Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JanneT

• Jäsen
Vs: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #405 : 01.03.2010 klo 11:41:00 »
Hannun jälki on kyllä aina Pro:ta. Siveltimellä itsekin pyrin piirtämään kaiken, mitä nyt ruutujen reunat nykyisin markerilla ja viivaimella eikä sarjakuvissa omissa parissa tyylissäni ainakaan itseäni niin kamalasti haittaa vaikka viivat eivät seinissä, aidoissa tai autoissa aina ihan suoraan menisikään :P

Mutta tehtäessä jotain opastekuvituksia sitä jähmettyy kun alkaa vääntämään liian teknisesti ja siveltimenvedot alkavatkin näyttää aivan harakanvarpailta. Joskus tulee heitettyä sivellin nurkkaan ja vaihdettua koneviivaan.

Ehkä joku päivä sitä oppii saamaan eloa siveltimellä tuohonkin touhuun. Tuo "lisää treeniä vaan" taitaa olla se ainoa lääke vaivaan...
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

aku95

• Jäsen
« Vastaus #406 : 27.03.2010 klo 20:11:16 »
Minulla itselläni on lähinnä ongelmia piirtää ruumista eri asennoisssa

Etanapiirtäjä

• Vieras
« Vastaus #407 : 17.06.2010 klo 19:45:01 »
Minusta vaikeinta piirtää ovat esim. Sotilas varusteet päällä tai luuranko. Nämä ovat vaikeat asiat, mitkä minua vaivaavat... sotilaassa olen onnistunut hyvin, pääkallossa en koskaan.  :-\

Sihvonen

• Vieras
« Vastaus #408 : 06.08.2010 klo 23:06:15 »
Minulla itselläni on lähinnä ongelmia piirtää ruumista eri asennoisssa

Kokeile ensin piirtää eläviä ihmisiä  ::)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #409 : 07.08.2010 klo 01:39:19 »
Jotenkin toi Hannu osaa piirtää noi lakaisukoneet ja autot silleen ympäröivään piirrostyyliin sopivasti, että ne on jotenkin yhtäaikaa eläviä, orgaanisia ja silti realistisia. En tajuu miten se tapahtuu. Sama vaikka jollain Franquinilla, joka piirsi autoista ikäänkuin karikatyyrit, mallin ja vuosikerran tunnistaa, vaikka ne on tyylitelty kunnolla yli. Taitoa.

Eli en osaa piirtää autoja kunnolla (mitä vissiin on kait tullu jo aiemminkin tässä ketjussa valitettua). Niissä kun ei viiva saisi olla liian luotisuora ja jämpti, mutta ei liian eläväinenkään. Vakaan hallittu viiva saisi olla. Vaikeaa. Siitä huolimatta piirsin autojuttuja autolehti Spinneriin parin vuoden ajan. Haasteena vissiin. Haparoivaa oli jälki, mutta niiden tekeminen opettavaista. Tässä oli mielessä lapsuudesta tutut Michel Vaillantit, Zoom. Vrooooom. Piru kun on vaikeita nämä koneet.  :-[

Timo

Piitu X)

• Uusi jäsen
« Vastaus #410 : 18.09.2010 klo 17:58:31 »
En osaa piirtää ihmistä > Paitsi vitsi muodossa. Joskus tietyjen eläinten silmät.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #411 : 28.09.2010 klo 18:44:57 »
Purjelaivojen sisätiloja on vaikea piirtää kun niistä on niin hikisen vähän referenssejä. Tuntien googlaamisellakin hyvin köyhä saalis. Pitäisi itse mennä purjelaivan sisätiloihin hyttejä, portaikkoja, käytäviä, messiä kuvaamaan.. mutta nyt on myöhäistä kun ei voi odottaa ikusuuksiin sen järjestymistä.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #412 : 28.09.2010 klo 18:51:31 »
Minkä aikakauden? Saatavilla on aika monta hyvää leffaa / tv-sarjaa, joista näkee ainakin Napoleonin sotien aikaisia laivoja.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #413 : 28.09.2010 klo 18:52:25 »
Purjelaivojen sisätiloja on vaikea piirtää kun niistä on niin hikisen vähän referenssejä. Tuntien googlaamisellakin hyvin köyhä saalis. Pitäisi itse mennä purjelaivan sisätiloihin hyttejä, portaikkoja, käytäviä, messiä kuvaamaan.. mutta nyt on myöhäistä kun ei voi odottaa ikusuuksiin sen järjestymistä.

