Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Emppu

• Vieras
Vs: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #345 : 31.05.2009 klo 11:21:09 »
Ehkä kannattaa siirtyä muusikoksi.
G-terällä puukottamisesta kitaran kanssa pahoinpitelyyn. Nice. :B

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #346 : 01.06.2009 klo 17:58:48 »
Tuolit on vaikeita, eikä useinkaan näytä hyvältä.

8]

Mayday

• Jäsen
« Vastaus #347 : 02.06.2009 klo 23:13:21 »
Huomasin taas vanhoista kuvista että koirat ovat olleet melko vaikeita, näyttivät enemmän kirahveilta (piiitkä kaula ja selkä laskee taaksepäin). Kyllä nyt on anatomiat paremmin hallussa ja kirahvikoirat ovat onneksi jo parin vuoden takainen murhe.

Malpo

• Vieras
« Vastaus #348 : 07.06.2009 klo 18:22:09 »
Huonoina päivinä kaikkea.

Mutta eläimiä en osaa yhtään piirtää, niistä tulee jotenkin aina niin oudon näköisiä. Varsinkin kissat, aina tulee liian möhkäleitä.
Lisäksi kaikenlaiset rakennukset. Puhekuplatkin ovat hankalia, vaikka pitäisi olla vain jonkinlaisia palleroita niidenkin, mutta aina tulee epämuodostuneita.

Kaikenlaisia härveleitä, autoja, polkupyöriä sun muita sensijaan on ihan hauska piirtää.

Johka

• Vieras
« Vastaus #349 : 09.06.2009 klo 14:53:24 »
auto
        _ _ _ _ _ _ _ _
      /                      \
      I                       I
       \_ _ _ _ _ _ _ _/
                              \
                                \
                                  \
                                    Täältä suunnasta, varsinkin renkaat :s

Ninni

• Jäsen
« Vastaus #350 : 09.06.2009 klo 16:34:54 »
Useimmat minulle haasteellisimmat kohteet ovat epäorgaanisia - nyt pitäisi esimerkiksi saada sarjakuvaan piirrettyä suht realistinen citymaasturi ja kunhan siitä selviän, pääsen etsimään lähdekuvastoa piirtääkseni tv-studiota...

Itselleni monet teknologiaan liittyvät aiheet ovat hankalia, koska en tunne kovin hyvin erilaisten laitteiden "anatomiaa", mikä vaikeuttaa uskottavan lopputuloksen tuottamista. Lisäksi kaikennäköiset masiinat sisältävät yleensä hyvin selkeitä suoria ja elliptisiä linjoja, joita ainakin minun on vaikea tuottaa täsmällisesti vapaalla kädellä ja liika viivottimien käyttö taas johtaa turhan mekaanisen näköiseen lopputulokseen :-\

Oman osansa ketutukseen hankalien aiheiden kanssa tuo tietysti vielä se, että monet aiheet ovat kokemukseni mukaan vaikeita siksi, ettei niitä ole piirtänyt kovin paljoa, mitä taas ei ole tehnyt, koska ne eivät (visuaalisesti tai muuten) kiinnosta kovin paljoa. Kuten nyt vaikka citymaasturit.On tosin olemassa aiheita, jotka kyllä kiinnostavat mutta ovat silti sen verran haasteellisia, ettei niitä yritä piirtää ennen kuin on joko pakko tai sattuu olemaan poikkeuksellisen zeniläisessä mielentilassa.

(Epäolennainen loppuosuus alkaa)
Edellämainittuihin kiinnostaviin mutta vaikeisiin aiheisiin kuuluvat esimerkiksi polkupyöräilevät lehmät (onneksi kukaan ei ole muistanut vaatia minua hetkeen piirtämään Tohtori Väripöksyä). Ensi kerralla pyydän Otolta kässäriä, jossa seikkailee pelkkiä ameeboita petrimaljassa... (vaikka luultavasti niistäkin puolet ajaa fillarilla, toinen puoli citymaasturilla ja kaikki kasvattavat harrastuksekseen jongleeraavia lehmiä tv-studioissa).

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #351 : 09.06.2009 klo 20:27:27 »
Niin tosiaan. Kissat on vaikeita. Mulla niistä tulee koiria...

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #352 : 09.06.2009 klo 21:31:13 »
70-80 luvun autot jotka vielä näyttivät samanlaisen kulmikkailta kuin liikennemerkkienkin autot on helpompi piirtää kuin nykyiset munakoison muotoiset autot, jotka näyttävät kaikki samanlaisilta ja persoonattomilta. Ladatkin näyttävät nykyään melkein samalta kuin Bemarit.

