmaan tai minnekkään muualle Muumilandiaan. Onneksi on koulu, siellä kait 'luovaa hulluutta' oppii ilmaisemaan.

Mene ja tiedä.
Kello- viiden- tee.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #468 : 19.12.2011 klo 19:52:56 »
Moottoripyörä, jossa kaksi ihmistä kyydissä. Saakelin vaikeaa!

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #469 : 22.12.2011 klo 22:11:05 »
Moottoripyörä, jossa kaksi ihmistä kyydissä. Saakelin vaikeaa!

Totta. Ja jos pitää vaikka tehdä kolmen sivun moottoripyörätakaa-ajo... brrr!

EDIT: Niin tännehän mun piti laittaa tuo Keijjo -sitaatti:

"Treenaamisesa on se upeus, että jos t treeni menee hyvin, edistyy, ja jos se menee huonosti, edistyy itse treenaamisessa."
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011 klo 22:36:24 kirjoittanut Anssi Rauhala »
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

judea

• Vieras
« Vastaus #470 : 23.12.2011 klo 16:38:00 »
Lyhyesti yksipyöräinen jolla vaikkapa pelle polkee.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #471 : 23.12.2011 klo 16:49:14 »
Lyhyesti yksipyöräinen jolla vaikkapa pelle polkee.
Mikäs siinä nyt niin vaikeaa on?  ???

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #472 : 09.02.2012 klo 04:36:51 »
Mekaaniset välineet ovat helppoja, kun niissä on se muotologiikka paremmin hahmotettavissa, jos vaikka vääntää perspektiivissä.

Asia on toista skeittikenkien ja conversejen kanssa. Kolmepisteperspektiivistä. Ylhäältä kuvattuna. Nämä mittasuhteet... AARGH!
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012 klo 05:25:13 kirjoittanut Emppu »

judea

• Vieras
« Vastaus #473 : 19.04.2012 klo 20:25:37 »
Tiedättekö tutoriaaleja aseiden (lähinnä pistoolien ja konareitten) piirtämisestä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #474 : 19.04.2012 klo 21:53:44 »
Tiedättekö tutoriaaleja aseiden (lähinnä pistoolien ja konareitten) piirtämisestä.

netistä löytyy ohjeita ainakin kolmannella kotimaisella (how to draw gun esim.).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #475 : 10.05.2012 klo 13:39:46 »
Pikkasen taustoihi yritän huomiotani ammentaa. Puhekuplien sijoitukseen myös. Alkaa konstit loppua, pakko turvautua netinmaailmaoihin tai soitella taidetuttaville. Jospa vaikka saisin suoran/selkeän vastauksen tarinan kertomiseen. Juonen hakeminen kiinnostavaksi luokiteltuna on jo oma taiteenlajinsa. Kukapa haluaisi kirjoittaa tylsän tarinan? Sekä myös piirtää sen?

-Kaipa siellä koulutuksessa näihin voisi jopa perehtyä. (Eipä ensivuonnakaan (Hevinkäällä) ole luvassa sarjakuviin opetusta) Jos on niin en ole sisäistänyt.
Kello- viiden- tee.

judea

• Vieras
« Vastaus #476 : 10.05.2012 klo 18:46:31 »
Pikkasen taustoihi yritän huomiotani ammentaa. Puhekuplien sijoitukseen myös. Alkaa konstit loppua, pakko turvautua netinmaailmaoihin tai soitella taidetuttaville. Jospa vaikka saisin suoran/selkeän vastauksen tarinan kertomiseen. Juonen hakeminen kiinnostavaksi luokiteltuna on jo oma taiteenlajinsa. Kukapa haluaisi kirjoittaa tylsän tarinan? Sekä myös piirtää sen?

-Kaipa siellä koulutuksessa näihin voisi jopa perehtyä. (Eipä ensivuonnakaan (Hevinkäällä) ole luvassa sarjakuviin opetusta) Jos on niin en ole sisäistänyt.

Löytyykö sulta Korro mistään muualta mitään töitä. Oli kyllä mahtava toi kansikuva Galleriassa. Anteeksi pieni poikkeus aiheesta.

EDIT: Sekoitin Korron toiseen.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012 klo 20:42:23 kirjoittanut judea »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #477 : 11.05.2012 klo 08:10:02 »
..? Taisin ymmärtää tuon kansikuva-kommentin väärin. En ole tähän mennessä uppinut minnekkään omaa tuotantoani. Edes tänne. Oppilaat ovat koululla valokuvanneet kriitikktöitäni. Niitä voisi tänne laittaa.
Kello- viiden- tee.

Suomisfani

• Terminator Inu
  • Uusi jäsen
  • Varokaa!Olen vaarallinen...
« Vastaus #478 : 30.06.2012 klo 14:32:08 »
No minulle kaikki muu paitsi koirat ja sudet.Heh....Enhän mä muuta piirrääkkään ;D
Koira/Susi sarjakuvat on mulle se ainut johon edes viitsin käyttää aikaa.Ja ihmisiä en osaa piirtää kuin tikkuukkoina :-\
Varokaa vihaista koiraa....

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #479 : 01.07.2012 klo 09:32:10 »

Kannattaa ensin hahmotella aseen muoto ja sitten sinne voi piirtää yksityiskohtia.
Alussa kannattaa kuitenkin harjoitella aseiden siluetteja (ase on kokonaan musta).