Laivojen ja nimenomaan purjelaivojen kanssa on tullut tässä itsekin pähkäiltyä. Googlea parempi apu itselleni on ollut kirjasto. Alan kirjoista löytyy kaikki tarvittava pienimmästä nippelistä lähtien.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

JJ Naas

• Jäsen
« Vastaus #414 : 28.09.2010 klo 19:21:58 »
Minkä aikakauden? Saatavilla on aika monta hyvää leffaa / tv-sarjaa, joista näkee ainakin Napoleonin sotien aikaisia laivoja.

Napoleonin aikaiset ja uudemmat ovat ne mitä tällä hetkellä haen. Joskus vielä piirrän sarjakuvan 1800 -luvun loppupuolella rakennetulla fregatilla tapahtuvasta murhamysteeristä, mutta kolmimastoiset kuunarit ovat ne mitä tällä hetkellä haen, ne kun ovat esteettisesti niin viehättäviä, eivät liian suuria eivätkä pröystäileviä. Rahtilaivoja ja matkustajalaivoja mieluummin kuin sotalaivoja.

Laivojen ja nimenomaan purjelaivojen kanssa on tullut tässä itsekin pähkäiltyä. Googlea parempi apu itselleni on ollut kirjasto. Alan kirjoista löytyy kaikki tarvittava pienimmästä nippelistä lähtien.

Minä olen ollut sitten aika huono-onninen kirjaston kirjojen suhteen. Rakennuspiirroksia ehkä löytyy ja paljon ulkokuvia, mutta sisätiloja hyvin vähän. Tuollaisen kyllä löysin: http://en.wikipedia.org/wiki/Wawona Linkki alhaalla vuoden 1985 kuviin johtaa jonkunsorttiseen galleriaan.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #415 : 28.09.2010 klo 19:34:44 »
Joka tapauksessa kannattaa kuitenkin vilkaista seuraavia:
Master & Commander
Hornblower -sarja
Longitude - Pituusaste

Taisi olla myös sellainen sarja kuin Meritie, mutta sitä en ole juurikaan katsonut. Se kertoo kauppalaivan kapteenista, joskin sarja on vanhahko ja pienemmän budjetin, mutta ehkäpä siksi siinä voikin olla sisätiloja.

JJ Naas

• Jäsen
« Vastaus #416 : 28.09.2010 klo 19:50:15 »
Sweet. Master & Commander on ainoa noista jonka olen nähnyt. Meritie? Enpä ole kuullut tai en muista.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #417 : 28.09.2010 klo 19:54:06 »
Olisko Merilinja?

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #418 : 28.09.2010 klo 19:54:52 »
Joo. Merilinja = The Onedin Line, 70-lukulainen brittisarja löytyy DVD:llä ja on ollut Suomessakin myynnissä.
 Luulisi tuon olevan inspiroiva, ellei sitten boksin katsottuaan ole jo aiheeseen kyllääntynyt.

Itse haluaisin piirtää autoteollisuudesta ja kilpa-autotallista, mutta renkaita on niin vaikea piirtää hyvin, että siitä on muodostumassa jo vakava este projektille. Aihetta varten olen ajatellut tuijotella Power Game-sarjaa, jossa tehtaillaan tosin lentokoneita.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2010 klo 19:57:32 kirjoittanut pertti jarla »
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #419 : 28.09.2010 klo 20:08:50 »
Joo. Merilinja = The Onedin Line, 70-lukulainen brittisarja löytyy DVD:llä ja on ollut Suomessakin myynnissä.
 Luulisi tuon olevan inspiroiva, ellei sitten boksin katsottuaan ole jo aiheeseen kyllääntynyt.

Aivan näin. Ihan Stetsonista tuon nimen vetäisin. Sellainen suurimmaksi osaksi kulisseissa tapahtuva sarja, mutta luulisi sieltä löytyvän jonkin interiöörin, joskin epäilen vain kapyysien olevan suurimmaksi osaksi esillä.