Kissat ovat helppoja, mutta koirat ovat vaikeita. Osaan piirtää vain kääpiösnautsereita.

bats

• Jäsen
« Vastaus #353 : 10.06.2009 klo 12:41:00 »
70-80 luvun autot jotka vielä näyttivät samanlaisen kulmikkailta kuin liikennemerkkienkin autot on helpompi piirtää kuin nykyiset munakoison muotoiset autot, jotka näyttävät kaikki samanlaisilta ja persoonattomilta. Ladatkin näyttävät nykyään melkein samalta kuin Bemarit.

Totta. Modernit autot ovat hankalia piirtää. Niissä on paljon kaarevia pintoja ja vähän kulmia. Taisi olla Sin Cityn Marv joka sanoi että nykyajan autot näyttävät partakoneilta. :D Munakoisokin on hyvä vertaus. Viime aikoina olen piirtänyt autoja aika paljon. Pakettiauto on helpompi piirtää kuin kuin henkilöauto.
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

redman

• Vieras
« Vastaus #354 : 04.08.2009 klo 16:58:54 »
Heips kvaakkilaiset,

Minusta vaikeimpia piirtää on  sopusuhtainen, anatomisest oikean näköinen ihminen aktion kuvassa....siis liikeessä.  Sitten olen saanut päänsärkyä lännensarjakuvia piirtäessäni(yleensä en saa mitään loppuun saakka piirrettyä)vuorien piirtäminen on suuri koetus ja haaste.  Ja toinen elementti joka on minulle vaikea on viidakko ja meren kuvaaminen. Ai niin, ja sitten erilaiset koneet ovat teknisesti vaikeita. Siihen tarvitsen aina malli kuvia, jotta kaivinkoneet ja muut näyttävät edes kaivinkoneilta. Muut kyllä sitten luonnistuvat joskus paremmin joskus huonommin.

OM

• Jäsen
« Vastaus #355 : 04.08.2009 klo 17:00:27 »
[
Tämä viesti oli redmannilta. Olin kirjaston koneella ja vuoro loppui enkä ehtinyt kirjautua kun kiireessä vastasin tähän topikkiin.
Heips kvaakkilaiset,

Minusta vaikeimpia piirtää on  sopusuhtainen, anatomisest oikean näköinen ihminen aktion kuvassa....siis liikeessä.  Sitten olen saanut päänsärkyä lännensarjakuvia piirtäessäni(yleensä en saa mitään loppuun saakka piirrettyä)vuorien piirtäminen on suuri koetus ja haaste.  Ja toinen elementti joka on minulle vaikea on viidakko ja meren kuvaaminen. Ai niin, ja sitten erilaiset koneet ovat teknisesti vaikeita. Siihen tarvitsen aina malli kuvia, jotta kaivinkoneet ja muut näyttävät edes kaivinkoneilta. Muut kyllä sitten luonnistuvat joskus paremmin joskus huonommin.

[/quote]
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 klo 17:09:01 kirjoittanut redman1 »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #356 : 04.08.2009 klo 17:45:28 »
Sanoisin, että vaikeinta on piirtää sitä mitä ei ole tottunut aikaisemmin piirtämään. Harjoituksella sekin helpottuu.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #357 : 05.08.2009 klo 14:15:07 »
Heips kvaakkilaiset,

No siis tietysti oletan että kannattaa piirtää ensin tikku-ukko, jolla saa parhaiten sen asennon näkyviin. Sitten piirtää vain päälle lihaa ja vaatetta (tarpeen mukaan).
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

OM

• Jäsen
« Vastaus #358 : 05.08.2009 klo 15:08:30 »
Wamos Snowman!

Olet tietenkin oikeassa. Ensiksi piirretään tikku-ukko. Tämän varmasti osaa kaikki. Olen siitä 100%sen varma. Mutta entä siitä eteenpäin? Jotta saa ihmisestä realistisen näköisen se onkin jo toinen juttu. Kyllä vbarmasti jokainen täällä olevista taiteilijoista osaa piirtää jonkin sorttisen ihmisen, mutta minä vaadin itseltäni, että sen täytyy näyttää realistiselle. Ei enempää tai vähempää. Minun rimani ihmisiä piirrettäessä on hyvin korkealla. Se aiheuttaa harmaita hiuksia ja tuskastumista ja tuhlattuja papereita. Mutta yrittänyttä ei lannisteta.

« Viimeksi muokattu: 05.08.2009 klo 16:08:18 kirjoittanut redman1 »

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #359 : 05.08.2009 klo 17:01:20 »
Suosittelen jalustaa ja kameraa jolla otat kuvan itsestäsi ja jäljennät tätä valokuvaa niin pitkään että se tulee ulkomuistista oikein paperille. Toista tarvittaessa asennon vaihtuessa.