Faija mut tähän sarjakuvahelvettiin sysäsi. Sen omat vanhemmat oli snobeja (mm. faijan äiti vaatetti Armi Kuuselan sen lähteissä Miss Universum skaboihin) ja muutenki korkeamman kulttuurin ystäviä. Eli kun sitten silloin vielä nuoren isäni kätkö 50-luvun Akkareita, Kalle-Kustaa Korkkeja ym. muuta hienoa joista nykyään sielu verta vuotaen maxetaan mansikoita, lensi juhannus kokkoon Porvoon saaristossa.
Ehkä tuosta johtuen isi mulle alko vuonna 70 roudaamaan Asterixejä yms ja myöhemmin tilasi Zoomin ja Non Stopin (Akkari jäi kyllä aika aikasessa vaiheessa), puhumattakaan Mustanaamiosta, Tex Willeristä, Agentti X9stä..... Siitä se lähti, koulussa oli kovasti suosittu olo, kun luokkalaiset tajusi, että "Palonen + Sarjakuvat = loistavaa". Josta mä pian tajusin "Luokkakaveri + sarjakuvat = ei-loistavaa".
Kovasti isäni vieläkin lukee sarjakuvia, aktiivisesti mä niitä sille roudaan. Ei se aina ymmärrä kun tohkeilen niistä, mutta lukee kumminki. Toisaalta, se myös nyplää pitsiä, että on siinä jotain vialla.
Äiti ei ymmärrä noita ollenkaan. Ei kyllä ymmärrä Kaisanikaan. Toisaalta, en mäkää ymmärrä naisia.